Tjek lige det her ud!
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-08-02 20:47

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-08-02 20:48

Psycho Cowboy wrote:

> http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=108222

Kontant afregning

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 08-08-02 20:53

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
news:3d52ca45$0$662$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=108222
>
> Psycho Cowboy

Der kan være en vis pointe i kun at lukke rigtigt op for hypperne på
motorveje (og overskuelige landeveje).

Bytraffik er en dræber... også rent bødemæssigt

Fra : Niels S.

Dato : 08-08-02 20:58

Hvis de foreliggende oplysninger er korrekte, så er det hjernedødt at lave
sådan et stunt midt i city. Og når man så samtidig har ansvaret for en
passager. Godt det ikke var et barn der løb ud foran...........

Ja undskyld - men jeg kan blive så harm over sådan en opførsel. Og så skader
det voldsomt mc'isternes ry.

Stakkels efterladte. Forhåbentlig overlever passageren.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Andrew

Dato : 08-08-02 21:24

> http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=108222
>
> Psycho Cowboy

Med al respekt for de døde: Den var han selv ude om! Man kører bare ikke 100
km/t i byzone med hastighedsbegrænsning på 50!!! GØR man det, udsætter man
ikke bare sig selv for fare men osse tilfældige uskyldige menneskers liv og
lemmer! IDIOT!

Mvh Anders

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 08-08-02 21:33

Æv.. det er sgu' en kedelig historie.

/Kristoffer

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 08-08-02 21:30

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=108222
---------------------

Tåbeligt at køre så vildt i bymæssig bebyggelse ..... og så ovenikøbet
med passager!

Har lige hørt på TV2/Østjylland, at der indenfor de sidste 2 dage også
er sket 2 stk. MC-ulykker i det østjyske.
Pas nu på derude!!! ;o(

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
Tidl. MC: Suzuki GSX400X Impulse
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

Fra : Jakob D

Dato : 08-08-02 22:37

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
> http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=108222

Meget trist at se på, spild af liv.

Kører selv af blegdamsvej hver dag enten på cykel eller mc.
Hver dag ser man taxaèr drøne ud fra Riget, eller lave u-vendinger fra deres
rasteplads lige foran.
Når man kommer fra østerbro- siden og kører mod Tagensvej, er det i alfald
et godt råd og passe ekstra på lige før man når Riget.

Mvh Jakob

Fra : Jonas Holt

Dato : 09-08-02 07:52

Jeg læser artiklen noget skeptisk, for den er farvet.

selv om hastighedsgrænsen på den tætbefærdede bygade er 50 km/t.<<

- Normalt er en mc meget svær at hastighedsbedømme (det bliver man tit fortalt) og at hastigheden
skulle være over 100 lyder (næsten) urealistisk. Mange dB-heste vil uvilkårligt bevirke at et vidne
der overhales, vil opfatte farten højere end den er, fordi fartopfattelsen ikke alene bygger på
synsevnen. Hvis man har kørt med åbent vindue og kan føle larmen (som høj musik kan mærkes på
møblerne) er man hurtigt overbevist om høj fart - og blev man tillige forskrækket fordi man ikke
havde set mc'en inden den overhalede, kan mange mene at det har gået uhyggelig stærkt!

så høj fart, inden at det var for sent.<<

- Ærgerligt, men det samme sker alt for tit med kun 50-60 km/t!!!

motorcyklen brækkede i to dele.<<

- At blive slynget over i en anden vejbane fortæller intet om farten, ordene "så voldsom" er alt
andet end objektive. For to år siden kørte jeg ind i siden af en bil, hvis fører ikke helt havde
opfattet at han havde ubetinget vigepligt - 'der plejede jo ikke at komme nogen'.
Jeg kørte 70 og blev slynget _langt_ ind på en mark.

