"agentmikie" <agentmikie@agentmikie.dk> skrev i en meddelelse
news:aj0c2s$p3j$1@sunsite.dk...
<KLIP>
> 1) Hvor juridisk gyldig er en e-mail ?
> - Jeg har jo kun mailet til firmaet, så kan en mail bruges som
> dokumentation for at jeg har taget kontakt til firmaet ?
> ( Spørgsmålet er måske ikke direkte relateret til denne sag.)
Jeg ved ikke hvor gyldig den er på en skala fra 1-10 men den har skam en
juridisk værdi, dog er der det med at bevise at den er afleveret det kan
blive svært.
> 2) Hvis Postdanmark finder min pakke, og returnerer den til firmaet, er
den
> så sendt indenfor de 14 dages ombytningsret ?
Ja det er indleveringstidspunkt på posthuset der tæller.
> - Hvis så, hvordan skal jeg forholde mig, hvis firmaet nægter at
> modtage pakken eller modtager pakken men ikke returnerer pengene ?
De skal returnere dit tilgodehavende, nægter de kontakt
www.fs.dk
> ( Det skal siges at jeg nu ikke tror dette er tilfældet, men
> firmaets manglende respons på mine adskillige mails skaber alligevel lidt
> tvivl.)
Gem alt korrespondance klager du til FS er det godt at have alt
korrespondance.
> 3) Hvis Postdanmark ikke finder min pakke, hvordan skal jeg så forholde
mig
> ?
Kræve pakken erstattet, i tilfælde af at de ikke anerkender dit krav kontakt
www.fs.dk.
<KLIP>
> 4) Af dokumentation har jeg følgende :
> 1. Postopkrævningskvittering på beløbet 2812 kr. dateret
14/06-2002
> på det lokale posthus.
> 2. Faktura fra firmaet med vare-beskrivelse samt beløbet på 2812
kr.
> dateret d. 07/06-2002
> 3. Postkvittering (indleveringsattest) med mig som afsender og
firma
> som modtager dateret 22/06-2002, hvor forsendelsesmåde er "rekommanderet
> pakke".
>
> Er disse 3 dokumter nok til at få mine penge igen hos enten
Postdanmark
> eller firmaet, og hvis ikke, hvad mangler jeg ?
Hvis du har en attest på at du har indleveret en rekommanderet pakke så og
den ikke er leveret til modtager så er det postdanmark der hænger på den og
ikke firmaet.
> 5) Hvor går man hen hvis Postdanmark ikke kan finde pakken og nægter at
> betale
> eller
> firmaet nægter at modtage varen eller nægter at refunderer beløbet ?
www.fs.dk men postdk yder erstatning hvis de har smidt pakken væk, nægter
firmaet at modtage pakken kan du henvise til købeloven, idet det er
indleveringstidspunktet på posthuset der gælder.
> Da jeg er studerende er økonomien ikke lige til at ansætte en advokat, ej
> heller er pakkens værdi høj nok.
Det ville også være at skyde gråspurve med kanoner,
www.fs.dk kan hjælpe
dig.
> Jeg er naturligvis klar over at ovenstående kan lyde en smule
pessimistisk,
> men vil gerne være forberedt på det værste :)
Det lyder pessimistisk
> Samt måske få et par råd til hvorledes man rent juridisk dækker sig ind
ved
> internethandel.
Handel som du ville i en anden forretning.
> For en ting er at have ret, en anden er at kunne bevise det.
Gem alt korrespondance.