Sort kant på skærm med nyt grafikkort :-(
Fra : Mizar

Dato : 08-08-02 12:10

Hej

Jeg har netop opgraderet mit grafikkort fra et gammelt Matrox G400 Max
til et Asus V8420 - GF4 Ti4200 med 128 MB RAM på.

Kortet kører i og for sig ganske godt, men jeg har et ret irriterende problem
med at der i højre og venstre side er 1-1½ mm sort kant i hver side

Skærmen er en 19'' Sony G420 og jeg har strakt billedet så meget ud som
det overhovedet er muligt i skærmindstillingerne.
Opløsningen er 1280*1024 v. 100 Hz.

Jeg kørte nøjagtig samme opløsning på skærmen med mit G400Max uden
problemer, her kunne skærmen endda strække billedet så meget at det var
for bredt til at vise hele billedet.

Nogle ideer til hvordan jeg får strukket skærmbilledet det sidste stykke i
siderne ?

På forhånd tak.

Mvh
Brian Olsen

X-post

Fra : Mizar

Dato : 08-08-02 12:11

> X-post

Argh, i dk.edb.hardware.skærm

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-08-02 12:55

> Nogle ideer til hvordan jeg får strukket skærmbilledet det sidste stykke i
> siderne ?

Bare lige et lille forslag. Har du prøvet at køre med en lavere refresh rate
fx. 85 HZ? Bare lige prøve

Lyder umiddelbart underligt at ASUSen ikke kan levere samme ydelse som
G400eren ??

VH
Peet
DK

Fra : Mizar

Dato : 08-08-02 13:14

"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> wrote in message news:3d525c1d$0$87303$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Bare lige et lille forslag. Har du prøvet at køre med en lavere refresh rate
> fx. 85 HZ? Bare lige prøve

Imponerende ! Det virkede, men underligt den viser muligheden med 100Hz
når den ikke kan vise kant til kant ?

> Lyder umiddelbart underligt at ASUSen ikke kan levere samme ydelse som
> G400eren ??

Tjah det tænkte jeg også, men Matrox leverede sammeopløsning med kant til
kant ved 100 Hz uden problemer. Så de kan åbenbart noget de andre ikke kan.
Deres TV-out på kortet fejer også Asus-kortet af banen. Mærkeligt at der ikke
er nogen der har fundet ud af det, når man tænker på at G400 kom i 1998-99 ?

Pengepungen rakte dog ikke til det nye Matrox, men når nu jeg fik Asus-kortet
til at vise fra kant til kant er jeg overbevist om at jeg nok bliver glad for det
alligevel.

Tak for hjælpen
Mvh
Brian Olsen

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-08-02 13:41

> [...]
ikke
> er nogen der har fundet ud af det, når man tænker på at G400 kom i 1998-99
?

Jeg er nu utrolig tilfreds med TV outen på mit Asus V8440, det er langt
bedre end på mit V7700 deluxe. Har du prøvet at lege lidt med tvtool 6.5?
Der kan du få et utroligt flot billede på tvet!

> [...]
Asus-kortet
> til at vise fra kant til kant er jeg overbevist om at jeg nok bliver glad

Jeg er også sikker på du bliver glad for det, især den extra ydelse på 3D
fronten. Jeg oplevede en enorm foreskel på mit V7700 i forhold til V8440,
det var lækkert

VH
Peet
DK

Fra : rick

Dato : 08-08-02 13:51

"Mizar" <mizar@REMOVEhotpop.com> skrev i en meddelelse
> [...]

ikke
> er nogen der har fundet ud af det, når man tænker på at G400 kom i 1998-99

Jeg har et Asus-8200 GeForce3 Deluxe og en 19" Sony G400 skærm og jeg har
slet ingen problemer med at køre 1280x1024 i 100Hz. Tilgengæld bruger jeg
ikke driverne fra Asus, men dem fra www.nvidia.com , som er en hel del bedre
efter min mening - måske det kan afhjælpe problemet?

Derudover kører jeg aldrig 1280x1024, men 1280x960 100Hz, da dette giver en
korrekt aspect-ratio på 4:3.

Hilsen rick...