Solskjerming med film
Fra : Bendk Engebretsen

Dato : 09-08-02 11:42

Hei

Vi har et hus med et rom som blir veldig varmt når det er sol. Rommet har
mye vinduer (ca 15 m2 glass) og utsikt mot syd og vest. Vi vurderer å sette
på solskjermingsfilm for å begrense varmeinnstrålingen. Jeg har fått et
tilbud på Scotchtint fra 3M som påstås å avskjerme 57% mot varmeinnstråling
og 20% mot varmetap ut, dvs. energispareeffekt.

Er det noen som har erfaring med solskjermingsfilm ? Forskjellige typer og
merker ? Virker det så godt som reklamen sier ? Og hva med utseende på huset
?

hilsen

Bendik Engebretsen
Norge

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 09-08-02 13:33

> [...]
>
> Er det noen som har erfaring med solskjermingsfilm ? Forskjellige typer og
> merker ? Virker det så godt som reklamen sier ? Og hva med utseende på

Husk, det er ikke alle vinduer der kan "tåle" at få pålimet solfilm. Min
gamle arbejdsplads fik det påsat deres ruder, og en efter en revnede
vinduerne pga. filmen, der var dog tale om store vinduer. Om det er det
samme med små vinduer ved jeg ikke...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : SFJ

Dato : 12-08-02 20:56

> Husk, det er ikke alle vinduer der kan "tåle" at få pålimet solfilm.

Hvis tilbudet er indhentet hos en professionel, og autoriseret, 3M montør,
så har denne helt sikkert taget dette med i sine overvejelser.

Mht. til din 'gamle' arbejdsplads....fik de ikke dækket ruderne af den
pågældende montør eller over garantien? 3M giver op til 10 års garanti
afhængig af filmtype.

MvH

Søren F. Johansen

Idé-Sign - Skilte & Solfilm