Nektariner - et par spørgsmål
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 08-08-02 20:22

Jerg tager lige chancen her, inden jeg hopper over i havegruppen.

Nekatriner skulle ifølge den lokale grønthandler være en krydsning
mellem blommer og ferskner - har det noget på sig?

Som regel er de helt gule indeni med lidt hård og kød. Forleden købte
jeg dog en bakkefuld, hvor de alle var hårde i skallen, men enormt
bløde og saftige (uden at være smattede) inden. Kødet var helt hvidt -
var det nekatriner, eller noget helt andet? (grønthandleren vidste det
ikke, men rystede på hovedet og spurgte, om jeg havde drukket...

Lars

Fra : Rømer

Dato : 09-08-02 07:49

Jeg ved ikke, om nektariner er en krydsning mellem blommer og ferskner.
Mange børn foretrækker nektariner for ferskner, da de ikke er så "behårede".

Men man skelner mellem gule og hvide ferskner - og der er prisforskel - jeg
husker ikke, hvilke der er dyrest.
Hvis krydsningsteorien er korrekt, er der vel intet til hinder for, at man
kan krydse såvel hvide som gule ferskner.

Du har ikke drukket - find en anden grønthandler!