Database i Java (JBuilder)
Fra : Mikael N. Andersen

Dato : 08-08-02 12:16

Hejsa,

vi er en gruppe datamatiker studerende, som er igang med en
hovedopgave.
Vi skal lave et mindre edb-system for et lille auto-værksted
med 2 medarbejdere og 2 PCer. Det er dog kun den ene der skal
bruges til at skrive til databasen, den anden skal udelukkende
aflæse.

Hvilken database ville I bruge til dette?
(jeg har spurgt i dk.edb.database, men I programmerer jo i samme
sprog som os!)

Vi har kigget lidt på MySQL og Firebird, da vi helst vil have en
gratis en.

Mvh.
Simon, Anders og Mikael

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-08-02 12:31

"Mikael N. Andersen" <noerrelund@pc.dk> writes:

> Vi har kigget lidt på MySQL og Firebird, da vi helst vil have en
> gratis en.

PostgreSQL er en udmærket database.

Hvilke krav stiller I til jeres system?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : bvli

Dato : 08-08-02 15:41

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> PostgreSQL er en udmærket database.
>
> Hvilke krav stiller I til jeres system?

Kører selv postgreSQL - men synes måske det er lidt overkill til et
lille datamatikerprojekt. Jeg ville nok foreslå HyperSonic
(http://hsqldb.sourceforge.net/) - den er ret let at sætte op og kører
på hvilken platform som helst.

--
Bjarke

Fra : Mike

Dato : 12-08-02 14:55

MySQL er en kanon database.. bruger ikke andet.. bare fortsæt med den.

Fra : Jesper S. Knudsen

Dato : 21-08-02 08:32

Vær opmærksom på Licensen på MySQL. Den er ikke altid gratis (se:
http://www.mysql.com/support/arrangements.html)

Derimod er Firebird ganske gratis.

/JSK