Metadata eller Exif
Fra : Søren Juul

Dato : 08-08-02 20:28

Hej alle.

Jeg sidder lige og roder med en billeddatabase,
og har prøve at finde noget om Metadata eller heder det "exif ".
Så jeg kan få nogle data ud af billede, som f.eks. dato billede er taget,
blænde, lukketid.
Jeg vil blive meget glad hvis der nogle der kan hjælpe mig

/Søren

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 10-08-02 08:24

Hej Søren

Jeg har selv lavet et modul til indlæsning af Exif fra jpg filer, som
jeg bruger i et Fotoarkiv program (Styr på fotografierne, se
www.cse-it.dk).

I styr på fotografierne indlæser jeg alle Exif informationern i en
Access
database, så man kan søge på dem bag efter, du kan downloade
programmet og i den ene Access database der følger med programmet
ligger alle Exif tags.

Med venlig hilsen
Carsten Schack-Eriksen

Fra : Søren Juul

Dato : 10-08-02 15:03

Hej Carsten

Det er lige sådan et modul jeg efterlyser, er det et dll kald?

Er det muligt at du kan sende det modul der finder Exif data i jpg fil.

Det vi løse mit problem.

/ Søren

sjf@get2net.dk

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 12-08-02 17:41

Hvilket programmeringssprog bruger du ??

Mvh Carsten

Fra : Søren Juul

Dato : 12-08-02 18:29

Hej Carsten

Det er Vsual Basic 6

PS

Du må undskylde at jeg kom til at sende mail direkte til dig det var et
fejl "tryk".

/Søren

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 14-08-02 20:49

Hej Søren

Så er det jo nemt nok, du kan hente et VB cls modul på
http://www.schack-eriksen.dk/vb/clsExif.cls
Det har en funktion ReadExif(filnavn), der læser exif ind i en Collection
bestående af clsExifEntry.cls som du også skal downloade
fra
http://www.schack-eriksen.dk/vb/clsExifEntry.cls

Mvh Carsten

Fra : Søren Juul