bedste graffikkort til under 1000kr
Fra : Knerks

Dato : 08-08-02 19:44

Jeg har lige forsøgt at spille gta 3 på min tordenfugl 1400, med 196mb sd
ram- ewks det hakker
derfor tænkte jeg på at jeg sikkert skulle udskifte mit tnt 1 med 16sdram.
Men hvad kan i anbefale som det bedte køb under den kategori?
jeg tænkte på

Tornado GeForce4 MX440 AGP / 64MB DDR / 2048x1536 / GeForce4 MX440
695 kr.

Daytona GeForce3 TI200 TV-Out AGP / 128MB DDR / 2048x1536 /
GeForce3 TI200 918 kr.

Daytona ATI Radeon 7500 TV-Out + DVI AGP / 64MB DDR / 2048x1536 /
Radeon 7500 789 kr.

men nogen der har andre eller erfaringer med disse kort?
mvh Kim
nåjo hvis i har et lækkert graffikkort tilovers skal i være velkommen til at
maile mig med en god pris*s*

begin 666 info_knap.gif
M1TE&.#EA'0`,`,0``````/____KZ_/S\_=S?X[G"S $"`S-8?C]BA5!NC7F/
MIC U.J*QP%E=8>?J[>+EZ.[P\I.4E?3U]I:CK\7.UM'7W!P@(T5*3G%U>/GZ
M^@0$`_[^_A@8& H*"@<'!____R'Y! $``!\`+ `````=``P```75("".9&F>
M8A ,Q)2\B<)L:FW?01I #.,B0(2"8MM,+H] I;&X%'2T#2011!P0!54%`^@X
M")RNX2(J*!P!1JQ"*"0FA:S$(EH$(H:SAPYX"20Q`Q19#!4;!0X#$PL`& $7
M'A .>R(Q`10'1 @3:1(5"0X;$F$,`QH71@!D`!,,:0=9%1D5"@(9$#1/'0\2
M'@L4C!$B$ 5J" D,% Q"`@P0*L(+`QNK``T9(AL.$U8'WMX*2@-:#04T! T-
=$Q(;*1L;! P*\_-910%1*N\T)P8C&OY0H @!`#L`
`
end

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-08-02 22:41

> Men hvad kan i anbefale som det bedte køb under den kategori?
> jeg tænkte på
>
> Daytona GeForce3 TI200 TV-Out AGP / 128MB DDR / 2048x1536 /
> GeForce3 TI200 918 kr.

Haps, snup dette! Dette er det hurtigste af de tre. Hvis du skal bruge det
til 3D spil, så er dette et fint køb!

Synes lige du skal hoppe herind og kigge engang

http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/vgacharts-02.html

VH

Peet
DK

Fra : Knerks

Dato : 08-08-02 23:48

> Synes lige du skal hoppe herind og kigge engang
>
> http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/vgacharts-02.html

fedt link
lige hvad jeg søgte, normalt kommer jeg ikke så meget på engelske
sider-selvom de er de bedste
mvh Kim

ps: hmm mit tnt 1 fra forrige årtusinde er jo ikke engang at finde der
skodliste....*g*

Fra : Frank Andersen

Dato : 09-08-02 06:17

Hvis du skal bruge det til lidt andet end spil. Skal du vælge et med Ati
chip

Frank

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 09-08-02 09:01

"Frank Andersen" <type411@worldonline.dk> wrote in message
> Hvis du skal bruge det til lidt andet end spil. <- klip....

Hvilket lidt andet tænker du på her - CAD - kontor - photoeditor???

Jeg står selv med de samme overvejelser som Knerks.
Hilsen Lars

Fra : JRS

Dato : 09-08-02 11:14

"Lars Jakobsen" <***remove***lj@foss-electric.dk> skrev i en meddelelse
> "Frank Andersen" <type411@worldonline.dk> wrote in message
>
> Hvilket lidt andet tænker du på her - CAD - kontor - photoeditor???
>
> Jeg står selv med de samme overvejelser som Knerks.
> Hilsen Lars

Hvis du arbejder en del i windows fx med billeder, text osv osv så er et ATi
kort at foretrække da det har en lidt bedre billedkvalitet end nvidia
kortene ..
Hvis man samtidig vil spille lidt 3D ville jeg dog nok foretrække ATi Radeon
8500LE i stedet for 7500 .. (skal selv til at skifte fra GF4mx440 til Radeon
8500LE da jeg er ved at være træt af den dårlige tv-out som nvidia har )

MVH
JRS

Fra : Mythos

Dato : 08-08-02 22:26

> [...]
> mvh Kim
> nåjo hvis i har et lækkert graffikkort tilovers skal i være velkommen til

Under alle omstændigheder, så ville et nyt grafikkort være sagen for dig,
men regn ikke med at der hjælper på GTA3, for der er folk der har kraftigere
maskiner end dig, og med et langt bedre grafikkort end dig, men det hakker
stadig. Jeg har en 1100 Mhz og et Matrox kort, det går nogenlunde, bare ikke
på ø 2, så der er noget helt vildt med det spil.