Min cykel brækkede også i to dele - forbenene brækkede.
Hvad betyder "to dele"? Er det forlygtestativet der ligger et sted og resten af cyklen et andet? Var
stellet brækket havde journalisten vel skrevet det? Desuden vil jeg formode at en lille cykel vil gå
nemmere i stykker end en stor, og jeg ved ikke hvilken cykel der var tale om.

ramte, slap uden fysiske skader.
Tilfældigvis var der både en læge og en sygeplejerske til stede, som øjeblikkeligt ydede førstehjælp
til de to ilde tilredte unge mænd.<<

- Glædeligt at der er nogle der iler til og giver (livgivende) førstehjælp.

Jeg er ked af at der er sket en ulykke og specielt at der er sket en dødsulykke. Det jeg prøver at
give udtryk for, er blot at sådan en avisartikel slet ikke behøver være helt faktuel. Den er bragt i
et af formiddagsbladene, som jo normalt udgør den gruppe aviser som kaldes 'sensationspressen'.

Måske man skulle gøre sig det klart inden man springer frem og råber "idiot!" og "det var selv ude
om!" om føreren af cyklen...

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Peder

Dato : 09-08-02 08:47

On Fri, 9 Aug 2002 08:52:13 +0200, "Jonas Holt"
<jholt@norden-fjords.dk> wrote:

>Jeg læser artiklen noget skeptisk, for den er farvet.

Snippet en masse sund skepsis, som jeg er enig i.

> [...]
>et af formiddagsbladene, som jo normalt udgør den gruppe aviser som kaldes 'sensationspressen'.

Korrekt. Men prøv at se den tilknyttede video.
Det er en R1 eller R6, på hvilke 100 kmt kommer ret nemt og uden at
man opdager det... Især i forbindelse med overhalinger.
Min bette Gixxer kan da sagtens overraske mig endnu.

Og m.h.t. om cyklen er revet over - det er den. Hele gaflen inkl.
kronrør er trukket af stellet.

Mine tanker til de efterladte.

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Kenneth S

Dato : 09-08-02 09:16

> [...]
> Min bette Gixxer kan da sagtens overraske mig endnu.
>
> Og m.h.t. om cyklen er revet over - det er den. Hele gaflen inkl.

Helt enig med hensyn til skepsis, udtalelserne kommer jo fra bilisten
(modparten).

Er kronrøret revet af fra en R6/R1, så tyder det dog på at der har været
temmelig voldsomme kræfter på spil.

...men at kalde den afdøde for "idiot", er respektløst, manden er død og kan
ikke forsvare sig, så det gør man bare ikke! ..det kan godt være han
momentant har KØRT idiotisk, men vis dog respekt for den afdøde og de
efterladte.

Kenneth
R1

Fra : Peder

Dato : 09-08-02 09:37

On Fri, 9 Aug 2002 10:16:17 +0200, "Kenneth S"
<kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote:

> [...]
>ikke forsvare sig, så det gør man bare ikke! ..det kan godt være han
>momentant har KØRT idiotisk, men vis dog respekt for den afdøde og de

Ehm. Just for the record: Undertegnede har ikke kaldt manden en
idiot....
Ikke mindst fordi jeg selv har udført slige stupiditeter. Dog aldrig
med passager..

Fra : Kenneth S

Dato : 09-08-02 09:48

> [...]
> "Inside every old person is a young person wondering what happened"
> - Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Nej nej, det var heller ikke dig jeg mente

Jeg er skam enig med det du sagde, det var blot en lille ekstra ting jeg
lige skulle have ud.

Med passager kører jeg også ualmindelig forsigtigt, tit meget under
fartgrænserne, men det er også fordi jeg selv er den største kylling når jeg
selv skal sidde bag på, og ikke selv vil have det på nogen anden måde
"Behandl andre på samme måde som du selv vil behandles" - devisen

Kenneth
R1

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 03:32

Kenneth S <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en

> Nej nej, det var heller ikke dig jeg mente

Smileyen er unødvendig i denne situation!
At fejlcitere MÅ være én af de store synder i et forum som dette -
Og ikke mindst omkring så grelle udtalelser!
Så en grundiger undskyldning burde have været obligatorisk! :-|

Morale:
Sørg derfor for altid at citere grundigt og præcist!!!

