Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
ASUS GeForce 3 TI500/PURE til 995 kroner ?~
Fra : Andrew

Dato : 10-08-02 15:49

Hej

For ikka at blive anklaget for spam vil jeg ikke nævne forhandlernavn (for
at være på den sikre side). Men en forhandler sælger et ASUS GF3 TI 500
V8200T5PURE til 995 kroner. Hvorfor er det så billigt? Er der en eller
anden hage ved dette kort???

Jeg er fristet til at købe det, men jeg er lidt luren, da alle andre sælger
det for 2500-3500 kroner.

Er det et godt køb?

Jeg har nu et GF2 TI 64 MB ddr fra Palit, vil ovenstående kort forbedre min
computer mærkbart?

Mvh Anders

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 10-08-02 16:02

Hvem er det der forhandler det til den pris?

Fra : Mogens

Dato : 10-08-02 16:10

On Sat, 10 Aug 2002 17:01:57 +0200, "Lars Jakobsen"
<l.jakobsen@get2net.dk> wrote:

>Hvem er det der forhandler det til den pris?

Midtdata, iflg deres nyhedsmail som blev sendt ud tidligere idag

mvh Mogens

Fra : Sven

Dato : 10-08-02 16:09

> [...]
> anden hage ved dette kort???
>
> Jeg er fristet til at købe det, men jeg er lidt luren, da alle andre

Det lyder meget billigt!

> Jeg har nu et GF2 TI 64 MB ddr fra Palit, vil ovenstående kort forbedre
min
> computer mærkbart?

Det afhænger af, hvor kraftigt resten af dit system er, men er din CPU
større end ca 800 Mhz og kører du i mindst 1024x768, så vil du mærke
forbedring, jo større opløsning du kører i, jo større performancefremgang.

Sven

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 10-08-02 16:17

Jeg har læst i Incite Pcgames at det skulle komme ned på 1500,- så helt dumt
lyder det ikke. Et rigtig godt køb til de penge.

Mvh. Lars.

Fra : Andrew

Dato : 10-08-02 16:48

Er der TVout på det?

Mvh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-08-02 17:33

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev:
> Er der TVout på det?

Nej, det er der ikke på Pure modeller.

/Mikael

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-08-02 17:49

Andrew skrev bl.a.:

> [...]
> sælger et ASUS GF3 TI 500 V8200T5PURE til 995 kroner. Hvorfor er
> det så billigt? Er der en eller anden hage ved dette kort???

Næ, ikke udover at det nok bare er et restlager. De skal sælges inden de nye
modeller kommer på markeder og derfor har "MD" nok fået dem til en god pris.

> Jeg er fristet til at købe det, men jeg er lidt luren, da alle
> andre sælger det for 2500-3500 kroner.

Den pris er nu vist også i overkanten. Hvis man sammenligner med hvad nyere,
hurtigere modeller kan fås for, så er alt over 2000 for dyrt.

> Er det et godt køb?

Til en tusse... jow
Det er da et Asus kort...en tidligere topmodel... og mon ikke også den giver
et bedre billede i 2D, end det gamle Palit?

> Jeg har nu et GF2 TI 64 MB ddr fra Palit, vil ovenstående kort
> forbedre min computer mærkbart?

Det kommer an på hvilke spil du vil gi' den at rive i. Din CPU har også en
del at sige i den sammenhæng, men hvis jeg husker rigtigt, så er det vist
ikke så længe siden du købte PC. Jo, det kort skal nok giver flere fps og
bedre billedekvalitet.

Selv sidder jeg med et Creative GF2GTS og venter tålmodigt på NV30 eller
R300. Da jeg så tilbudet var jeg også straks klar til at købe, men efter et
par overvejelser pakker jeg Dankortet væk igen. Mit GF2 klarer jo de fleste
opgaver ret godt og 1000 kr er trods alt også penge. Nej, jeg venter til
DoomIII kommer på markedet og så er det sikkert tydeligt hvilket kort jeg
skal have

--
Lars

Fra : Andrew

Dato : 10-08-02 17:58

Tak for de vise ord. Jeg sad osse med dankortet, men tror osse jeg vil vente
lidt. Der er trods alt nye chips på vej som vil sende GF4 priserne i bund.

Mvh Anders