/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Mel Gibson som BMW kører :) RS1150 m/ABS ?~
Fra : Thomas Hjort


Dato : 08-08-02 22:09

Lige lidt Hollywood kultur:

Jeg så i dag Mel Gibson hos Jay Leno.
Der fortalte han at han var begyndt at køre MC. Jeg troede at der
naturligvis var tale om en HD, men nej;

Leno spurgte hvilken, hvortil Mel svarede at det var en RS1150 (mener jeg)
og Jay sagde at det jo var en BMW, og Mel svarede at den skam også var med
ABS bremser :)

Er det rigtigt. Er en med ABS og er der nogen her der har prøvet at køre
den?


Mvh Thomas



 
 
Kenneth Sørensen (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 08-08-02 22:27

> Leno spurgte hvilken, hvortil Mel svarede at det var en RS1150 (mener
jeg)
> og Jay sagde at det jo var en BMW, og Mel svarede at den skam også var
med
> ABS bremser :)
>
> Er det rigtigt. Er en med ABS og er der nogen her der har prøvet at
køre
> den?
>
>
> Mvh Thomas

Ja, hvorfor ikke, uden at vide specielt meget om BMW-mc'er (..de sq for
kedelige så er der vist en del af dem med ABS. Det er vist også en
medvirkende grund til Polisens præference

Kenneth S
R1 (..meget mere spændende
..



albert (09-08-2002)
Kommentar
Fra : albert


Dato : 09-08-02 20:57

> > Er det rigtigt. Er en med ABS og er der nogen her der har prøvet at
ABS kan fås til ALLE Bimmere, nogle har det som std.


> Ja, hvorfor ikke, uden at vide specielt meget om BMW-mc'er (..de sq for
> kedelige så er der vist en del af dem med ABS. Det er vist også en
> medvirkende grund til Polisens præference

Arh, er det nu også rigtigt. Hørte engang en mand i sort læder iført hvis
MC sige, at man kunne bremse hurtigere uden ABS hvis man var erfaren (og DET
er de!). Om det er pga kvalitet, er vist hip som hap med moderne japsere,
så mon ikke blot det dels skyldes at de er store og momenttunge =
komfortable til mange timers daglig kørsel, samt det at de nok har en aftale
med BMW.

Lidt ligesom : Er Ford Mondeo den bedste bil ? Husker mange historier med
dårlige bremser - igen nok nærmere en god rabataftale...


Mvh Albert, der der gerne byttede sin CBR1K med en K12'er




[6700] Jesper Sørens~ (13-08-2002)
Kommentar
Fra : [6700] Jesper Sørens~


Dato : 13-08-02 23:10

ja, og den med de dårlige bremser var jo fordi de spændte både horn og
lygter, samt radioer + div. på bilerne ... alt det strøm som de brugte kunne
ABS ikke undvære....

/J
nysynet RD350LC ´81

"albert" <no.spam@dk> skrev i en meddelelse
news:3d541e8b$0$53106$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Er det rigtigt. Er en med ABS og er der nogen her der har prøvet at
> ABS kan fås til ALLE Bimmere, nogle har det som std.
>
>
> > Ja, hvorfor ikke, uden at vide specielt meget om BMW-mc'er (..de sq for
> > kedelige så er der vist en del af dem med ABS. Det er vist også en
> > medvirkende grund til Polisens præference
>
> Arh, er det nu også rigtigt. Hørte engang en mand i sort læder iført hvis
> MC sige, at man kunne bremse hurtigere uden ABS hvis man var erfaren (og
DET
> er de!). Om det er pga kvalitet, er vist hip som hap med moderne japsere,
> så mon ikke blot det dels skyldes at de er store og momenttunge =
> komfortable til mange timers daglig kørsel, samt det at de nok har en
aftale
> med BMW.
>
> Lidt ligesom : Er Ford Mondeo den bedste bil ? Husker mange historier
med
> dårlige bremser - igen nok nærmere en god rabataftale...
>
>
> Mvh Albert, der der gerne byttede sin CBR1K med en K12'er
>
>
>




