Skærme
Fijala 3554
Hansol 900 P 19" død?
Fra : Morten

Dato : 07-08-02 20:07

Hej
Her forleden slukkede jeg min monitor, ganske almindeligt, men den har ikke virket siden.
Det var ikke noget med at den gik ud med et brag eller noget, der var ingenting.
Det lader ikke til at den får strøm, den siger ikke den lile lyd som den plejer når man sætte strøm
til. Så jeg tror ikke det er on/off-knappen .
Jeg har haft skilt den ad, men der er ikke noget at se, ikke noget der er svedent og den sikring der
sidder bag ved strømindgangen bagpå virker fint, har fået den testet.
Er der nogen der ved hvad der er galt?
Erfaringer?

Der er så vidt jeg kan se ikke flere end den ene sikring , som er til at skifte umiddelbart.

Er den virkeligt helt død?

mvh
Morten

Fra : David List

Dato : 07-08-02 23:24

Wednesday 07 August 2002 21:07, Morten wrote in <airra9$rin$1@sunsite.dk>
to dk.edb.hardware.skaerm:

> [...]
> ved hvad der er galt? Erfaringer?
>
> Der er så vidt jeg kan se ikke flere end den ene sikring , som er til at

Mit gæt er at en af effekt-transistorerne har lagt sig med benene i vejret.
Nogen gange kan man høre en meget svag tikken når der er sat spænding til
monitoren, når det er sket. Det er transistoren, der prøver at "tænde".

Jeg udsteder ingen garanti for at det er det, der er sket, uanset hvad du
kan høre når du lægger øret helt ind til elektronikken.

--
Med venlig hilsen / Best regards,
David List

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 10-08-02 12:58

David List wrote:

> [...]
>
> Jeg udsteder ingen garanti for at det er det, der er sket, uanset hvad du
> kan høre når du lægger øret helt ind til elektronikken.

Hov det lyder jo som om det er det min monitor fejler. Er det en dyr
reperation?
--
Peter Frederiksen

Fra : David List

Dato : 10-08-02 21:52

Saturday 10 August 2002 13:57, Peter Frederiksen wrote in
<aj2v3k$dfi$1@sunsite.dk> to dk.edb.hardware.skaerm:

> Hov det lyder jo som om det er det min monitor fejler. Er det en dyr
> reperation?

Det burde det ikke være. Hvis du kender en elektronik-mekaniker eller en
som ved nogenlunde lige så meget om hvordan man måler på en transistor, så
få ham/hende til at spotte den defekte komponent. Køb en ny hos f.eks.
Brinck Elektronik, og få tidligere omtalte person til at lodde den i.

Jeg har ikke rigtig nogen idé om hvad en forhandler vil tage for
operationen.

Lad ikke hvem som helst lege med det. Det er *ikke* sundt at strejfe
højspændings-komponenterne i monitoren. De holder stadig ladningen, selv om
der ikke er spænding på monitorens strømforsyning.

Fra : GK

Dato : 09-08-02 17:34

> Der er så vidt jeg kan se ikke flere end den ene sikring , som er til at
skifte umiddelbart.

> Er den virkeligt helt død?

Er der lys i "on" lampen, eller blinker den?

> mvh
> Morten

Mvh Gert K.

Fra : Morten

Dato : 09-08-02 21:20

> Er der lys i "on" lampen, eller blinker den?

nej der er ikke lys og den blinker heller ikke.
nogen ideer ?

-Morten