Hjælp vedr reklamation og udbedring Motor ~
Fra : O.p

Dato : 09-08-02 10:00

Hej Alle sammen..

Jeg har for 1 uge siden fået ombyttet motor i min Bmw 520I, den nye motor
har kørt 118.000 Km, da jeg kørte fra værkstedet fik jeg et chok ca 150 km
efter jeg forlod værkstedet stod der damp ud af bilen og måleren sprang i
rød !!

Jeg fik den ind på et værksted og her fandt vi fejlen, mekkeren havde glemt
at stramme et spændebånd m en slange fra køleren, som følge af dette var
motoren meget varm og med meget lidt vand.. Den nye mekker efter fyldte,
luftede hele systemmet ud til der var ok temp og varme på bilen..

Jeg har efterfølgene sendt en regning til værkstedet der har skiftet motoren
og de
har lovet at refunderer mine udgifter i forb med uheldet..

Herefter regnede jeg med at alt var ok, MEN her i aften ca 1 uge efter ser
jeg at der mangler ca 1½ L vand på køleren. Nu kan det være mange ting luft
i anlægget etc etc, Men forudsat at der er sket noget med motoren (
toppakning defekt, motor sat sig, etc etc ) hvor står jeg så ??

Der er aftalt 3 mdr reklamationsret på omtalte motor ca 1 uge siden. Vil
gerne have nogle konkrete råd med paragraffer hvis sagen skulle gå i
hårdknude. Vil og under alle omstændigheder kontakte en advokat da hele
herligheden beløber sig til omkring 15.000 dkr.

Skal jeg sende et anbefalet brev, hvor jeg forklarer situationen, eller er
dette ikke nødvendigt da de har kopi af regning fra værksted nr.2 der
udbedrede fejlen. ??? Jeg har desuden gjort dem opmærksom på problemet via
telefon...

Idag vil jeg udlufte systemet i bilen og kører et par dage og se om den
stadig bruger vand..

Fra : Henning Makholm

Dato : 09-08-02 14:39

Scripsit "O.p" <crazymail@get2netREMOVE.dk>

> Der er aftalt 3 mdr reklamationsret på omtalte motor ca 1 uge siden.

Det kan man ikke, hvis du er forbruger. Så har du 24 måneders
reklamationsret, som du ikke kan aftale kortere.

--
Henning Makholm "Kurt er den eneste jeg kender der er
*dum* nok til at gå i *ring* på et jernbanespor."

Fra : O.p

Dato : 09-08-02 14:43

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
> Scripsit "O.p" <crazymail@get2netREMOVE.dk>
> Det kan man ikke, hvis du er forbruger. Så har du 24 måneders
> reklamationsret, som du ikke kan aftale kortere.

også ved køb af brugt ??? motoren har kørt 118.000

Fra : Henning Makholm

Dato : 09-08-02 15:00

Scripsit "O.p" <crazymail@get2netREMOVE.dk>

> også ved køb af brugt ??? motoren har kørt 118.000

Ja, hvis det er et forbrugerkøb (dvs du som forbruger har købt varen
af en erhvervsdrivende). Du må naturligvis påregne at en brug vare har
været udsat for et vist slid, men hvis den selv under hensyn hertil
er mangelfuld, kan du gøre mangler gældende overfor sælger i op til 2
år efter købet, uanset at du har lovet noget andet i købsaftalen.

--
Henning Makholm "En tapper tinsoldat. En dame i
spagat. Du er en lykkelig mand ..."