dot NET, Er der noget specielt ved det?
Fra : Stig Johansen

Dato : 08-08-02 06:23

Kære alle.

Jeg er tilknyttet et større ambitiøst web-projekt, hvor der i vid
udstrækning vil blive adgang for alle.

Projektet bygges på Microsoft-platforme.

Der vil for mange web-baserede funktioner, være en tilsvarende funktion
eksponeret som webservice. (SOAP over HTTP(S))

Når snakken falder på sikkerheds-tjek/audit, kunne jeg godt tænke mig at
vide:
- Er der nogle specielle ting i .NET, man skal være opmærksom på?
- Er der nogle, der har god erfaring med en virksomhed i forbindelse med et
sådant tjek?

(Jeg har fået anbefalet bla. Vigilante, men de er gået konkurs)

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Max

Dato : 08-08-02 07:09

On Thu, 08 Aug 2002 07:23:10 +0200, Stig Johansen wrote:

> [...]
>
> Der vil for mange web-baserede funktioner, være en tilsvarende funktion
> eksponeret som webservice. (SOAP over HTTP(S))

Det har jeg desværre ingen idé om, men jo flere funktioner man
implementerer, jo større sandsynlighed er der for at dfer er huller. og
det nye hul i Microsoft Content Management Server, som kan give 'root'.

> [...]
> sådant tjek?
>
> (Jeg har fået anbefalet bla. Vigilante, men de er gået konkurs)

Vi prøvede Vigilante for 3-4 år tilbage og det var fint nok. Så
begyndte jeg at bruge nessus(http://nessus.org), og sidst vi havde vigilante på besøg (1 år
siden) der fandt de kun false positives via nessus. ingen af deres egne
programmer kunne finde noget, De var døde inden de døde.

Det firma som jeg har været på kursus hos (i hacking) hedder DefCom, og
de er meget kompetente og har flere kendte hackere ansat. De underviser
både i Danmark, Norge, Sverige, England, m.v.

Du kan få tilsendt materiale ved at kigge her....http://www.defcom.com

Så får man kastet 'Hacking Exposed 3rd edition' og en cd-rom med godter i
nakken.

Defcom udfører og 'penetrationstest' og IDS overvågning.

Jeg ved godt at jeg lyder som en reklamesøjle, men jeg synes at de gør et
godt stykke arbejde.

Max [3400 Hillerød]

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-08-02 08:04

Max wrote:
> [...]

Få lavet en manuel gennemgang af din sikkerhed, evt. hvor din kode
bliver læst igennem. Brug et firma der ved noget om .NET

Automatiske netværksscanninger er spild af penge og tid. Hvis de endelig
finder huller, har du et andet problem, nemlig at dem der har sat
sikkerheden op, ikke har styr på hvad de fortager sig.

Den seneste automatisk sårbarhedsscanner jeg har testet, påstod at et
med 0 huller, havde 7 kritiske huller og derfor havde lav sikkerhed
(hvor der var følgende katagorier, høj, mellem, lav).

Er de ikke startet for sig selv i danmark?

> [...]
> siden) der fandt de kun false positives via nessus. ingen af deres egne
> programmer kunne finde noget, De var døde inden de døde.

Mange af de falske positiver jeg ser på vores installeret, påstår bla
der er installeret quarke server på Raptor firewalls og Cisco routerer.
Hvordan kan man få sig selv til at skrive den slagt, gentagende gange på
de samme kunder?

> Det firma som jeg har været på kursus hos (i hacking) hedder DefCom, og
> de er meget kompetente og har flere kendte hackere ansat. De underviser
> både i Danmark, Norge, Sverige, England, m.v.

Jeg har aldrig set deres rapporter, blot deres angreb på systemer jeg
har sat op, det lignede spild af tid, for de kendte huller blev ikke
fundet, bla. simpelt sql-injection. Dette var for 2 år siden, det kan
godt være de har forbedret sig, eller de havde en dårlig dag.