Kenneth Sørensen (09-08-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 09-08-02 23:26

>
> > Ja, hvorfor ikke, uden at vide specielt meget om BMW-mc'er (..de sq
for
> > kedelige så er der vist en del af dem med ABS. Det er vist også
en
> > medvirkende grund til Polisens præference
>
> Arh, er det nu også rigtigt. Hørte engang en mand i sort læder iført
hvis
> MC sige, at man kunne bremse hurtigere uden ABS hvis man var erfaren
(og DET
> er de!). Om det er pga kvalitet, er vist hip som hap med moderne
japsere,
> så mon ikke blot det dels skyldes at de er store og momenttunge =
> komfortable til mange timers daglig kørsel, samt det at de nok har en
aftale
> med BMW.
>

Yamaha gik vist glip af en stor ordre fornylig, fordi den pågældende
model ikke umiddelbart kunne leveres med ABS, ordren gik til BMW i
stedet. Om de enkelte betjente foretrækker ABS eller ej, ved jeg ikke
(..men jeg vil da tro det er en rar backup), problemet (hvis man kan
kalde det det) ligger i de sikkerhedsforskrifter som politiet arbejder
under, er der står vist beskrevet at de nye cykler skal have ABS.

Kenneth S





Armand (23-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-08-02 03:26


albert <no.spam@dk> skrev i en
news:3d541e8b$0$53106$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Er det rigtigt. Er en med ABS og er der nogen her der har prøvet
at
> > > ABS kan fås til ALLE Bimmere, nogle har det som std.
> > Ja, hvorfor ikke, uden at vide specielt meget om BMW-mc'er (..de sq
for
> > kedelige så er der vist en del af dem med ABS. Det er vist også
en
> > medvirkende grund til Polisens præference
> Arh, er det nu også rigtigt. Hørte engang en mand i sort læder iført
hvis
> MC sige, at man kunne bremse hurtigere uden ABS hvis man var erfaren
(og
> DET er de!).

ABS på biler har den fordel at fru Jensen ikke blokerer ved at jokke
ubehersket (á: uøvet), og at hun derfor samtidig vitterligt kan
gennemføre den undvigemanøvre som alt for mange alligevel forsøger trods
blokerede hjul.
På motorcykler derimod er den faktiske fordel at piloten tør bremse til
trods det at han er mere eller mindre overrasket af situationen, og selv
sheriffens folk er ikke altid lige parat til at skulle præstere det
optimale :-/

> Om det er pga kvalitet, er vist hip som hap med moderne japsere,
> så mon ikke blot det dels skyldes at de er store og momenttunge =
> komfortable til mange timers daglig kørsel, samt det at de nok har en
> aftale med BMW.
> Lidt ligesom : Er Ford Mondeo den bedste bil ? Husker mange
> historier med dårlige bremser - igen nok nærmere en god rabataftale...

Lige den med Mondeo'erne, blev vist klarlagt til at skyldes at etaten
havde købt den mest skrabede model til selv at ombygge (incl. elektrisk)
til tjenestevogn (til trods for en originalt forekommende udstyret
model), hvorved der kom for meget sug på bl.a. ABS'ens elektriske
kredsløb!

--
Armand.
(der alligevel er enig i mistroen til det mere end 30-årige bånd til
Ford!)






Søren Dahl (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren Dahl


Dato : 08-08-02 22:47

Hej NG

Jeg er blevet tilbudt en Cagiva Elefant 900 i.e., til 40.000 uden
afgift. Cyklen er fra 93, og har kun kørt 5.000 km - det er helt
sikkert - da man tydelig kan se, at den aldrig har været brugt. Jeg
skal ud og have en prøv tur på den, en af de nærmeste dage.

Spørgsmålet er om det er for meget??? Nyprisen tilbage i 93. var ca.
150.000 Der medfølger iøvrig også 3 helt nye Hepco & Becker alu-tasker
med i prisen!!!!

Er der nogen som kender Cagivas produkter????? Er de gode nok eller
går lortet i stykker?

