Arrrgh Nemesis...
Fra : Martin

Dato : 07-08-02 22:51

Det var godt at jeg lige fik talt pænt om DragStar650 i indlægget "Yamaha
Dragstar 650" fra Jens Didriksen. Efter at have svaret ham ville jeg lige
smutte ned og køre kværnen i garagen - dette endte med at jeg måtte trække
den

Jeg startede tøsen, lod hende blive en smule varm hvorefter jeg kørte, men
ikke særlig langt. En underlig lyd var pludselig at høre - en konstant
hurtigt tikkende/bankende lyd. Jeg stoppede op og lyttede, håbede det bare
var noget der var gået løst og sad og vibrerede, men det var det ikke.

Lyden kommer fra en cylinderformet sag som sidder inde bag ved tændingen,
mellem tanken og forgaflen (se evt. billede
http://home1.stofanet.dk/mwo/dragstar/problemet.html selv om det ikke viser
selve "tingen"). Jeg aner ikke hvad denne ting er, men jeg ved at den siger
en mærkelig lyd lige så snart jeg sætter tænding på tøsen og gør dette i ca.
5-10 sek. hvorefter den stopper. Når den er stoppet med at larme og jeg
trykker på startknappen sker der bare ikke en skid - den er mildest talt
helt død - ud over at der er strøm på.

Er der nogen der ved hvad "denne ting" er og evt. har en fornemmelse for
hvad det er der sker, så ville jeg blive monster glad for et par ord

"Jens køb aldrig en Dragstar, hvis du har lige så lidt forstand på mc'er som
mig "

\Fra han der sidder og tuder og ikke kommer ud at køre i det gode vejr i
morgen...
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-02 23:02

Har ikke en skid forstand på Dragster, men det lyder da som en benzin-pumpe.

Benz-pumpen på min Yamaha afgiver af og til en tikkende lyd kort efter
tændingen er sluttet - især hvis den har stået stille længe (dvs. benz'en i
karboratorene er fordampet). Lyden stopper igen når karburatorene er blevet
fyldt med benz.

Nu har du vel checket at der er benz på svinet, ik? Eller måske er pumpen
defekt (og derfor støjer mere end normalt - man burde ikke kunne høre den
når motoren er igang)

/Jesper
FZS600

Fra : RpR

Dato : 08-08-02 05:47

> Benz-pumpen på min Yamaha afgiver af og til en tikkende lyd kort efter
> tændingen er sluttet

Hvorfor er der egentligt en benzinpumpe når tanken sidder højere end
karburatorerne? Jeg kunne forstå det hvis tanken nu f.eks sidder ved
fødderne som den gør ved nogle scootere, f.eks Aprilia Area 51 og Gilera
Runner, men hvis tanken sidder foroven så kan benzinen vel bare sive ned?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-02 09:53

> [...]
> Runner, men hvis tanken sidder foroven så kan benzinen vel bare sive ned?

Mon ikke det er for at få konstant tryk / tryk nok på benzin tilførslen?!

På min MC sidder svømmerhusene kun 5-10 cm under tankens underkant, dvs. når
tanken er ved at være tom vil der være meget lavt tryk - sikkert for lavt
til at kompensere for forbruget under kraftig acceleration.
Benzinen skal trods alt gennem slanger, filter og små dyser i svømmerhuset.

Fra : RpR

Dato : 08-08-02 13:10

> Mon ikke det er for at få konstant tryk / tryk nok på benzin tilførslen?!

Det var self' en mulighed =)

> [...]
> til at kompensere for forbruget under kraftig acceleration.
> Benzinen skal trods alt gennem slanger, filter og små dyser i

De små dyser i svømmerhuset har jo ikke meget med benzintilførslen til
karburatoren at gøre, de kommer jo efter benzinen er kommet ned i
svømmerhuset =)
Kan sådan en pumpe mon klare at løfte benzin ca. 50cm ?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-08-02 17:36

RpR wrote:

> De små dyser i svømmerhuset har jo ikke meget med benzintilførslen til
> karburatoren at gøre, de kommer jo efter benzinen er kommet ned i
> svømmerhuset =)

Jesper mener nok bare svømmerventilerne

> Kan sådan en pumpe mon klare at løfte benzin ca. 50cm ?

Ahh, hvorfor spørger du om det? Anyways, det vil jeg da tro
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - med klikkende pumpe og endda også benzin

Fra : RpR

Dato : 08-08-02 19:58

> Ahh, hvorfor spørger du om det? Anyways, det vil jeg da tro

Fordi jeg står og mangler en pumpe der kan presse benzin fra min tank op til
karburatoren =)
Og den er jo med garanti 12v når det er en MC.

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-08-02 15:35

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> De små dyser i svømmerhuset har jo ikke meget med benzintilførslen til
> karburatoren at gøre, de kommer jo efter benzinen er kommet ned i
> svømmerhuset =)

Lidt har de nu med det at gøre alligevel - nu er det jo en motorcykel det
handler om, og så kan der suges ret meget bensin gennem sådan en karburator,
og specielt på modeller uden accelerationspumpe kan cyklen køre meget
underligt hvis bensinstanden i svømmerhusene bliver for lav under kraftig
acceleration.
Har du set hvilken _mængde_ bensin sådan en acc.pumpe leverer?

