NYT SPØRGSMAÅL. PLZ HJÆLP
Fra : Kristian Pelle

Dato : 15-02-01 17:23

Hmmm Nu har jeg problemer igen, da jeg ikke er en super hardcore programmør
ville det være super hvis i gad hjælpe =)

Nå jeg har denne kode. Jeg har 2 ListBoxe den ene er til at vise hvilken
linje man er ved, den anden indeholder noget text. List1 er den med
linjenummeret. Men jeg skal have programmet til så når man trykker på "Slet
linje" (Command2) skal den slette Både linjenummeret (List1) og Texten
(List2) Svarene til den linje brugeren har indtastet. Men ikke nok med det,
den skal så rykke alle de andre som er efter linjen op og minuse linjeNR så
det passer. EX:

LinjeNR Txt
1 Hej
2 Hva' så?
3 Test

Så når man sletter linje to skal linje 3 rykke op og nummeret skal blive til
2.

Option Explicit
Dim LinjeNr As Integer

Private Sub cmdEcho_Click()
Dim Echo(500) As String
LinjeNr = LinjeNr + 1
Echo(LinjeNr) = InputBox("Hvad vil du have dit program til at skrive?",
"Skriv til skærm")
List1.AddItem LinjeNr
List2.AddItem "Echo " & Echo(LinjeNr)
End Sub

Private Sub Command1_Click()
Dim SletAlt As String
SletAlt = MsgBox("Er du sikker på at du vil slette hele din kode?",
vbYesNo, "Slet kode")
If SletAlt = vbYes Then
List1.Clear
List2.Clear
Form_Load
Else
End If
End Sub

Private Sub Command2_Click()
Dim Linje As Integer
Linje = InputBox("Hvilken linje vil du slette?", "Slet linje")
End Sub

Private Sub Form_Load()
LinjeNr = 1
List1.AddItem LinjeNr
List2.AddItem "@Echo off"
End Sub

Jeg kommer nok med andre spørgsmål, men det bliver lidt senere.

Quane

P.F.T.!!!

--[Mess with the BEST, die like the REST]--
OvEr AnD oUt!