--
Armand.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 25-08-02 02:39

> [...]
>
> Morale:
> Sørg derfor for altid at citere grundigt og præcist!!!

Det var ikke et fejlcitat, men en generel meningstilkendegivelse, det
måske kunne misforståes.

Ja, moraler med udråbstegn mangler vi edd..m..... ikke i denne NG...

Kenneth S

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 09-08-02 10:12

"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message
> Er kronrøret revet af fra en R6/R1, så tyder det dog på at der har været
> temmelig voldsomme kræfter på spil.
> Kenneth
> R1

hmm min mille flækkede hele kronrøret ved langsomt styrt ved 60 km/t(forhjul
smuttede i sving og cyklen lagde sig bare ned).....og vi kurede endda 15-20
meter vil jeg tro inden vi ramte noget.....og jeg var mellem cykel og
kantstenenog så hårdt ramte den altså ikke !

jeg mener derved at knækket/flækket kronrør ikke er ensbetydende med at det
har gået stærkt.

Lasse
nu med mille igen...dog er plasticen ridset lidt...men den bliver skiftet
når italienerne kommer tilbage fra ferie og støbt en ny top, venstre side og
bund

Fra : Niels S.

Dato : 09-08-02 10:33

Kenneth S skrev

> Helt enig med hensyn til skepsis, udtalelserne kommer jo fra bilisten
> (modparten).

Niks - et vidne, ikke modparten. Skepsisen er ok idet vi ikke ved om der er
tale om en ældre herre med 30 km/t eller en 19 årig ung mand med mod på
livet og 75 km/t.

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 03:32

> [...]
> ikke forsvare sig, så det gør man bare ikke! ..det kan godt være han
> momentant har KØRT idiotisk, men vis dog respekt for den afdøde og de

Tjoeh :-/
Men at slå sig selv ihjel p.g.a. forhøjet(!) hastighed indenfor
bygrænsen er temmeligt banalt, og kan som sådan derfor også let
forvekles med idioti :-|

Når jeg så i absolut disrespekt for afdøde skriver dette, sker det
for at pointere over for andre "banale", at det er dét eftermæle man
efterlader sig i slige situationer, hvilket måske vil kunne mane lidt
til eftertanke!?

--
Armand.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 25-08-02 02:50

> [...]
> for at pointere over for andre "banale", at det er dét eftermæle man
> efterlader sig i slige situationer, hvilket måske vil kunne mane lidt

Jeg tror ikke man behøver ukvemsord hæftet på sit navn efter man er død,
for at forstærke den præventive virkning sit stunt nu måtte have
medført, man har givet det utimative offer.

Kan du, Armand, sige med god samvittighed at du aldrig har kørt mere end
50-60 kmt i byen. Hvis ikke, hvordan ville du så have det med at din
kone, dine børn fik at vide, af komplet ukendte, at du var en 'idiot',
fordi du den enkelte gang var så uheldig at møde en venstresvingende
bilist, der tilfældigvis ikke lige så dig.

Vi kender ikke hele sandheden omkring den pågældende situation, men det
må være nok at sige, at det er idiotisk at køre 100 kmt i byen. Der er
ingen der ved om den afdøde kørte 100 km/t, det er blot et vidne som
bedømte det som sådan.

mvh
Kenneth S

Fra : Armand

Dato : 06-09-02 19:10

Kenneth Sørensen <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en

> Jeg tror ikke man behøver ukvemsord hæftet på sit navn efter man er
død,
> for at forstærke den præventive virkning sit stunt nu måtte have
> medført, man har givet det utimative offer.