> Kan sådan en pumpe mon klare at løfte benzin ca. 50cm ?

Ja, sådan en bensinpumpe kan dimensioneres til at flytte det der er behov
for.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 09-08-02 06:21

> Har du set hvilken _mængde_ bensin sådan en acc.pumpe leverer?

Nix, men siden de fleste MC'er kan gå omkring de 15km/l så kan det vel ikke
være så slemt?

> Ja, sådan en bensinpumpe kan dimensioneres til at flytte det der er behov
> for.

De kan altså justeres? Nydeligt! =)

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-08-02 13:57

> Nix, men siden de fleste MC'er kan gå omkring de 15km/l så kan det vel
ikke
> være så slemt?

Hvad hulen har _det_ nu med sagen at gøre?
En acc. pumpe er typisk mekanisk, og giver et ekstra skvæt bensin i
situationer hvor der kræves ekstraordinært meget - dvs. ved kraftig
acceleration. Det er IKKE i de situationer en motor går 15 km/l.

> De kan altså justeres? Nydeligt! =)

Nej. De kan dimensioneres. Det er noget fabrikanten gør. De kan ikke
justeres, det er der ingen grund til (som regel), hvis pumpen er
dimensioneret rimeligt fra fabrikken.

Rittig

Fra : Per Emborg

Dato : 07-08-02 23:00

Det lyder som om at det er benzin pumpen hvis det er lyden tik- tik- tik- og
så stopper den , prøv lige at se om den får noget benzin !!!

--
Per Emborg
mail@kvikkerten.dk

Fra : Martin Withus

Dato : 08-08-02 13:15

Haj igen

....Og tak for svarene - I var ikke helt galt på den, det var benzinpumpen
den var gal med... Eller med andre ord, (sagt med MEGET sagte stemme og
sammenkrøbet korpus) der var det galt med den, at den ikke kunne pumpe
benzinen ned i karboratoren - for der var sku ikke noget benzin at pumpe
Jep jeg var løbet tør - fandens jeg ikke tjekkede det INDEN jeg førte mig
frem herinde. Nå men det har vi heldigvis alle glemt nu, ik'!

I denne anledning har jeg så et nyt spørgsmål. Hvordan kan jeg køre maskinen
helt flad for benzin med benzinhanen stående på MAIN? Burde den ikke på et
eller andet tidspunkt begynde at hakke, sprutte og be' om at blive slået
over på reservetanken inden den løb tør? Hva' godt gør det ellers at have en
reservetank?

Nok fra mig nu - skynder mig at smutte inden jeg laver flere dumheder
\Martin

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-02 18:12

> Jep jeg var løbet tør - fandens jeg ikke tjekkede det INDEN jeg førte mig
> frem herinde. Nå men det har vi heldigvis alle glemt nu, ik'!

*ROFL* (rolling on the floor laughing)
Nej, gu' har vi ej glemt det - husker som en elefant he he.

> [...]
> over på reservetanken inden den løb tør? Hva' godt gør det ellers at have

Den hakker og sprutter nok ikke i særlig lang tid - benzinpumpen sørger jo
netop for et konstant flow lige indtil den ikke kan suge en dråbe mere ud!
Men lortet burde jo så kunne køre igen når du flytter den over på
reserve?!? Hvis ikke, så er den nok gal med benzinhanen eller måske
reserve-studsen er stoppet?! ("reserve" er bare en studs som sidder lidt
lavere end "main" studsen).

Og ja, jeg mente svømmerventiler og ikke dyser - tidligere

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 03:40

Jesper Pedersen <none> skrev i en
> [...]

Man føler sig hensat til at referere til den i subj. omtalte bitch!

--
Armand.

Fra : Moe

Dato : 03-09-02 17:13

[klip]
> [...]
en
> reservetank?
>
> Nok fra mig nu - skynder mig at smutte inden jeg laver flere dumheder

Lige en opfølgning til den her gamle tråd. Jeg har netop hørt at Dragstar's
skulle have et problem med reservetanken. Eller rettere at studsen der går
op i tanken for at dermed at skabe en reservetank simpelthen falder af/går
løs. Jeg har selv prøvet at løbe tør hvor det ikke hjalp at skifte på
reservetank, men slog det hen som værende snavs der stoppede hullet til
reservetanken.

Nogen der har hørt om dette problem eller har forslag til at løse det.

Mvh. Martin

Fra : Allan jørgensen

Dato : 06-09-02 13:42

"Moe" <moe99@(NO.SPAM)get2net.dk> skrev i en meddelelse news:3d74df8b$0$87273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> reservetanken.
>
> Nogen der har hørt om dette problem eller har forslag til at løse det.

jeg har det samme problem på min fzr600us hvor der ligger en rød plastik ting i min tank og den kan heller ikke gå på "reserve". den kører bare til tanken er tom

Allan(fzr600us)