Moses i nyhederne
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-08-02 21:39

Eller mangel på samme!!!

Hvor blev han af idag?

Jesper

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-08-02 11:50

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Eller mangel på samme!!!
>
> Hvor blev han af idag?

Jeg tror såmænd bare at diverse medier har fundet ud af at det ikke rigtig
er værd at koge suppe på dèn historie længere...De har måske også erkendt at
de netop er gået i fælden og har givet Mogens Hansen masser af publicity...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 08-08-02 19:49

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> [...]
at
> de netop er gået i fælden og har givet Mogens Hansen masser af

Moses havde godt styr på sit show også på sidstedagen, men slattent politi
ville ikke rydde SctHans plads som lovet, så den gode gudstjeneste med os 60
kristne flyttedes et par km væk.
Moses havde fortjent mere medieopmærksomhed - han kæmpede for ytringsfrihed.

At tillade modpartens trillefløjter er hån mod demokratiet.

Han havde ret i at politiet skulle have placeret bøllerne i trådburene - men
om de sku ha været givet netop bibel og grundlov med som læsestof, er en
detalje, hvor jeg kunne have ønsket mindre gammeldagss stil.
Men han er en Gandhi - og tiden er nu til os kristnes fællesskab, som
modtræk mod Islam og falsk humanisme.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-08-02 22:45

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> writes:

> At tillade modpartens trillefløjter er hån mod demokratiet.

Nej. Det er at tillade modparten at demonstrere. Det er retten til at
demonstrere, der har givet Moses lov til at ture omkring i denne uge.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Bo Warming

Dato : 09-08-02 04:28

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Nej. Det er at tillade modparten at demonstrere. Det er retten til at
> demonstrere, der har givet Moses lov til at ture omkring i denne uge.

Ytringsfrihed omfatter retten til at budskabet ikke overdøves.

Hvis du udgav BT, men autonome sprøjtede alle siderne total-sorte inden den
nåede kioskerne, ville du så synes at grundlovens ord om pressefrihed var
håndhævet.
At overdøve er som at kneble taleren.

Politiet sku har sagt i megafonerne, at trillefløjter bliver konfiskeret,
hvis de er indenfor 50 meter af det tilladte optog.
Og de sku ha arresteret mange flere - alle de hundreder der med vold brød
loven.

Har vi religionsfrihed, hvis muslimerne når de er 51% beslutter, at i
kirketiden skal der i alle kristne kirker køre en kæmpestøjsender? Efter din
logik er det blot at give dem ytringsret - de mener at overdøvning er den
eneste dialog som vantro har fortjent.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-08-02 12:28

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> writes:

> Ytringsfrihed omfatter retten til at budskabet ikke overdøves.

Såh? HVor? Ytringsfriheden giver dig ret til at mene hvad du vil og
fortælle om det. Den giver dig ikke ret til et medie at gøre det i -
og heller ikke til at forlange stilhed imens.

> Hvis du udgav BT, men autonome sprøjtede alle siderne total-sorte inden den
> nåede kioskerne, ville du så synes at grundlovens ord om pressefrihed var
> håndhævet.

Jeg ville mene, at hærværksfolkene skulle straffes for
hærværk. Pressefriheden har intet med det at gøre.

> At overdøve er som at kneble taleren.

Nej.

> Politiet sku har sagt i megafonerne, at trillefløjter bliver konfiskeret,
> hvis de er indenfor 50 meter af det tilladte optog.

NEj.

> Har vi religionsfrihed, hvis muslimerne når de er 51% beslutter,

"Når" (det sker aldrig) "muslimerne" (som om det var en homogen, enig
gruppe) når 51% kan de beslutte lige hvad de vil, for så har de
flertal.

