MC´ister i Viborg
Fra : Per M. Pedersen

Dato : 09-08-02 08:40

Hej

Danske Motorcyklisters Råd arbejder i øjeblikket med
parkeringsproblematikken og til det har jeg en simpel opgave til en eller to
MC´ister fra Viborg. Opgaven er meget simpel.

På de store P-pladser i Viborg og også gerne andre steder...Hvor mange
MC-P-båse er der??

Det er lidt vigtigt for jer fra Viborg kommune for der står nemlig i Viborg
Byråds bekendtgørelse om parkering i Viborg Kommune i §1, stk. 3. at
2-hjulede motorcykler ikke må henstilles i P-båse der er beregnet til biler.
Så lad være med det. I kunne risikrere at få en bøde. Dog har en opringning
til en fra teknisk forvaltning vist noget andet. Han mente at den regel ikke
blev håndhævet og for så vidt slet ikke gjaldt, men hvis han har ret så skal
bekendtgørelsen laves om inden en af os får en bøde.

--
Med Venlig Hilsen
DMC, Per Milborg Pedersen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 09-08-02 14:56

Hej
Jeg bor i Viborg og har snakket med en P-vagt, en rigtig offenlig ansat,
ikke en fra de private mafialignende firmaer.
Han fortalte mig at jeg bare skulle parkere ved cykelstativerne, eller et
andet sted hvor den ikke holdt i vejen hvis der ikke var en MC-bås ledig.
Ud fra mine erfaringer og hans udtalelse tror jeg det er praksis i Viborg

Tommy

Fra : Michael Kristensen

Dato : 09-08-02 15:39

> Ud fra mine erfaringer og hans udtalelse tror jeg det er praksis i Viborg

Det har jeg også fået af vide i Århus. Officielt må man ikke holde andre
steder en kantparkering samt mc parkeringer. Men politi sagde at P-vagterne
normalt ikke gav bøder, hvis motorcyklen ikke stod i parkeret i bilbås eller
stod i vejen på fortovet.

Men man skal holde sig væk fra de private parkeringsvagters område.

De har deres egne regler :-0

Fra : Michael Kristensen

Dato : 09-08-02 15:44

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 09-08-02 18:55

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Lad mig lige forstå dig ret.

Hvis du holder i en bil-bås med din MC, får du så en bøde?

Hvis du holder på fortovet med din MC uden at den står i vejen, får du så en
bøde?

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 09-08-02 19:21

> [...]
>
> Hvis du holder i en bil-bås med din MC, får du så en bøde?
>
> Hvis du holder på fortovet med din MC uden at den står i vejen, får du så

Sådan er politivedtægten i Århus (og mange andre steder).

Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 09-08-02 19:47

I Viborg må man IKKE pakere på fortovet !!!!!!!!! (gælder både biler og
motorcykler )

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 10-08-02 09:40

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote:

>Sådan er politivedtægten i Århus (og mange andre steder).

Den ser faktisk ret "stram" ud - nogle udpluk fra
http://www.politi.dk/p42/vedtaegter/parkering_aarhus.htm :

§1. Ved parkeringsplads forstås i denne bekendtgørelse de med
parkeringstavler afmærkede pladser samt alle steder, hvor der ved
afstribning eller på anden måde i overensstemmelse med
Justitsministeriets bekendtgørelse om vejafmærkning er indrettet
pladser til parkering (parkeringsbåse og parkeringsbaner).

§2. På parkeringsplads med afmærkede områder eller båse må parkering
ikke finde sted uden for disse.

Stk. 3. Solomotorcykler må ikke henstilles i båse, der er beregnet til
4- hjulede køretøjer.

§4. Det er forbudt at standse eller parkere på fortov, helt eller
delvis, medmindre det ved afmærkning på stedet er tilkendegivet, at
standsning eller parkering kan finde sted.

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 09-08-02 18:51

"Tommy Hansen" <tommyhh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ud fra mine erfaringer og hans udtalelse tror jeg det er praksis i Viborg

Findes der MC-båse rundt om i Viborg ( jeg burde vide det, da jeg er født
og opvokset der igennem 18 år ) og i det tilfælde der gør er der så nok????

Og så er det jo et eller andet sted interresant at regelsæt og praksis er to
forskellige ting. I sådan en verden ville man jo også kunne få en bøde for
at parkere hvor som helst;-/

Men tak for hjælpen, jeg mangler dog stadig en, om ikke andet så en cirka,
optælling af MC-båse. Eller med andre ord, hvis i skulle parkere i MC-båse i
Viborg vil det så give ekstra besvær for jer?

--
Med Venlig Hilsen
DMC,

Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 09-08-02 19:57

jeg har kun set 2 MC-pakeringer i Viborg (en på preislers plads i kælderen
og en på Nytorv)
der er muligvis en omme bag Sct. matihas markedet.

Fra : Jens U

Dato : 09-08-02 22:59

mikkel (CB 600 F) skrev ...
> "Per M. Pedersen" skrev ...

> jeg har kun set 2 MC-pakeringer i Viborg (en på preislers plads i kælderen
> og en på Nytorv)
> der er muligvis en omme bag Sct. matihas markedet.

Efter selv at have boet i byen i 5 år, har jeg kun fundet en plads i Viborg
som er på hjørnet af Li. Sct. Hans Gade og Graverne.
Den på Nytorv må være ny, for sidst jeg var der måtte jeg simulere cykel
for en stund.
Jeg har altid stillet mc'en på et hjørne eller andet sted hvor madkasserne
ikke kunne komme ind eller ved cykelstavtiverne.

Viborg er en mærkelig by for mc'ister, nu når madkasserne bliver forfordelt
i centrum.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X