Tv-in program til radeon
Fra : MaRk

Dato : 09-08-02 14:04

Hej

Jeg kan overhovedet ikke få ati's programmer til tv-in radeon til at virke
under xp. Jeg har prøvet xp prg.

Er der nogle programmer der kan bruges??
Kan vitual dub bruges med radeon??

Mvh
MaRk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-08-02 18:11

"MaRk" <x@x.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg kan overhovedet ikke få ati's programmer til tv-in radeon til at
virke
> under xp. Jeg har prøvet xp prg.

Har du husket at installere capture/wdm driverne ?
http://mirror.ati.com/support/drivers/misc/wdmcap613106125.html

Jeg hentede ATI's multimedie center
http://mirror.ati.com/support/drivers/misc/mmc7-7-0-1-nodvd.html
og både tv in&out spiller perfekt!

Hvilket kort har du ?

Fra : MaRk

Dato : 10-08-02 06:56

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "MaRk" <x@x.dk> skrev i en meddelelse

> virke
>
> Har du husket at installere capture/wdm driverne ?
> [...]
Hej

Det er en af mine venner der har problemet. Han har et ati radeon
tv-in/out/tuner 32ddr det kostede 699,- tror det er et 7200.

Hvordan installerede du ovenstående?? Hvilke ati programmer/drivere havde du
i forvejen?

Mvh
MaRk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-08-02 14:17

"MaRk" <x@x.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> virke under xp. Jeg har prøvet xp prg.
>
> Er der nogle programmer der kan bruges??

Evt. Microsoft Media Encoder

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Holm

Dato : 17-08-02 07:16

ATI's egne programmer dur ikke til capture.

Det er nemlig præcis hvad du skal bruge

Peter

Fra : MaRk

Dato : 17-08-02 11:03

Når jeg prøver virtual dub til capture kommer den med en fejl medelse noget
med den ikke kan finde capture driver.

Den skulle ellers være installeret.

Fra : Peter Sørensen

Dato : 17-08-02 13:23

In article <3d5e1f75$0$27679$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, x@x.dk
says...
> Når jeg prøver virtual dub til capture kommer den med en fejl medelse noget
> med den ikke kan finde capture driver.
>
> Den skulle ellers være installeret.

Jeg har oplevet det samme med mit Radeon 8500VIVO, den installation af
Win2k jeg normalt bruger, havde jeg tidlgere et Matrox grafik kort og et
Win-Hauppouge (eller hvordan det nu lige staves ) til at se TV med.
Driveren til dette kort viser sig fint i Nan/Virtual Dub. Efter at have
opgraderet til Radeon kortet og sparket Matrox+Win-Haup.. kortene ud,
ser Nan/Virtual Dub både Radeon driveren og Win-Houp driveren.
Sidstnævnte virker naturligvis ikke.

Det "sjove" (og sikkert det som er dit problem) er nu at på en anden
installation af win2k (på samme maskine/anden HD) hvor der aldrig har
været installeret WinHaoup... kortet, der siger Virtual Dub netop at den
ikke kan finde en driver, selvom den er installeret til Radeon kortet...
Jeg vil tro at der er en fejl i Virtuel Dub, der gør at den ikke kan
detecte Radeon driver, men godt kan bruge den.

En løsning for dig kunne måske være at installere en anden capture
driver til et eller andet kort, det kunne måske snyde Virtual Dub?
Problemet er bare om installations programmerne vil tillade det hvis du
ikke har hardwaren i maskinen.

Forøvrigt, en ting man skal huske er at starte ATI's egen video-in
program og lukke det igen, før end man starter Virtual Dub, ellers vil
VIVO funktionen køre NTSC istedet for PAL-mode. (Det er lidt lamt at ATI
ikke har lagt PAL/NTSC settings i driveren til video-in funktionen)

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found