Larm
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 08-08-02 08:59

......nogle morgener kører vores nabo på motorcykel til arbejde, ca. ved 7
tiden, men han motorcykel larmer ENORMT MEGET!, faktisk er alarmen gået i
gang på min bil 2 gange når han holder og gasser op i hans baggård, hvilket
han nyder at gøre meget og ofte, det skal lige siges at min bil holder i en
anden baggård og mellem de 2 baggårde er en 3 meter høj murstensmur, alarmen
er aldrig gået i gang ved torden vejr eller lign, så det er ikke fordi den
er specielt følsom

Er det lovligt et holde og gasse op fordi man syntes det er sjovt?,
motorcyklen larmer ikke specielt meget når den bare går i tomgang

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-02 10:35

Rasmus Nielsen wrote:
> ......nogle morgener kører vores nabo på motorcykel til arbejde, ca. ved 7
> tiden, men han motorcykel larmer ENORMT MEGET!, faktisk er alarmen gået i

Snak med ham, ikke alle med motorcykel er rockere og medlem af HA.

> [...]
> er aldrig gået i gang ved torden vejr eller lign, så det er ikke fordi den

Jeg vil nu nok mene at den er lige en tand for følsom alligevel.
Den burde først gå i gang når nogen rører ved bilen.

> Er det lovligt et holde og gasse op fordi man syntes det er sjovt?,
> motorcyklen larmer ikke specielt meget når den bare går i tomgang

Jeg har selv haft motorcykel.
Hvis jeg havde travlt og ikke ville vente på at motorcyklen blev varm af
at gå i tomgang, så hjælper det meget at give den noget gas - det er
ikke nødvendigvis fordi man synes det er sjovt.

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 08-08-02 20:33

On Thu, 08 Aug 2002 11:34:39 +0200, "greylion snabel-a gmx.net" <"greylion
snabel-a gmx.net"> wrote:

>Snak med ham, ikke alle med motorcykel er rockere og medlem af HA.

Næeh - her hvor jeg bor er de fleste medlem af Bandidos

>Jeg vil nu nok mene at den er lige en tand for følsom alligevel.
>Den burde først gå i gang når nogen rører ved bilen.

Enig - men mon ikke snarere den startede pga. af en skræmt kat der landede på
bilen ved flugt over plankeværket?

> [...]
>at gå i tomgang, så hjælper det meget at give den noget gas - det er
>ikke nødvendigvis fordi man synes det er sjovt.

At du har travlt betyder ikke at du ikke skal tage hensyn jvf. færdsleslovens
§3.

Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke
opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen
ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem,
der bor eller opholder sig ved vejen.

Det er iøvrigt mærkeligt at du mener at du kan spare tid ved at holde stille og
gasse op frem for at køre. Motoren bliver hurtigere varm ved moderat belastning,
så kør dog med det samme, men sørg for at holde et moderat omdrejningtal (uden
at sejtrække) indtil den er driftsvarm.

Venlig Hilsen/Kind Regards

Kim Kolmorgen
Homepage: http://home19.inet.tele.dk/kimkolmorgen/
Spamprotection: "From" address may change without prior notice. Delivery delays to be expected.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 08-08-02 17:12

> [...]
>
>Jeg vil nu nok mene at den er lige en tand for følsom alligevel.
>Den burde først gå i gang når nogen rører ved bilen.

Man skal sparke meget hårdt på dækket før den går i gang, og et lille skub
til bilen går den heller ikke i gang af, den er skruet næsten helt ned i
følsomhed

> [...]
>at gå i tomgang, så hjælper det meget at give den noget gas - det er
>ikke nødvendigvis fordi man synes det er sjovt.

Nej, men den kan vel godt køre selv om den ikke er helt varm?, der er jo
ingen som siger man absolut skal fyre den af når man kører på motorcykel

mvh
Rasmus

Fra : ram2

Dato : 08-08-02 10:43

"Rasmus Nielsen" skrev d. 08-08-02 08:59 dette indlæg :
> [...]
>
> Er det lovligt et holde og gasse op fordi man syntes det er sjovt?,
> motorcyklen larmer ikke specielt meget når den bare går i tomgang

Hej Rasmus. da jeg for mange år siden kørte knallert, elskede vi at tage
"piben" ud af lydpotten. Knallerten frembragte nu en larm der var en
Harley værdig. Men jeg skulle hilse og sige fra politiet, at det var
forbudt, og kostede en bøde.For det første må man ikke foretege
konstruktionsændringer - den er jo typegodkendt med pibe i potten,
dernæst er der en øvre grænse for hvor meget den i det hele taget må
støje. Ring til din lokale politistation, eller til Statens
Bilinspektion - de kan sikkert svare dig.

