activeX
Fra : Tom Olsen

Dato : 08-08-02 16:48

Jeg vil gerne registrere nye ActiveX objekter som ikke findes i Access som
standard men skal bruges i en formular ved hjælp af VBA /VB og ikke manuelt.
Kan
det lade sig gøre? og hvordan skal koden være.

Tom

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-08-02 18:36

"Tom Olsen" <tom.olsen@email.dk> wrote in message
> [...]
manuelt.
> Kan
> det lade sig gøre? og hvordan skal koden være.

Brug late binding

Dim objRecordset As Object

Set objRecordset = CreateObject("ADODB.Recordset")

etcetera

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Mads Chr. Olesen

Dato : 09-08-02 13:47

Tror ikke det var det han mente...

Du mener godt nok, ligesom hvis du skrev:
regsvr32 dit-activex-objekt.ocx

ikke?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-08-02 14:45

"Mads Chr. Olesen" <MadsChrO@Yahoo.com> wrote in message
> "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror ikke det var det han mente...

Jeg er ikke helt klar hvad over Tom mener....
Så Tom må jo melde tilbage hvis det jeg skrev er sort snak

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tom Olsen

Dato : 09-08-02 17:57

Hej

Nej I har helt ret det var ikke lige det jeg ´mente det jeg mener er:

Det drejer sig om at jeg har
placeret et datetime objekt på en formular men for at bruge det skal det
være registreret i access. Det gøres manuelt i formulardesign
(funktioner/activeXobjekter/registrer) når dette er gjort kan jeg få lov til
at bruge det. Nu er det sådan at denne formular skal bruges af mange og
derfor skal objektet registreres på hver maskine og kan denne metode gøres
automatisk ved hjælp af kode ville det være godt.

Med hensyn til regsvr32............ siger det til mig at ocx skal være af
typen .dll . måske skriver jeg noget forkert i min reg.
Det virker fint med mine dll.'s bare ikke ocx.

Tom

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-08-02 19:04

> Med hensyn til regsvr32............ siger det til mig at ocx skal være af
> typen .dll . måske skriver jeg noget forkert i min reg.
> Det virker fint med mine dll.'s bare ikke ocx.

ocx er en ActiveX control og _skal_ hedde ocx til "efternavn"

Regsvr32 [/u] [/s] <OCX File Name>

husker at angive det fulde filnavn - incl extension?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tom Olsen

Dato : 10-08-02 09:15

Tak for tippet