--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))

Fra : kjaer

Dato : 10-08-02 23:10

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse news:m3y9bgxodn.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> [...]
>
> "Når" (det sker aldrig) "muslimerne" (som om det var en homogen, enig
> gruppe) når 51% kan de beslutte lige hvad de vil, for så har de

Det er nu ikke rigtig demokrati at et flertal på 51% beslutter "lige hvad de vil". Demokrati er noget med fri debat og respekt for
mindretalet.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-08-02 00:04

"kjaer" <xxxvillykn@greennet.gl> writes:

> Det er nu ikke rigtig demokrati at et flertal på 51% beslutter "lige hvad de vil". Demokrati er noget med fri debat og respekt for
> mindretalet.

Det er muligvis en enkelt variant af demokrati.

En anden er, at alle mandlige, frie borgere over 40 stemmer om ting,
og flertallet bestemmer.

Vi kan alle have forskellige ønsker om hvordan Danmark er, men derfra
og til at påstå at "et demokrati er" det vi nu ønsker er der lidt vej.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-08-02 15:19

> [...]
> fortælle om det. Den giver dig ikke ret til et medie at gøre det i -
> og heller ikke til at forlange stilhed imens.

Så det er OK at overdøve statsministerens tale i fri luft?
OK at sortmale alle sider i modpartens aviser?
Grundlovens ånd er om anti-censur, og at overdøve er en måde at censurere
dvs give mundkurv på

> Nej.

Virkningen er den samme - at det intenderede budskab ikke når frem. I strid
med ytringsidealerne.

> NEj.

Forklar hvorfor du ville finde det acceptabelt hvis dine meningsfæller
overdøvedes eller voldedes imod, som det skete.

> "Når" (det sker aldrig) "muslimerne" (som om det var en homogen, enig
> gruppe) når 51% kan de beslutte lige hvad de vil, for så har de
> flertal.

Allerede før vil de have flertal sammen med godhedsindustrien, og vi bør
forberede os på at grundlovens idealer, incl kristendommens særstilling ,
bevares også hvis fremmedflertal.

Fra : Vidal

Dato : 08-08-02 20:53

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Moses havde fortjent mere medieopmærksomhed - han kæmpede for
ytringsfrihed.

Jeg troede, det var kristendom, han kæmpede for.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-08-02 00:26

> [...]
> ville ikke rydde SctHans plads som lovet, så den gode gudstjeneste med os

Hva'be'ha'r?

Siden hvornår er du blevet kristen, Bo? ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 09-08-02 15:13

> [...]
> 60
>
> Hva'be'ha'r?
>
> Siden hvornår er du blevet kristen, Bo? ;-D

Hele mit liv har jeg være kristen - hvorfor tvivler du på det
Definer kristen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-08-02 08:41

> Hele mit liv har jeg være kristen - hvorfor tvivler du på det
> Definer kristen

Det er ikke Anders' opgave at definere kristen, der er Jesu. Man kan god
kalde sig kristen, men vis Jesus ikke selv er enig, så er det ret lige
meget.

Men lad os høre om dit kristne liv, Bo. Bare en vanlig hverdag. Så tager vi
den derfra.

Jesper

Fra : kjaer

Dato : 10-08-02 23:14

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:3d54c356$0$43960$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Men lad os høre om dit kristne liv, Bo. Bare en vanlig hverdag. Så tager vi
> den derfra.
>
> Jesper

Menneske først, kristen så. (Gruntvig)

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-08-02 22:32

"kjaer" <xxxvillykn@greennet.gl> wrote

> Menneske først, kristen så. (Gruntvig)

Som skal tolkes....?

Jesper

Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-02 12:00

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote in message

> Det er ikke Anders' opgave at definere kristen, der er Jesu. Man kan god
> kalde sig kristen, men vis Jesus ikke selv er enig, så er det ret lige
> meget.

Spørges til grad af kristen-hed er det praktisk for svareren at vide hvad
menes. Folkekirkemedlemskab vil nogen kalde "nok".

> Men lad os høre om dit kristne liv, Bo.

Døbt på Frederiksberg 1946. Gik i søndagsskole og besluttede mig for at
blive missionær.
Efter cand.scient. uddannelse i kemi ansattes jeg så missionæragtigt som
muligt af Danida og siden af FN i ulande.

Min lyst til at bidrage til størst mulig lykke for flest mulig, hvilket for
mig er kristen etik, ligger bag mit arbejde sammen med Glistrup bl.a. på
internettet.

