Er min Yamaha XS.1100 nu kun skrot?
Fra : Thebert

Dato : 08-08-02 16:55

Min bagbremsekaliber er kaput. Jeg har hørt at de kun fås som stump,
da der ikke fremstilles reservedele til Yamaha XS.1100 mere. Hvis det
er rigtigt vil jeg gerne høre fra nogen, der kan fremskaffe, sælge,
forære(Ja, ja jeg ved det) eller lignende en bagbremsekaliber til
ovennævnte model (1. gang indreg. i 1984 - hvist nok en 81'er)

Eller er min MC nu lige til skrot? (hulk).

MVH Thebert

Fra : Orla Pedersen

Dato : 08-08-02 21:20

Thebert skrev i meddelelsen ...
>Min bagbremsekaliber er kaput.

Som er den samme som til XS750/850 , XS500 og mange andre Yamaha'er.

>Jeg har hørt at de kun fås som stump,

Franz Kroon i Aarhus måske, jeg har fået pakningssæt der, og fik så en smed
til at dreje rustfrie stempler til kalibrene. Hvad ellers kan gå i stykker ?

> [...]
>ovennævnte model (1. gang indreg. i 1984 - hvist nok en 81'er)
>
>Eller er min MC nu lige til skrot? (hulk).

Alternativt kan en næsten hvilkensomhelst kaliber tilpasses

mvh
Orla

Fra : Asger Steffensen

Dato : 08-08-02 21:19

"Thebert" <ebert.bornholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ovennævnte model (1. gang indreg. i 1984 - hvist nok en 81'er)
>
> Eller er min MC nu lige til skrot? (hulk).

Mon dog? Om ikke andet kan du vel vænne dig til at bruge forbremsen.
Jeg mener at XS500, XS750/850 og XS1100 har identiske forbremsecalibre (500
har kun een som standard men er forberedt for to). Hvis det er tilfældet
skulle der være en chance for at bagbremserne også er ens.
Prøv at kontakte Franz Kroons Eftf. i Århus, de har ret meget til gamle
Yamaha'er.

Asger
ZX-10