Omskæring af kvinder - en barbarisk forbry~
Fra : Matilda

Dato : 08-08-02 01:10

Hej
Jeg er ekstrem harm over børnemishandlingen af piger i visse afrikanske
lande. Man kalder det omskæring, men der er i virkeligheden tale om
kastration, amputering, skamfering og lemlestelse uden bedøvelse -
tortur.

En rystende mishandling af 130.000.000 små uskyldige piger. 15% dør !

Female Genital Mutilation (FGM) is practiced in many forms:

Sunna circumcision in which the tip of the clitoris and/or its covering
(prepuce) are removed.

Clitoridectomy where the entire clitoris, the prepuce and adjacent labia
are removed.

Infibulation (a.k.a. Pharaonic circumcision) which is a clitoridectomy
followed by sewing up of the vulva. A small opening is left to allow
urine and menstrual blood to pass. 1 A second operation is done later in
life to reverse some of the damage. In some cultures, the woman is cut
open by her husband on their wedding night with a double edged dagger.
She may be sewn up again if her husband leaves on a long trip.

http://www.amnesty.org/ailib/intcam/femgen/fgm1.htm#a1
http://www.sst.dk/publ/publ1999/forb_omsk_piger/index22.html
http://members.tripod.com/~Wolvesdreams/FGM.html
http://www.fgm.org/Horowitz-Jackson.html

Sådan foregår det:
------------------
Pigen lokkes intetanende af familien under påskud af festbegivenhed.
Voksne mennesker forgriber sig på hende ved at en sidder på overkroppen
og to andre holder hendes ben fastlåst spredt. Kvaksalveren bruger nu et
glasskår - UDEN bedøvelse - til at skære klitoris og klitorisforhud helt
væk, og at skære de små skamlæber helt væk. De store skamlæber bliver
kradset op i hudoverfladen så de kan gro sammen. De holdes nu sammen af
torne. Pigens ben bindes sammen i 40 dage så de store skamlæber gror
sammen og lukker næsten helt for skeden.

http://www.oblivion.net/oblivion/8/female_genital_mutilation.gif

Jeg synes det er helt grotesk at voksne kan mishandle børn sådan. De
skulle straffes hårdt for det. Lægerne skal have pligt til at anmelde
det.

Mændene der efterspørger kastrerede ægtefæller er da syge i hovedet og må
mangle selvtillid. Jeg fatter ikke at mænd i disse lande vil have frigide
koner med deforme kønsdele.

Hvad mener I ?

Fra : Chokmah

Dato : 08-08-02 02:23

On Thu, 8 Aug 2002 00:10:14 +0000 (UTC), Matilda
<matilda@nevertrustme.ya> wrote:

> [...]
>torne. Pigens ben bindes sammen i 40 dage så de store skamlæber gror
>sammen og lukker næsten helt for skeden.

jeg ved godt det lyder sygt men det er ikke en hoak - sådan gør man
det i flere muslimske afrikanske lande * problemet* for mange af de
kvinder ikke bliver omskåret er at de betragtes som uhellige og de
fleste af dem går reelt til prostitusion.

jeg kan huske det fra elfenbenskysten der var faktisk næsten alle
luderene fra Gahna - hvor jeg mener man man omskære.

store dele af afrika er et meget lidt optimalt sted at være menneske !
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Martin Kristensen

Dato : 08-08-02 08:25

Chokmah wrote in message ...

> [...]
>luderene fra Gahna - hvor jeg mener man man omskære.
>
>store dele af afrika er et meget lidt optimalt sted at være

Det eneste humane ville være at kolonisere de fattigste og
dårligst fungerende lande igen. De har haft chancen i mange
årtier, og har til fulde bevist at de ikke magter opgaven, på
trods af massiv støtte. Hvis jeg var en sulten negerpige med
udsigt til omskæring ville jeg ønske at mit land blev overtaget
af en civiliseret nation.

Mvh. Martin Kristensen

FUT: dk.politik

Fra : Per Madsen

Dato : 08-08-02 16:10

Er der i det hele taget noget de kan finde ud af i Afrika .... udover at slå
hinanden ihjel ? Det ser ikke sådan ud.
Det værste er, at de mest stupide forsøger at tage den idiotiske tradition
med herop til Danmark. Jeg håber den lov går igennem, som giver ret til at
straffe forældre for den slags, selv om det er sket i et land hvor den slags
svineri er lovligt.

Per

Fra : morten sorensen

Dato : 08-08-02 19:58

"Per Madsen" <per_madsen(nospam)@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> med herop til Danmark. Jeg håber den lov går igennem, som giver ret til at
> straffe forældre for den slags, selv om det er sket i et land hvor den

En sådan lov har man i Sverige. den bliver bare ikke brugt.

