Vis nummer med analog modem?
Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 17-02-01 18:58

Hej,

Jeg har et analogt tlf abonnement med "Vis Nummer" funktionalitet. Kan det
lade sig gøre at få denne nummer information vha. et modem? Hvis ja, hvilke
modems fungerer? Hvad er kommandoerne?

Jeg ved at flere modems understøtter "Caller ID", men det er svjv ikke det
samme som "Vis nummer".....

mvh
Jeppe

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-02-01 19:07

> Jeg har et analogt tlf abonnement med "Vis Nummer" funktionalitet. Kan det
> lade sig gøre at få denne nummer information vha. et modem?

Ikke et alm. modem.
Man kan få noget specielt hw der kan, men jeg kan ikke huske navnet

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 18-02-01 09:57

Et Lasat safir usb kan modtage visnummer informationerne, det aktiveres via
et at kommando, jeg ikke kan huske med det stå i manualen.

--
Hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 18-02-01 10:22

"Henrik Skjærbæk" <skjaer@vision.auc.dk> wrote in message
> Et Lasat safir usb kan modtage visnummer informationerne, det aktiveres
via
> et at kommando, jeg ikke kan huske med det stå i manualen.

Har du set det virke? Andre påstår nedenfor, at det ikke virker med analoge
modems....

Ved du om det er noget specifikt for Lasat Safir II USB eller om det også
fungerer med Safir I External (jeg skal bruge det på Linux og tror ikke lige
usb er det smarteste i den sammenhæng

mvh
Jeppe

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 18-02-01 13:06

Jeg har selv et Safir II usb og det virker fint, om andre om der er andre
modeller der understøtter visnummer kan du sikker se på www.lasat.dk , jeg
kan ikke forstille mig at Linux skulle give større problemer med usb
understøttelse, man jeg kan ikke huske om jeg selv prøvet endnu.

--
Hilsen
Henrik Skjærbæk