Offer?
Hvad ofrer man sig for ved at smadre sig selv ind i siden på en bil der
ikke har en chance for at vide at man eks.vis kører mere end det
dobbelte af hvad der er tilladt på stedet?

> [...]
> fordi du den enkelte gang var så uheldig at møde en venstresvingende
> bilist, der tilfældigvis ikke lige så dig.

Jeg har efterladt hele mit indlæg ovenfor, så du hurtigt kan sikre dig
ved selvsyn at jeg ikke kaldte pågældende for en idiot :-|

Når det er sagt, så er der ingen herinde der kan undsige sig at bryde
fartgrænserne, og for min part tænker jeg ind imellem på at det må være
held at jeg kom igennem mine første 3 sæson'er med livet i behold!
Men lige netop omkring eftermælet, så har jeg ikke haft døde kammerater
i en årrække. De der har haft de voldsomste uheld hvor egen fart nok
kunne tilskrives som medvirkende årsag, er ikke ligefrem blevet
glorificerede - og det villle nok være det samme hvis de havde stillet
træskoene :-/
Den sidste trafik-døde i in bekendtskabskreds var fuld som en allike, og
ham er der siden kun rystet på hovedet af!
Og så sent som i onsdags kom snakken i frokostpausen ind på en fælles
bekendt blandt vi kolleger (forøvrigt også en tidligere mc'ist), som for
år siden tog livet af sig selv. En 3.mand ved bordet brugte udtrykket
"synd" om begivenheden, hvortil en anden sagde: "synd? Nej det var sgu'
da dumt!", og det kan jeg kun tilslutte mig!

Derfor vil jeg atter lige pointere at dét er det eftermæle man
efterlader sig oven i savnet :-|

--
Armand.

Fra : Jonas Holt

Dato : 09-08-02 10:51

> Korrekt. Men prøv at se den tilknyttede video.
> Det er en R1 eller R6, på hvilke 100 kmt kommer ret nemt og uden at
> man opdager det... Især i forbindelse med overhalinger.

I agree - havde ikke set der var en video.

Forhjulet der ligger under bilen sidder vist i en USD-gaffel, og som jeg husker sidder der sådan en
på R1 (og RSU på R6).

Apropos mit tidligere indlæg, så var der monteret råwe-pot' på cyklen.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Peder

Dato : 09-08-02 11:04

On Fri, 9 Aug 2002 11:50:34 +0200, "Jonas Holt"
> [...]

>på R1 (og RSU på R6).
>
>Apropos mit tidligere indlæg, så var der monteret råwe-pot' på cyklen.

Alt det grumme til siden er det nu interessant at se hvorledes
mc-nørderi /kending er en stærk egenskab i forummet.
Mc'ister er sære. Hvor mange billiister ville genkende denne og hint
bilmodel ud fra boltafstand eller kofangerfarve?

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-08-02 17:52

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote in message

> [...]
> Mc'ister er sære. Hvor mange billiister ville genkende denne og hint
> bilmodel ud fra boltafstand eller kofangerfarve?

Sikkert en stor del af dem der er aktive i dk.fritid.bil

--
Adam

Fra : Michael K. S.

Dato : 09-08-02 11:10

On Fri, 09 Aug 2002 09:47:10 +0200, Peder
<eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote:

>Korrekt. Men prøv at se den tilknyttede video.
>Det er en R1 eller R6, på hvilke 100 kmt kommer ret nemt og uden at
>man opdager det... Især i forbindelse med overhalinger.

R1 - USD-gaffel,men korrekt med hensyn til hastighed,gælder for alle
+100 hk cykler, tingene kan ske endog meget hurtigt

>Og m.h.t. om cyklen er revet over - det er den. Hele gaflen inkl.
>kronrør er trukket af stellet.

Men det siger ikke umiddelbart noget om impacthastigheden,idet der er
mange faktorer i den ligning.Jeg har set en crashtest med 50 km/t med
mindst lige så store skader på såvel MC'en som bilen....

