Tid og hastighed
Fra : Jens

Dato : 07-08-02 22:50

Jeg er begyndt og løbe en tur på 7100 meter 3 gange om ugen

Jeg ville gerne lave sådan et lille program som regner hvor mange km i timen
jeg løber

I dag løb jeg turen på 43 min.

Hvordan laver jeg en lille funktion i vb6 som regner ud hvor mange km i
timen jeg løb

/ Jens

Fra : Mads Chr. Olesen

Dato : 08-08-02 07:10

øøhhh... hvad med:

hastighed = distance / tid

hvis du har din distance i meter og din tid i minutter skal du for at få det
i km/time gange med 0,06

Fra : Tim Sørensen

Dato : 08-08-02 13:51

"Mads Chr. Olesen" <MadsChrO@Yahoo.com> wrote in message
> øøhhh... hvad med:
> hastighed = distance / tid
> hvis du har din distance i meter og din tid i minutter skal du for at få
det
> i km/time gange med 0,06

Kald mig bare Mads, men det forstod jeg sikke :-/

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-08-02 13:56

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> escribió

> Kald mig bare Mads, men det forstod jeg sikke :-/

Eksempel:

Jens løber 7100 meter på 43 minutter (han er da i god form ham jens)

Hastighed= 7100meter/43minutter =
165 meter/minut =
165/1000 Km/minut =
0,165 Km/minut =
0,165*60 km/time =
9,9 km/timen

(der er afrundet lidt her og der)

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper \(OZ5PC\)

Dato : 08-08-02 15:54

165 meter/minut =
165/1000 Km/minut =
0,165 Km/minut =
0,165*60 km/time =

Og disse 4 erstattes af * 0.06

Fra : Jens

Dato : 08-08-02 22:18

Jeg har kommet til en løsning i Excel...

hvis nogle skulle være nysgerrig blev min kode sådan her

Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)

Dim s As String
Dim temp As Single

s = Replace(Target.Address, "$", "")

If Left(s, 1) = "A" Then
s = Right(s, Len(s) - 1)
If ActiveSheet.Range("a" & s).Value = "" Then Exit Sub
temp = 7100 / ActiveSheet.Range("a" & s).Value * 60
temp = temp / 1000
ActiveSheet.Range("b" & s).Value = Format(temp, "##,##0.00") & " km/t"
End If

End Sub

Men her er der altså kun tale om minutterne

/ Jens

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-08-02 23:17

Jens skrev:
> Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As
Range)
> End Sub
>
> Men her er der altså kun tale om minutterne

Ja, jeg ved godt at det ikke har meget med VB at gøre, men hvorfor
bruger du ikke blot en formel direkte i Excel?

Eksempelvis kan denne formel vise hastigheden som kilometer pr. time,
hvis A1 indholder afstanden i meter og B1 indeholder tiden angivet på
formen HH:MM:SS (kræver at man først sætter cellens format til
"Klokkeslet":

=A1/1000/(TIME(B1)+MINUT(B1)/60+SEKUND(B1)/3600)

Bemærk: Undskyld funktionsnavnene, men jeg havde kun en dansk Excel
lige ved hånden.

-------
Tomas

Fra : test test

Dato : 21-08-02 14:41

> Eksempel:
>
> Jens løber 7100 meter på 43 minutter (han er da i god form ham jens)

Mener du seriøst at man er i god form, hvis man løber 7,1 km på 43 minutter?

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 21-08-02 22:01

test test skrev:
> Mener du seriøst at man er i god form, hvis man løber 7,1 km på 43
minutter?

Mener du seriøt at du hedder "test test"?

-------
Tomas

Fra : Henrik

Dato : 03-09-02 10:10