Søges: Ærlig, hæderlig og prismæssigt ok m~
Fra : Claus

Dato : 08-08-02 22:58

Hej Ng

Efterlyser et værksted med ovenstående kvaliteter, da jeg er meget træt af
at blive præsenteret for gigantiske regninger, hvor der er skiftet langt
mere end hvad servicebogen fra producenten anviser, hver gang min mc har
været til eftersyn.

Ved godt at alle forhandler sikkert har dummet sig før eller siden, men der
må for fanden da være nogen af dem som gør det sjældnere end dem, som jeg
har været kunder hos (Fisker & Tågensen).

Alternativt hvordan undgår man at de bare skifter løs ? - er det virkelig
nødvendigt, at remse alt det op, som de kun skal skifte, hvis det er
virkelig nødvendigt, hver gang man skal til eftersyn.

Mvh
Claus

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-08-02 23:31

Claus <kirchoff@XXXhotmail.com> skrev i en news:aiuplf$1m$1@sunsite.dk...
> [...]
> nødvendigt, at remse alt det op, som de kun skal skifte, hvis det er
> virkelig nødvendigt, hver gang man skal til eftersyn.

Du har hørt om Utopia?

Ikke nok med at du beder vedkommende skrive ned hvad der skal laves, du
beder også om at se sedlen bagefter.
Næste debat kan så blive om/hvornår den er færdig. Og det er den så ikke. Og
så bliver det altid lidt dyrere end han har lovet....

Eftersyn? Hvad er det du vil have set efter? (skal ikke besvares). Det
klarer man da selv.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Carsten

Dato : 09-08-02 07:44

Det du søger i "subject" findes ikke !!!

(bemærk at der ikke er nogen smiley her)

Carsten

"Claus" <kirchoff@XXXhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:aiuplf$1m$1@sunsite.dk...

Fra : hboesdal

Dato : 09-08-02 13:13

Prøv FA. Moto-sport i Brønshøj.
Bruger dem selv, har altid gjort det, og det bliver jeg ved med.
Man kan få et ca.-prisoverslag inden rep. påbegyndes, og de 3 år og
+30k km jeg har haft min SV650s, har det passet indenfor ca. 100 kr.
Hver gang! Derudover er Ib flink til at ringe, hvis der skulle opstå
forsinkelser, hvad jeg kun har oplevet en gang. Og det skyldtes
restordre fra Reinhardt!
Mht priser virker det som om de er meget reelle i forhold til hvad man
ellers hører/læser.
Er der skiftet reservedele på cyklen, tilbyder Ib som regel at man kan
få de gamle stumper med sig og de ligger altid parat pakket ind i
plastic. God service, der tyder på ærlighed og åbenhed!

Mvh.
Henrik Boesdal

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 09-08-02 09:56

Du skriver ikke noget om hvor du bor?
Er det på Sjælland findes der sandelig hæderligere værksteder - og ellers
vil jeg anbefale at du går in på DMCN´s hjemmeside og checker
værkstedsanmeldelserne.

... og Preben - hvis manden ikke er en ørn ud i eftersyn - eller ved hvad der
skal kontrolleres og hvordan, er det da forståeligt at han søger
fagkundskaben på området?

mvh

Hans

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-08-02 10:22

"Claus" <kirchoff@XXXhotmail.com> writes:

> [...]
> nødvendigt, at remse alt det op, som de kun skal skifte, hvis det er
> virkelig nødvendigt, hver gang man skal til eftersyn.

Tjau. Jeg undrede mig over at Heinrich (Lydmuren) konsekvent skiftede
tændrør på min 'Kat ved hver service, og da jeg spurgte svarede han at
A) da han alligevel skal ind og pille dem ud for at checke dem, B) det
koster en masse tid, samt C) de ikke koster så meget i forhold til
arbejdsløn, så så han ikke den store grund til at ikke gøre det.

Og det er jo et fornuftigt svar, IMHO.

Iøvrigt er jeg holdt op med at anbefale Lydmuren for at undgå at de
(Lydmuren) får så travlt, så de ikke har tid til tage min MC til
service hos dem

Kai, nu med nyvasket, vokset og poleret motorcykel
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Michael K. S.

Dato : 09-08-02 11:22

On 09 Aug 2002 11:21:54 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@vitesse.com> wrote:

>Iøvrigt er jeg holdt op med at anbefale Lydmuren for at undgå at de
>(Lydmuren) får så travlt, så de ikke har tid til tage min MC til
>service hos dem

Og det du lige har gjort er ?? ),meeeen jow var der ikke lidt
muggen i krogene over at de gabte over for meget på et tidspunkt )

Anyway,indtil videre har jeg haft gode erfaringer med Søborg MC,Peter
virker i hvert fald både ærlig og hæderlig, og prismæssigt har det
været meget rimeligt.