Jeg er fuldstændig enig i at det er respektløst at kalde et dødsoffer
for en idiot uanset om vedkommende _måske_ har opført sig
uansvarligt.Det kan meget vel være at han har,men vidneuansagn skal
tages med et stort gran salt indtil nærmere undersøgelser er
gennemført.For et par år siden var der en bilist der U-vendte ud foran
en motorcyklist her i Odense,bilisten talte om at MC'en kom ud af
intet og vidneudsagn angav hastigheden til 140 km/t eller mere...og
idet hele taget var stemningen at det var han selv ude om,efter lang
tid kom politiet så via tekniske undersøgelser frem til at hastigheden
ikke havde været meget mere end 60-70 km/t

At kalde 100 km/t som der gøres i artiklen er vel også lige lovlig
sensationspræget,det kan man opleve mange gange dagligt i den kbh.'ske
trafik.

Trist uanset ....... 24 år

-M

Fra : Steen Schmidt

Dato : 09-08-02 17:13

> [...]
> tid kom politiet så via tekniske undersøgelser frem til at hastigheden
> ikke havde været meget mere end 60-70 km/t

Ja, den bløde hat der kørte mig ned, over sine hajtænder, fortalte
politimanden at jeg kørte på cykelstien! Det gjorde jeg altså ikke, og
politimanden spurgte mig blot henkastet om det kunne passe, og smilte lidt
da jeg sagde nej...

Mvh
Steen

Fra : Leif Poulsen

Dato : 10-08-02 20:51

-snip-

> [...]
> tid kom politiet så via tekniske undersøgelser frem til at hastigheden
> ikke havde været meget mere end 60-70 km/t

Hvis du tænker på det uheld der skete lige ved OKS baner, med en
uindregistreret (vistnok Thunderbird) MC, så viste de tekninske
undersøgelser, at man anslog hans fart til ikke under 80, hvilket avisen (
Fyns stift, som undtagelsesvis var på MC'ens side), fik til at se ud som om
at han så med sikkerhed ikke havde kørt mere end 80 km/t.........

Men du har da ret i at oplysninger skal tages med et vist gran salt, både
vidners OG avisers oplysninger!

Hilsen

Leif

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-08-02 22:20

On Sat, 10 Aug 2002 21:50:55 +0200, "Leif Poulsen"
<lp@FJERNDETTEknus.dk> wrote:

> [...]
>Fyns stift, som undtagelsesvis var på MC'ens side), fik til at se ud som om
>at han så med sikkerhed ikke havde kørt mere end 80 km/t.........

Egentlig var det en mærkelig sag,hvor der kom mange modstridende
forklaringer frem,bl.a var der angiveligt en del ting i bilistens
oprindelige udtalelse der ikke holdt vand,ligesom nogle vidners
forklaring om MC'istens hastighed gjaldt tiden kort før uheldet og
ikke selve situationen.Stifttidende nåede at skifte "viewpoint" et par
gange i sagen - det er korrekt,fra først at havde været MC'isten skyld
100 % vendte stemningen noget,han havde vist bl. a gjort hvad han
kunne for at undgå at skade andre,hvilket blot viser at man skal være
lidt forsigtig med meget hurtig at konkludere på en given sag....

>Men du har da ret i at oplysninger skal tages med et vist gran salt, både
>vidners OG avisers oplysninger!

_Så_afgjort_,uden at ville være alt for paranoid så farves vidners
forklaring jo tit af hvem de er og deres holdninger iøvrigt - Det
samme gælder for aviser

-M

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 09-08-02 12:17

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man opdager det... Især i forbindelse med overhalinger.
> Min bette Gixxer kan da sagtens overraske mig endnu.

Ahh bette og bette, den gixxer gør det rigtig grimme ved de fleste
fireblades, og sover en R1 pilot et sekund for meget henter han dig ikke
sådan lige..