Hilsen
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : TGD

Dato : 08-08-02 11:38

"Rasmus Nielsen" <elpollodiablo@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
alarmen
> er aldrig gået i gang ved torden vejr eller lign, så det er ikke fordi den

I jeres ejer/andels/lejerforening må der da være nogle regler om støj og
gener i gården, der kan du sikkert finde hvad du leder efter.
Ellers tjek dine lokal/politivedtægter der findes sikkert et par §
omhandlende støjende adfærd.

> Er det lovligt et holde og gasse op fordi man syntes det er sjovt?,
> motorcyklen larmer ikke specielt meget når den bare går i tomgang

Tjek de ovennævnte vedtægter og tag så en snak med ham, er han helt umulig
så slå dig sammen med dine naboer - de føler vel også gene ved hans
opvisning, kontakt da jeres forening og/eller polititet.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 08-08-02 17:15

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> wrote in message

> [...]
> gener i gården, der kan du sikkert finde hvad du leder efter.
> Ellers tjek dine lokal/politivedtægter der findes sikkert et par §

Problemet er at det ikke er i vores gård, men gården ved siden af....
Jeg ville bare lige høre om der var nogle generelle regler for støj, fordi
den larmer ualmindeligt meget, jeg kender en som har en Harley som der
ellers larmer rigeligt, men den naboen har slår alt mht. støj, og jeg er
ikke engang sikker på at det er en Harley

mvh
Rasmus

Fra : TGD

Dato : 08-08-02 21:06

"Rasmus Nielsen" <elpollodiablo@ofir.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>

> [...]
> ellers larmer rigeligt, men den naboen har slår alt mht. støj, og jeg er
> ikke engang sikker på at det er en Harley

I politi/lokalvedtægten for din politikreds vil du finde en eller to §
omhandlende støjende adfærd, jeg tror ikke du finder meget hjælp i
færdselsloven, for en moped plejer at skulle have et par drej på håndtaget
for at komme i tomgang, så det kan vel ikke betegnes som unødig støj (Jeg
ved ikke hvordan færdselsloven sidestillet med lokalvedtægter håndteres).

Kontakt foreningen i den anden gård, tag en snak med nogle beboer der, du
kan ikke være den eneste der har et problem.

Fra : Thomas

Dato : 08-08-02 15:15

Jeg mener at mange kommuner har en lokal miljøbestemmelse om maksimal
tomgangstid for motorkøretøjer.
Så vidt jeg husker gælder det både i Kbh. og Frederiksberg Kommune, at man
max. i 1 eller 2 minutter må holde stille med motoren i gang.
Dvs. der måske her er en bestemmelse, du kan henvise MC-ejeren til???
Prøv at checke med Tekn. Forv. i din kommune - de har sikkert en tilsvarende
bestemmelse.

Fra : Reino Andersen

Dato : 08-08-02 18:41

"Rasmus Nielsen" skrev:

> Er det lovligt et holde og gasse op fordi man syntes det er sjovt?,

Nej.

Færdselslovens § 38, stk. 1:

Fører af motordrevet køretøj skal betjene køretøjet således, at det ikke
afgiver unødig støj eller unødigt udvikler røg eller gasarter.

--
Reino

Fra : Søren Friberg

Dato : 08-08-02 18:53

"Reino Andersen" <reino@gettwonet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Fører af motordrevet køretøj skal betjene køretøjet således, at det ikke
> afgiver unødig støj eller unødigt udvikler røg eller gasarter.

Hvis altså færdselsloven gælder i vedkommendes baggård.

Med venlig hilsen

Søren Friberg

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-08-02 20:10

"Søren Friberg" <soeren_friberg_news@hotmail.com> skrev:

> Hvis altså færdselsloven gælder i vedkommendes baggård.

Det gør den.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 09-08-02 17:26

> Det gør den.

§ 1. Loven gælder, hvor andet ikke er bestemt, for færdsel på vej, som
benyttes til almindelig færdsel af en eller flere færdselsarter.

O det gælder altid baggårde?

Søren Friberg

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-08-02 14:02

> [...]

> § 1. Loven gælder, hvor andet ikke er bestemt, for færdsel på vej,
> som benyttes til almindelig færdsel af en eller flere

Hvis der kommer 2 af hinanden uafhængige personer i baggården så gælder
færdselsloven.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 10-08-02 15:52

"Morten Bjergstrøm" < skrev i en meddelelse

> Hvis der kommer 2 af hinanden uafhængige personer i baggården så gælder
> færdselsloven.

Holder den i byretten?

Søren Friberg