Andet multimedie
bentjuul 3670
Lave liste til hjemmeside over fotos? Be' ~
Fra : Aragorn_DK

Dato : 08-08-02 07:07

Findes der et program der kan fremstille en tekstliste over fotos (- *ikke*
thumbnails!) og samtidig generere det som html-album, således at man ikke
selv skal sidde og taste hvert enkelt billede ind og derpå linke til det?

Jeg har en ordentlig stribe fotos jeg skal have lavet hjemmesider/fotosider
af (- galoperende fritisinteresse), men thumbnails kommer til at være for
besværligt da folk skal kunne søge på titlen og finde den ønskede model
hurtigt (- det drejer sig om motorcykler - i alt cirka 277 filer!)

På forhånd tak for hjælpen

Aragorn

--
______________________
http://www.furnituretiger.dk

Fra : Lina L

Dato : 08-08-02 13:14

> [...]
> besværligt da folk skal kunne søge på titlen og finde den ønskede model
> hurtigt (- det drejer sig om motorcykler - i alt cirka 277 filer!)

Jeg kender ikke til noget, men du kan også prøve at søge i:

dk.internet.edb.software - gruppen

Fra : Aragorn_DK

Dato : 08-08-02 16:35

Mmm tak for tippet, jeg prøver ad.

Fra : Esben

Dato : 08-08-02 19:03

"Aragorn_DK" <Aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
model
> hurtigt (- det drejer sig om motorcykler - i alt cirka 277 filer!)

Hvis du har adgang til serverside scripts, fx ASP eller PHP, så vil det
lette en del på det.

--
Esben

Fra : Aragorn_DK

Dato : 09-08-02 03:17

(snip)

Hvad er dog det?

MvH Aragorn

Fra : Aphex

Dato : 09-08-02 14:30

Aragorn_DK wrote:

> Hvad er dog det?

Serverside scripts er scripts, der udnytter ekstramoduler på en
webserver til at foretage udregninger, hente data fra databaser og
hvad man nu ellers kan finde på. ASP er Microsofts noget sørgelige
bud på en sådan løsning og PHP er en anden.

Normalt forholder det sig sådan at IIS (Internet Information
Server) fra Microsoft bruger ASP mens Apache webserver bruger PHP.

Har du webhotel med PHP kan jeg hurtigt flikke et script sammen,
der laver en oversigt over billeder i en mappe som tekstlinks.

Send mig en email, da det er offtopic herinde. Fjern "DÅSEKØD" i
adressen. Du er selvfølgelig også velkommen til at stille flere
spørgsmål, og jeg kan finde ud af hvilken servertype du har til
rådighed, hvis du ikke selv er klar over det.

--
Jesper

Fra : webjensen

Dato : 09-08-02 07:58

> [...]
> besværligt da folk skal kunne søge på titlen og finde den ønskede model
> hurtigt (- det drejer sig om motorcykler - i alt cirka 277 filer!)

Jeg mener da, at nogle thumbnail-programmer kan lave en "navneliste" i
stedet for thumbs. Kig på Tucows. Hvad med ACDSee?

mvh
webjensen

Fra : Aragorn_DK

Dato : 09-08-02 09:51

(snip)

Mjoh...jeg har ACDSee, og den kan kun lave sider med thumbnails - men jeg
tjekker Tucows, tak for tippet.

MvH Aragorn