Styre mussemarkøren fra delphi?
Fra : Thomas Holmgren

Dato : 08-08-02 20:26

Hej allesammen

Jeg har brug for at lave et lille program der kan styre mussemarkøren i
windows. Helt konkret har jeg brug for at kunne placere markøren et bestemt
sted på skærmen og ligeledes at kunne simulere enkelt- og dobbeltklik. Kan
det lade sig gøre at lave i delphi og hvad skal jeg have fat i for at kunne
gøre det?

Tak for hjælpen :)

--
Mvh.
Thomas Holmgren

Fra : Harald

Dato : 08-08-02 21:25

"Thomas Holmgren" <thm@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sted på skærmen og ligeledes at kunne simulere enkelt- og dobbeltklik. Kan
> det lade sig gøre at lave i delphi og hvad skal jeg have fat i for at

Tag et kik på disse functioner:
SetCursorPos & Mouse_Event

Mvh
HK

Fra : Klaus Petersen

Dato : 09-08-02 11:58

> [...]
> sted på skærmen og ligeledes at kunne simulere enkelt- og dobbeltklik. Kan
> det lade sig gøre at lave i delphi og hvad skal jeg have fat i for at

Er der nogen speicel årsag til at du vil gøre det med musemakøren?

Du kunne jo bare sende et klik til knappens vindue (alle knapper er
vinduer).

I så fald skal du kigge på API´erne EnumWindows og EnumChildWindows - eller
FindWindow
hvis det skal være let - dog hvis du bruger FindWindow, kan du risikere en
uendelig løkke).

Når du har fundet det rigtige vindue skal du bruge SendMessage.

Til at hjælp og test kan du bruge Spy++, som følger med Visual C++.