Selvom Glistrup mener at religion og moral er privatsag og ikke noget staten
skal blande sig i, er han glad grundtvigianer som jeg - hans var var
menighedsrådsformand i Rønne.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-08-02 22:31

Og hverdagen?

Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-02 22:43

> Og hverdagen?

Kan du ikke være lidt præcis i dine spørgsmål.
Jeg er for lang tid siden vokset fra bøn og gudstjenete, men jeg elsker
salmesang og hører ofte Mattæuspassion og anden kirkemusik - er det sådant
du vil vide om?
Men hverdags etik er nævnt i mit svar på dit spørgsmål om mit liv -
nederst - men uddybning kan ske, hvis jeg fornemmer din nysgerrihed mere
eksakt.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-08-02 22:58

Hvordan lever du din kristne hverdag?

Kan man være kristen uden bøn?

Jesper

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-02 01:53

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote in message
> Hvordan lever du din kristne hverdag?

Som andre kristne - i optimisme og tillid, travlhed og glæde. Med
påskemiraklets løfte i baghovedet.

> Kan man være kristen uden bøn?

Hvorfor ikke
Handlinger og tro er det vigtige

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-08-02 00:24

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> writes:

> Hele mit liv har jeg være kristen - hvorfor tvivler du på det
> Definer kristen

Det ville være væsentligt mere interessant om du prøvede at
sammenligne din opfattelse af hvad "kristen" vil sige med ham din nye
bedste ven med krøllerne.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-02 20:12

> Det ville være væsentligt mere interessant om du prøvede at
> sammenligne din opfattelse af hvad "kristen" vil sige med ham din nye
> bedste ven med krøllerne.

Der er millioner af måder at være kristen -ordet kan ikke gradbøjes.

Moses H initiativet var næsten af Glistrupsk format, så jeg indgik som
statist for at signalere at Moses er velkommen af de fleste på Nørrebro -
skrighalsene er atypiske.

Hans brintoveriltede krøller er da et sjovt varemærke.
Hvad får dig til at tro at jeg har venskab med en karismatisk kristen?
(Udover at Glistrup, Nietzsche og jeg (og vist også Moses H) siger at "Der
skal ikke findes noget menneske jeg ledes ved eller foragter": Vi elsker
alle verdens 6 mia mennesker.)
Han er kampfælle, men jeg taler bedre med bl.a. Tidehvervs folk og visse
Jehovas Vidner o.a., hvis gudstjenester er om at uddanne sig - ikke om
ekstase.

Den hadefulde ungdom der gav os fingeren under marcherne, var ofte piercet i
læber og tunge, hvilket er farligt og udstråler selvhad. Deres headbanger
rockkoncerter i det stjålne ungdomshus er farlige - samme ekstase opnår
Faderhus-karismatikerne(Apostolsk frikirke) uden at have sugerør i
statskassen, og uden spiritusbevilging og narko, og uden livsfarlige
destruktive sammenstød, RoskildeFestival style.

Fra : Hans Galvit

Dato : 09-08-02 08:08

Når i engang er løbet sur i jeres akademiske udredninger så prøv at kik på
hvad han (Moses Hansen) ellers siger
for det er jo fakta at næsten overalt hvor der er muslimer er der ufred og
der er ikke mere intolerante og uforsonlige mennesker end muslimer
de gir aldrig en lillefinger men ta` gerne hele hånden ja hele kroppen til
og med.
Det MÅ da snart være slut med den pladderhumanisme man hører fra alle de
"hallalhippier"

--
<---------->
Hans Galvit

Fra : Nielsen

Dato : 11-08-02 02:56

Hans Galvit skrev:

> Når i engang er løbet sur i jeres akademiske udredninger så prøv at kik på
> hvad han (Moses Hansen) ellers siger

Mogens Hansen siger mange ting, men jeg ved, at der er mere end een, der har
mistet respekten for ham efter han vandrede hånd i hånd med højrefætrene,
som han jo ikke ligefrem revsede. Det er fint nok han siger, at Jesus lever
og er den eneste der kan give frelse osv. Det er ORD - sande ord efter min
mening som kristen, men ordene fra Mogens H. virker på mange oprigtige
mennesker (jeg siger ikke alle, så bare rolig) som blot et middel, der skal
vise hvem han er. Jeg er glad for, at jeg ikke selv stiftede bekendtskab med
budskabet via Mogens i forbindelse med hans lille show, for så havde jeg nok
taget afstand.