Og ja på sådanne maskiner er forskellen mellem 50 og 100+ km/t en enkelt
rystelse på højre hånd

-
Morten Dahl
- også med et par dumme stunts på samvittigheden

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 03:37

> [...]
> man opdager det... Især i forbindelse med overhalinger.
> Min bette Gixxer kan da sagtens overraske mig endnu.

Jeg bor én parcel fra en af (provins-)byens indfaldsveje og 300 meter
fra hvor denne krydser en ringvej, og jeg oplever mere end ofte en
skraldebang-potte der bliver brændt af fra nærmestliggende lyskryds!
Jeg skal på ingen måde gøre mig hellig omkring min egen kørsel; men jeg
tænker ofte på at når man hører 2. gearskifte er der ingen firecylindret
mc (excl. GSXR250) der kører under 100 - Og dét sker hver gang der
bliver krudtet bare lidt af
Så lad blot mistanken komme den anklagede til ret; men lad være at
beklage på mc'isters vegne!

Tilfældigt passerende vidners forklaring vil på samme måde være stærkt
farvet af larmen, hvilket giver mig en større tendens til at stole på
sådanne vurderinger:
Opleves mc'en under acceleration og med masser af larm (læs:
Omdrejninger!), samt er mere end 50 meter fra startstedet, vil farten
tilnærmelsesvis være det dobbelte af hvad der er almeíndeligt tilladt
indenfor bebyggelse :-|

--
Armand.

Fra : Jonas Holt

Dato : 23-08-02 08:31

> [...]
> tænker ofte på at når man hører 2. gearskifte er der ingen firecylindret
> mc (excl. GSXR250) der kører under 100 - Og dét sker hver gang der

Nånå, fald nu lidt ned igen

1. De er _slet_ ikke nemt at høre om der skiftes gear ved det røde felt eller fx 1.000-4.000
omdrejninger før!

2. Min kan ikke køre andet end 80 km/t i første ved rødt felt!

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Armand

Dato : 24-08-02 23:39

Jonas Holt <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en

> Nånå, fald nu lidt ned igen

Jamen det er jo netop fra mig selv at jeg genkender billedet :-|

> 1. De er _slet_ ikke nemt at høre om der skiftes gear ved det røde
> felt eller fx 1.000-4.000 omdrejninger før!

Ingen(!) fyrer den af for grønt lys igennem flere gear uden at det er
redline der sætter dagsordenen for gearskiftene :-|

> 2. Min kan ikke køre andet end 80 km/t i første ved rødt felt!

Og jeg skriver om 2. (læs. andet) gearskifte, hvilket er det der bringer
modellen op i 3. gear!
Hvad kører du når du efter 150 meter lægger 3. ind??

--
Armand.

Fra : Denise

Dato : 09-08-02 09:07

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> wrote in message
> [...]
'sensationspressen'.

> Måske man skulle gøre sig det klart inden man springer frem og råber

Hej
Totalt enig i det hele.
Uanset hvis fejl det var, bør man ikke råbe idiot efter en der ikke er mere,
det synes jeg er ringe, tænk hvis påførende
læser her i gruppen, nej det er for lavt, det kan man ikke tillade sig. Man
bør have respekt for de døde, og så ISÆR når ingen ved nøjagtigt hvad der er
foregået. Man kan jo altid tænke, men behøver ikke tænke højt.
Denise
XJ600S, 2002

Fra : Denise

Dato : 09-08-02 11:32

For 2½ time siden skrev jeg ovennævnte, og det kommer først nu, underligt.
Denise

Fra : René Hansen

Dato : 08-08-02 23:50

Måske er det mig, der er lidt natteblind, men er der ikke prøvenummerplade
på den maskine man ser på videoen?
Ren

Fra : Thomas Hjort

Dato : 09-08-02 14:31

"René Hansen" <ddunck@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Måske er det mig, der er lidt natteblind, men er der ikke prøvenummerplade
> på den maskine man ser på videoen?

Jo.

Thomas