441 posting failed
Fra : Johnny Louis

Dato : 17-02-01 18:36

(message-ID doesn't conform to NNTP standard) .

Ovennævnte 2 fejlmeddelelser får jeg når jeg forsøger at sende til
MacSoup fra en nyinstalleret Dansk 9.1, modtage kan jeg godt.

Ved at kigge tilbage i gruppen kan jeg se at andre har haft problemet
tidligere men jeg kan ikke rigtigt se nogen løsning.

Håber der er en der har løsningen for det er træls at skulle skifte til
den gamle systemmappe hver gang jeg skal sende.

Med venlig hilsen
Johnny Louis

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-02-01 23:02

Johnny Louis <bendata@postman.dk> wrote:

> [...]
>
> Håber der er en der har løsningen for det er træls at skulle skifte til
> den gamle systemmappe hver gang jeg skal sende.

Har du gennemtrevlet dine indstillinger i kontrolpanelet
Internet igen og igen? Det kan jo være, du har lavet en fejl et sted.
Det lyder lidt underligt, at du kan sende fra din gamle systemmappe, for
MacSOUP incl. den Indstillinger-fil er jo det samme.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Johnny Louis

Dato : 18-02-01 23:40

> [...]
> Det lyder lidt underligt, at du kan sende fra din gamle systemmappe, for
> MacSOUP incl. den Indstillinger-fil er jo det samme.

Jeg har kopiret den gamle internet indstillingsfil over uden at det
heller hjalp.
Jeg har også været indtil 30.000 indlæg tilbage for at se om andre har
haft et lignende problem og det er der men ingen løsning.

Så gode råd er velkomne.

Med venlig hilsen
Johnny Louis

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-01 22:43

> [...]

> Jeg har også været indtil 30.000 indlæg tilbage for at se om andre har
> haft et lignende problem og det er der men ingen løsning.

Jeg kan godt huske, at noget lignende har været nævnt. Det er
for mig at se et lidt underligt problem. "Message-ID" tildeles vel ikke
af den afsendende computer, men af news-serveren. Det er jo den, der
skal holde styr på artiklerne i nyhedsgrupperne. Skifter man
news-server, men beholder den samme "Indstillinger" fil i MacSOUP, så
passer det ikke med, hvilke artikler, man har læst, og hvilke der er
nye. Den enkelte news-server tildeler således et unikt ID-nummer til
hver artikel. Det er sådan, jeg har forstået det. Er der andre, der ved
mere om den slags? Jeg kan ikke se, hvordan et identisk MacSOUP og
identiske Internet-indstillinger skulle kunne give problemer i en
version af Mac OS og ikke i et andet. Det er jo ikke et generelt problem
for en bestemt version. Jeg har således ikke haft problemer ved at
skifte til Mac OS 9.1. Du har sat MacSOUP til at sende via TCP/IP, og du
har ikke tilføjet nogle underlige headere i kontrolpanelet Internet? Du
har vel ikke et X-face, der kan genere?
Måske ville det være bedre at spørge i en anden nyhedsgruppe.
Der kan du nok ikke finde svar på noget specifikt om MacSOUP, men mere
generelle oplysninger om tildelingen af "Message-ID" kunne måske lede
dig på vej. Mon ikke en gruppe som <dk.edb.internet.software.mail+news>
eller en af de internationale grupper kunne bruges?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-02-01 23:40

In article <1ep3isq.e83x441dndvq4N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Den enkelte news-server tildeler således et unikt ID-nummer til
> hver artikel. Det er sådan, jeg har forstået det. Er der andre, der ved
> mere om den slags?

Det er faktisk news-klienten der tildeler message-ID.

Jeg spørger lige andet steds om en eventuel uddybning af fejlmeddelelsen.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Erik Aalund

Dato : 20-02-01 08:51

Martin Edlich <newsspam@mail.edlich.dk> wrote:

> Det er faktisk news-klienten der tildeler message-ID.
>
> Jeg spørger lige andet steds om en eventuel uddybning af fejlmeddelelsen.

Har du sat dig selv på som bruger eller gæst i "Internet"
kontrolpanelet? Jeg syns at have set en lign. meddelse engang.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Johnny Louis

Dato : 20-02-01 18:30

Tak for hjælpen, så virker den igen og i satte mig på sporet med at det
måtte være indstillingerne til kontrolpanelet "Internet" der var
problemet.

Jeg gennemgik internet indstillingerne igen meget minituøst og der var
ingen forskel overhovedet men jeg undrede mig over at den uvirksomme
indstillingsfil var 16 kb større end den virksomme hvorfor jeg igen
kopierede den over, med det resultat at det nu fungerer igen.

Med venlig hilsen
Johnny Louis

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 20-02-01 22:52

Martin Edlich <newsspam@mail.edlich.dk> wrote:

> Det er faktisk news-klienten der tildeler message-ID.

Versionsnoterne til den nye 3.1 MT-News Watcher siger bl.a.:

Changed the way that message-IDs are generated, to use a reverse
DNS lookup on the news server's address rather than using your
Mac's IP address, to increase privacy.

Ikke at det har noget med MacSOUP at gøre, men alligevel :)

> Jeg spørger lige andet steds om en eventuel uddybning af fejlmeddelelsen.

Gør lige det, lyder interessant.

Mojn, Thomas

--
Mac OS X vs. Windows XP : Typical Microsoft -- Take something from
another company then P on it.

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-02-01 23:14

In article <1ep5gpg.2yboxy18on6ncN%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> [...]
> Mac's IP address, to increase privacy.
>
> Ikke at det har noget med MacSOUP at gøre, men alligevel :)

Jeg synes at der ret tydeligt står at det er klienten der genererer
message-ID - men det var måske også det du mente?

> Gør lige det, lyder interessant.

Det gjorde jeg, men fik ikke noget fornuftigt ud af det.
Nu bruger jeg ikke selv suppen, så derfor dette spørgsmål:
Kan man i MacSOUP åbne et indlæg der er (forsøgt) afsendt og se headeren?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 20-02-01 23:22

Martin Edlich <newsspam@mail.edlich.dk> wrote:

> Jeg synes at der ret tydeligt står at det er klienten der genererer
> message-ID - men det var måske også det du mente?

Ihh altså din mistroiske en! Det var _nøjagtig_ det jeg mente!
Jeg ville egentlig også have skrvet noget i stil med "Nemlig" først, men
det glemte jeg :)

Aner det ikke

Mojn, Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-02-01 23:53

In article <1ep5i38.lgcwdl15nvtwjN%engineering@boelskifte.dk>,
> [...]

> Ihh altså din mistroiske en! Det var _nøjagtig_ det jeg mente!
> Jeg ville egentlig også have skrvet noget i stil med "Nemlig" først, men

OK. Jeg var bare lidt usikker på om du havde misforstået det med reverse
DNS på serveren.
Jeg tror jeg er ved at være lidt arbejdsskadet med hensyn til troen på
andre folks computerfærdigheder.

> Aner det ikke

Så kig da lige efter...

--