Mogens H. må forklare sig, for jeg mener, han har fordrejet det kristne
budskab for både sit eget og nogle tilhængeres vedkommende. B. Warning
sammenligner jo også Mogens H. med visse andre knap så (efter min smag)
tiltalende folk - på visse områder, - _synes_ jeg at kunne ane, efter
undtagelsevist at have læst nogle af dennes indlæg, og jeg har også i anden
sammenhæng desværre til stor skuffelse erfaret, at han (Mogens) er gevaldig
populær hos flere af dem der drejer til højre ved ethvert kryds, ved enhver
given lejlighed. Så har jeg sagt det pænt.

Det er synd, for hvis han virkelig af hjertet tror, at det har noget med
kærligheden i kristendommen at gøre, vil han snart opleve, at oprigtige
kristne tager afstand fra ham fordi de ikke aner hvor de har ham, medens
andre med en skummel politisk dagsorden elsker ham - og netop kan bruge ham
til lige deres formål.

Nuvel, jeg er ikke selv vild med Islam, men har intet imod muslimen som
menneske, og jeg mener bestemt heller ikke, at de muslimer som er i Danmark
udgør nogen trussel. Det er snarere et billede der er dannet af folk med
superparanoia. Den største trussel er nok snarere, hvis de 'sande kristne'
begynder at gå hånd i hånd med levn fra de grimme 30'ere, for så kan Kristus
ikke længere skinne gennem os. Hvis den måde Mogens turer frem på var den
sande kristendom, var alt håb ude... mener jeg.

> [...]
> der er ikke mere intolerante og uforsonlige mennesker end muslimer
> de gir aldrig en lillefinger men ta` gerne hele hånden ja hele kroppen til

Og vi danskere er lige modsat selvfølgelig.....!

hehe

> Det MÅ da snart være slut med den pladderhumanisme man hører fra alle de
> "hallalhippier"

Når det kommer til forståelse af andre mennesker, og ikke mindst til
muligheden for at påvirke andre i en lidt bedre retning, er empirisk viden
og empati essentielle kvaliteter, som jeg ikke synes mange af os besidder.

Jeg er bestemt heller ikke perfekt selv... langt langt fra, og bliver det
vel nok heller aldrig, men jeg synes, at de mennesker som bruger hele deres
liv på at rakke ned på andre, må være fattige. Muslimer omvender sig skam
til kristendommen også herhjemme, men ikke ved at man angriber dem og
sparker til dem medens de ligger ned, hvilket vi danskere jo efterhånden har
en doktorgrad i. Naturligvis går det også i enkelte tilfælde den anden vej
og jeg tager stærkt afstand fra den vanvittige mand med det store skumle
fuldskæg, som siger han vil omstyrte demokratiet osv. Jeg har blot ikke
erfaret, at det er sådan den enkelte almene muslim herhjemme går og tænker.
Tværtimod er _mange_ lige så sekulariserede som vi danskere er i forhold til
vores _døbt, konfirmeret, folkekirke og sikker frelse-tro (grundet
førstnævnte)_ er.

Det er patetisk, og mon ikke Jesus på hin dag, når vi skal gennemgå vort
liv, kærligt men bestemt vil fortælle os, at ud af had og angreb kommer der
ikke noget godt. Og så tror jeg ikke det hjælper, at vi hele tiden bruger de
dårlige eksempler på enkelte muslimers adfærd. Vi er SELV ansvarlige for,
hvordan vi bruger vores liv og hvordan vi har været og er overfor andre
mennesker uanset deres tro. Det er min overbevisning.

/nielsen