-M

Fra : Peder

Dato : 09-08-02 11:52

On Fri, 09 Aug 2002 12:21:47 +0200, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>Anyway,indtil videre har jeg haft gode erfaringer med Søborg MC,Peter
>virker i hvert fald både ærlig og hæderlig, og prismæssigt har det
>været meget rimeligt.

Ditto

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Jake

Dato : 09-08-02 12:08

"Claus" <kirchoff@XXXhotmail.com> wrote in message

> Alternativt hvordan undgår man at de bare skifter løs ? - er det virkelig
> nødvendigt, at remse alt det op, som de kun skal skifte, hvis det er
> virkelig nødvendigt, hver gang man skal til eftersyn.

Selvfølgeligt er det ikke i orden at et værksted skifter dele som det passer
dem,
MEN det er vel meget betryggende at de skifter de dele, der trænger til at
blive skiftet?
Hvis du vil være på den sikre side kan du jo aftale med værkstedet at de
skal skifte de dele
som servicebogen foreskriver, og hvis der er mere der trænger så må de ringe
inden de
skifter delene. På den måde kan man undgå misforståelser.

mvh Jake

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-08-02 12:25

> [...]
> nødvendigt, at remse alt det op, som de kun skal skifte, hvis det er
> virkelig nødvendigt, hver gang man skal til eftersyn.

Hej Claus

Jeg vil anbefale:
Søborg MC. De er så flinke at jeg nogen gange får det helt dårligt. Billige
og fantastisk god service er kendetegnet.

Søborg MC
Tinghøjvej 51
2860 Søborg
tlf: 3969-1401
http://www.soborgmc.dk/

Lige en ting. Hvis du har specielle ønsker omkring dit service, så nævn det
inden de går igan. Tape e.v.t. en liste fast til nummerpladen eller lign.

Nogle mennesker giver mekanikkerne langt friere tøjler end du gør. Fortæl
dem hvad du vil have, og de vil (somregel) gøre deres bedte for at opfylde
dine ønsker.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Moe

Dato : 09-08-02 13:00

Hej

Jeg kender ikke noget godt værksted, men synes at kunne erindre fra tiden
med erhvervsret-undervisning, at der ikke må skiftes andet end det aftalte.
Dvs. hvis værkstedet mener der er andet end det servicebogen foreskriver der
skal skiftes skal de først kontakte dig.

Mvh. Martin

Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-08-02 17:14

> [...]
> nødvendigt, at remse alt det op, som de kun skal skifte, hvis det er
> virkelig nødvendigt, hver gang man skal til eftersyn.

Hvilket værksted der er godt er som regel subjektivt! Der er sikkert mange
her der har udmærkede erfaringer med de steder du nævner. Tjek evt.
www.dmcn.dk 's anmeldelser.

Derudover: vær opmærksom på følgende: Hvis en bil/mc efterses regelmæssigt,
fx. på de i servicebogen foreskrevne km-tal vil et værksted typisk gøre flg:
Skifte de ting der er så slidte at de ikke vil kunne holde til du kommer ind
næste gang. Er det fx. 10.000 km intervaller vil de skifte bremseklodser
der kun kan holde max. 7000 km. Medmindre selvfølgelig at du siger explicit
at de ikke skal skifte dem!
Så ja, virkelig det er principielt nødvendigt at remse alt det op, som de
kun skal skifte, hvis det er virkelig nødvendigt.
Lær at servicere den selv, eller sørg for at lave en liste (som andre også
tilråder).

Hvad er det iøvrigt for en cykel?

Asger
ZX-10 (selvserviceret - lidt mere besvær, men billigere. Fuld tilfredshed
eller tiden spildt!

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 09-08-02 17:51

> [...]
> nødvendigt, at remse alt det op, som de kun skal skifte, hvis det er
> virkelig nødvendigt, hver gang man skal til eftersyn.

Der er et par alternativer.

Søborg MC er ganske flinke og hæderlige, tinghøjvej i søborg, lige ved
rundkørslen.

Er det en Honda er Claus ved Agusta Motor, frederiksborgvej, noget af en
guru, og han går langt for at hjælpe dig.

FA motosport i Brønshøj, er ret gode til Suzuki. (..og så har de en
rigtig sød pige-mekker

MC-Lydmuren, Stenløse. Heinrich er rigtig rar, og skriver ikke noget
ekstra på regningen, stor erfaring, især Suzuki.

...gå uden om MC-hjørnet, frederiksberg.

Kenneth S