Kim Larsen

Fra : MaRk

Dato : 10-08-02 07:02

> [...]
ikke
> på ø 2, så der er noget helt vildt med det spil.

Jeg køre da gta3 i højeste detaljer på 1000(et eller andet)x700(et eller
andet) på min amd duron 800 mhz, geforce3 ti-200, seagate 40 gb. 448mb
sd-ram, win xp pro. Gta3 køre som sagt perfekt. Så jeg tror skam sagtens du
kan få en hakke fri gta3 hvis du køber nyt kort.

Fra : Mythos

Dato : 10-08-02 09:34

"MaRk" <x@x.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
du
> kan få en hakke fri gta3 hvis du køber nyt kort.

Jeg har set folk med langt kraftigere maskiner end min hvor det også hakker
i grafikken, folk med langt kraftigere maskiner har skrevet om deres
problemer med dette spil, selv med meget kraftige grafikkort. Men jeg har
lagt mærke til, at der til tider er ekko på lyden, så det måske her
problemet ligger, på lydsiden og ikke grafikken. Når jeg kommer til Ø2 og
skal over broen til Ø3, så er broalarmen som regel i gang, og her ser jeg
det hele som slide-show, og jeg overdriver ikke, så noget er der galt.
Min maskine overgår langt det der står på pakken, så der halter det ikke
bagud.

Kim Larsen

Fra : MaRk

Dato : 11-08-02 06:56

Hvilket lydkort har du??

Jeg har selv et sound blaster pci 128

Fra : Mythos

Dato : 11-08-02 09:26

> Hvilket lydkort har du??
>
> Jeg har selv et sound blaster pci 128

> hakker

Jeg har et magen til, og der er de nyeste drivere til, jeg har prøvet at
fjerne de nye drivere, og installere de gamle igen, men det gav ikke noget.

Kim Larsen

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 09-08-02 23:12

Lige en enkelt bemærkning, der ikke er performance-relateret, men af
betydning for mange:
MX440 kan køre uden aktiv køling (dvs. blæser) og kan derfor fungere helt
lydløst - det gør mit Gainward MX440 f.eks. - endda overclocket til 300/450
uden problemer.

VH
Jakob

Fra : Rune Hammerskov

Dato : 10-08-02 00:43

Lige en bemærkning til det som H3nrik skrev.
Pas på med at købe kort fra Palit Microsystems - Nogle af dem kan være ok
men fejlprocenten skulle efter sigende være meget høj.

Fra : Trickysparrow

Dato : 10-08-02 01:15

"Rune Hammerskov" <rhammerskov@hotmail.com> wrote in message news:aj1k3o$1b41$1@news.cybercity.dk...
> Lige en bemærkning til det som H3nrik skrev.
> Pas på med at købe kort fra Palit Microsystems - Nogle af dem kan være ok
> men fejlprocenten skulle efter sigende være meget høj.

Ja det er korekt at der skulle være en fejl på nogle af de første GF3 TI200 de producerede,
og den fejl skulle være rettet på de senere kort. Og hvad Ang deres GF4 TI4200 så
er det hverken bedere eller dårliger end Asus, Msi. Osv.

Martin.

Fra : Trickysparrow

Dato : 09-08-02 14:06

"Knerks" <5th@ofir.dk> wrote in message news:3d52e03e$0$53095$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> derfor tænkte jeg på at jeg sikkert skulle udskifte mit tnt 1 med 16sdram.
> Men hvad kan i anbefale som det bedte køb under den kategori?

Jeg ved godt du skriver at det skal være under 1000 kr.
MEN prøv lige og overveje om du ikke vil spenderer 400 kr mere og så få et GF4 TI4200,
så får du et kort der er up to date (hvertifald et par mdr endnu ) og som er hurtigere end
ATIs 8500 serie og har en ligeså godt billlede kvalitet.
Ellers må det være en GF3 TI200 der må være sagen for dig.

Martin.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 09-08-02 14:15

"Trickysparrow" <martin@nospam-plakaten.dk> wrote in message

> [...]
> ATIs 8500 serie og har en ligeså godt billlede kvalitet.
> Ellers må det være en GF3 TI200 der må være sagen for dig.

Der er jeg enig! Har selv lige kastet 1375 kr efter et Palit GF4 Ti4200 - og
det RYKKER på min PIV 1.6A@2.4 Nårrhhh nej... 2.56...! 11538 3DMarks!!!

/H3nrik!