I Frankrig har man ikke en sådan lov, men har straffet det - fordi man der
bruger den helt rigtige tilgang : Ikke at lave en lov, men at anse det for
værende børnemishandling og straffe det som sådan.

morten sorensen

Fra : Vadmand

Dato : 08-08-02 16:30

"Per Madsen" <per_madsen(nospam)@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med herop til Danmark. Jeg håber den lov går igennem, som giver ret til at
> straffe forældre for den slags, selv om det er sket i et land hvor den

Helt enig - og det bør også gælde omskæring af drengebørn. At snitte i
småbøns kønsdele kan kun defineres som perversitet og mishandling. Hvad
voksne gør ved sig selv, må blive deres egen sag, men børnene må beskyttes.

Per V.

Fra : Chokmah

Dato : 08-08-02 17:11

On Thu, 8 Aug 2002 09:25:04 +0200, "Martin Kristensen"
<cruSpAmSuCkSzer@gjk.dk> wrote:

>Det eneste humane ville være at kolonisere de fattigste og
>dårligst fungerende lande igen. De har haft chancen i mange
>årtier, og har til fulde bevist at de ikke magter opgaven,

Øhh ja ...det skulle man umidelbart tro - men det er nu beklageligtvis
sådan med barbarike lande .... at befolkningen bliver fornuftige fordi
derres grundvilkår forandres til det bedre - se f.esk vitnam krigen
det tog ? 16 år at sulte dem til fornuft ud af dte komunistikse
regime og det er ellers et fornuft land i forhold til de fleste
afrikanskae lande - trust me det er kaos jeg har været der intet
fungere...

> på
>trods af massiv støtte. Hvis jeg var en sulten negerpige med
>udsigt til omskæring ville jeg ønske at mit land blev overtaget
>af en civiliseret nation.

Det tror jeg også !

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-08-02 08:35

Chokmah skrev:

> Øhh ja ...det skulle man umidelbart tro - men det er nu
> beklageligtvis sådan med barbarike lande .... at befolkningen
> bliver fornuftige fordi derres grundvilkår forandres til det
> bedre -

Den holder ikke. Se bare på f.eks. Saudi Arabien.

mvh. Svendsen

Fra : Lars Fischer

Dato : 08-08-02 22:44

"Martin Kristensen"

> Det eneste humane ville være at kolonisere de fattigste og
> dårligst fungerende lande igen.

Åh, ja. White mans burden. Man må håbe vi en dag bliver klogere.

/Lars

Fra : Peter Perlsø

Dato : 08-08-02 20:39

On 08/08/02 9:25, in article ait6g2$16mlr6$1@ID-118575.news.dfncis.de,
> [...]

> trods af massiv støtte. Hvis jeg var en sulten negerpige med
> udsigt til omskæring ville jeg ønske at mit land blev overtaget

Enig. Det er vist ingen hemmelighed at mange af de lande, som tidligere var
underlagt kolonialmagter, klarede sig bedre i fordums tider - før det fik
deres frihed og uafhængighed. Og hvad har det så bragt dem? Splid,
bananrepublikvælde og militærdiktaturer.

En annektering af store dele af Afrika, samt visse dele af mellemøsten (for
at komme islamisk fundamentalisme til livs) af vestlige magter er en
interessant tanke.

NB: Jeg siger ikke at de tidligere kolonialmagter var engle.

- Peter (http://haxor.dk, +45 5192 3981)

Fra : ¤

Dato : 08-08-02 21:55

> [...]
>mangle selvtillid. Jeg fatter ikke at mænd i disse lande vil have frigide

Det vil de heller ikke dem der har prøvet at være sammen med vestlige
kvinder. Det er de gamle kvinder der fortsætter traditionen fordi det
er svært for dem at vedgå at de selv har været udsat for et yhyrligt
overgreb.
Torben

Fra : Child in time

Dato : 08-08-02 22:37

"Matilda" <matilda@nevertrustme.ya> wrote in message news:Xns9264161FB7AB0matilda@130.225.247.90...
> [...]
> lande. Man kalder det omskæring, men der er i virkeligheden tale om
> kastration, amputering, skamfering og lemlestelse uden bedøvelse -

Jeg frygter at man vil vende min ord imod mig selv, men: Den slags
børnemishandling gør mig rasende. Jeg er principielt imod dødsstraf,
men hvis jeg ikke var det...

Når vi taler om omskæring af drenge, kan man sige at dette ikke gør
lige så stor skade. Men jeg mener stadig det er forkert, at forældre
skal have lov at bestemme at deres forsvarsløse baby skal have skåret
et stykke af sin pik.

[snip]
> Mændene der efterspørger kastrerede ægtefæller er da syge i hovedet og må
> mangle selvtillid. Jeg fatter ikke at mænd i disse lande vil have frigide
> koner med deforme kønsdele.

Det er ikke mændene der er syge. Snarere er det samfundets kollektive
sindsyge (uden i øvrigt at sammenligne med vores del af verden). Lidt
kulturimperialisme må være på sin plads...

hilsen
Child in time