MVH Søren
- Bandit 600 y2k02

Peter J (09-08-2002)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 09-08-02 19:26


Søren Dahl <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en
news:3d52e5be.2744898@news.net4you.dk...
> Hej NG
>
> Jeg er blevet tilbudt en Cagiva Elefant 900 i.e., til 40.000 uden
> afgift. Cyklen er fra 93, og har kun kørt 5.000 km - det er helt
> sikkert - da man tydelig kan se, at den aldrig har været brugt. Jeg
> skal ud og have en prøv tur på den, en af de nærmeste dage.
>
> Spørgsmålet er om det er for meget??? Nyprisen tilbage i 93. var ca.
> 150.000 Der medfølger iøvrig også 3 helt nye Hepco & Becker alu-tasker
> med i prisen!!!!
>
> Er der nogen som kender Cagivas produkter????? Er de gode nok eller
> går lortet i stykker?
>
> MVH Søren
> - Bandit 600 y2k02

Sagde du ikke at du ville vente et år eller to med den ?
Eller er jeg helt galt på den?

Peter
CBR 1K - Motorvejs-lokomotiv



Henrik (09-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 09-08-02 22:05

> > Hej NG
> >
> > Jeg er blevet tilbudt en Cagiva Elefant 900 i.e., til 40.000 uden
> > afgift. Cyklen er fra 93, og har kun kørt 5.000 km - det er helt
> > sikkert - da man tydelig kan se, at den aldrig har været brugt. Jeg
> > skal ud og have en prøv tur på den, en af de nærmeste dage.
> >
> > Spørgsmålet er om det er for meget??? Nyprisen tilbage i 93. var ca.
> > 150.000 Der medfølger iøvrig også 3 helt nye Hepco & Becker alu-tasker
> > med i prisen!!!!
> >
> > Er der nogen som kender Cagivas produkter????? Er de gode nok eller
> > går lortet i stykker?
> >
> > MVH Søren
> > - Bandit 600 y2k02
>
> Sagde du ikke at du ville vente et år eller to med den ?
> Eller er jeg helt galt på den?
>
> Peter
> CBR 1K - Motorvejs-lokomotiv

....man skal elske og ære sin næste...så Søren gør klogt i at undersøge
nærmere om han nu gør klogt at udskifte sin omdrejningsvillige bandit
allerede. :o/ Det kan røbes at han havde bule i bukserne da han nedsteg fra
R1eren - så han er bestemt ophidset af motorkraft, men måske var det bare
Octanbooster dampene der vækker hans need 4 speed.

Jeg er iøvrigt ret sikker på at grunden til at R1eren kørte fra banditten og
vifferen er at der var Octanbooster i dens tank !!!
....men hold kæft hvor var det dejligt at komme tilbage til vifferen og køre
på 2hjul hele tiden igen !!!!

HouDy
VFR - uden Octanbooster




Søren Dahl (09-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren Dahl


Dato : 09-08-02 23:38

Hej Peter.

Jo, men jeg kunne jo godt købe den - og så vente et år med at
indregistere den :))))

Nu får vi at se.... Iøvrig mange tak for sidst - sådan en CBR 1000
kører altså godt :)


Søren
- Bandit 600

Mythos (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Mythos


Dato : 08-08-02 22:30


"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:aiumml$13mu$1@news.cybercity.dk...
> Lige lidt Hollywood kultur:
>
> Jeg så i dag Mel Gibson hos Jay Leno.
> Der fortalte han at han var begyndt at køre MC. Jeg troede at der
> naturligvis var tale om en HD, men nej;
>
> Leno spurgte hvilken, hvortil Mel svarede at det var en RS1150 (mener jeg)
> og Jay sagde at det jo var en BMW, og Mel svarede at den skam også var med
> ABS bremser :)
>
> Er det rigtigt. Er en med ABS og er der nogen her der har prøvet at køre
> den?
>
>
> Mvh Thomas
>
>

Du kan se mere om det her http://www.bmw.dk/teknik/main.asp?i=59

Kim Larsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste