Blåtand og 6310i
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-08-02 19:56

Greetings!

En kammerat har flg. hardware:

Acer USB-bluetooth modul og Nokia 6310i.

Telefonen vil ikke lave en modemforbindelse med Acer-modulet.

OS: Win2k

Hvad løser problemet?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 07-08-02 20:13

Hej Jesper,

Var der ikke blåtand modemdrivere med til usb-modulet med på en cd eller
lign.?
For uden modemdrivere får I ikke modemforbindelse.Når først driveren er
installeret, er det ganske nemt at lave en sædvanlig netværk via modem
forbindelse og vælge blåtand modem som opringer.

mvh

Kamran

NB! Forinden skal enhederne jo naturligvis lige være parret også.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-08-02 23:13

"Kamran Sarwar" <KamranSarwar2000@hotmail.com> wrote in message
> Var der ikke blåtand modemdrivere med til usb-modulet med på en cd eller
> lign.?

Jeg går ud fra at der er taget hånd om dette på forhånd. Manden er EDB-nørd.

Blåtand-funktionen virker, men telefonen vil bare ikke ringe ud. Skal der
nogel specielt til for at få Acer og Nokia til at spille sammen?
De drivere som fulgte med Acer-modulet dækker vel ikke modem'et i telefonen
eller hva'?

Jeg ved intet om dette, jeg er bare blevet bedt om at grave lidt i det, da
manden står uden internet sålænge det blåtand ikke virker (og han sidder på
Marinekassernen på Holmen - Jeg sidder på Als)...

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 08-08-02 08:45

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
Jeg ved intet om dette, jeg er bare blevet bedt om at grave lidt i det, da
> manden står uden internet sålænge det blåtand ikke virker (og han sidder

> Marinekassernen på Holmen - Jeg sidder på Als)...

SG-skolen ??

MVH Kenneth Egholm

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-08-02 21:39

"Kenneth Egholm" <kenneth@FJERNDETTEegholm.org> wrote in message
> SG-skolen ??

Nej, jeg er civilist...

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 08-08-02 08:12

> [...]
> installeret, er det ganske nemt at lave en sædvanlig netværk via modem
> forbindelse og vælge blåtand modem som opringer.

Installerede windows ik selv nogen modemdrivere? det gjorde den med min
N8310 og den var klar til at bruge med det samme, den blev installeret som
standard modem over IR link. Hvis den ikke gør det selv så prøv at søge
efter hardware og så eller vælge standard modem over IR link vhis den ik
finder noget.

Jeg ved dog ikke om det er samme slags modem der sider i de 2 tlf'er. Men
jeg ved min N7650 køre med de samme drivere som min N8310 gjorde.

Det var på Win XP og med IR, jeg ved ik om det forholder sig på helt samme
måde med BT.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-08-02 21:42

"Peter Sepstrup" <sepstrup@privat.dk> wrote in message
> Installerede windows ik selv nogen modemdrivere? det gjorde den med min

Jo, men der virker ikke over blåtand.

> N8310 og den var klar til at bruge med det samme, den blev installeret som
> standard modem over IR link. Hvis den ikke gør det selv så prøv at søge

IR-delen virker fint (men IR-porten sidder dumt).

Blåtand virker ikke.

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 08-08-02 12:10

Jesper G. Poulsen wrote:
:: Greetings!
::
[...]
:: --
:: Med venlig hilsen/best regards
:: Jesper G. Poulsen
--
Det hjælper med de nyeste modem-drivere samt PC-suite (brug
Connection-Manager) - Hent dem her:

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Søren R. Møller