Gåsebiller !!!
Fra : Pia og Steen Sørense~

Dato : 07-08-02 19:50

Hej i gruppen

Jeg har fået gåsebiller i græsplænen, efterhånden er der nogle bare
pletter....... Hvornår kan jeg så nyt græs, der er stadig mange laver, så
det er vel lige tidligt nok endnu.

Ps. Kan man på nogen måde forhindre at de ødelægger græsset ???

Mvh
Steen Sørensen

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 07-08-02 20:10

"Pia og Steen Sørensen" <anna@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er vel lige tidligt nok endnu.
>
> Ps. Kan man på nogen måde forhindre at de ødelægger græsset ???

Tjae... Vi kæmper med vores på 4. år.
Har lagt plænen om 2 gange, men de er der stadig.
Du kan ikke forhindre at de æder græsrødderne, men du kan forsøge at bekæmpe
dem biologisk med rundorm. De kan bestilles via planteskolerne.
Men I skal væbne jer med tålmodighed, det er en lang kamp!
Med trøstende hilsen,
Erik M. Nielsen - Odense

Fra : Per A. Hansen

Dato : 07-08-02 21:53

> [...]
> det er vel lige tidligt nok endnu.
>
> Ps. Kan man på nogen måde forhindre at de ødelægger græsset ???

Nej - der er ikke nogen realistisk måde at bekæmpe den på -
det enenste er at håbe på, den ikke kommer igen næste år.
Gåsebillen har en 1.årig udvikling.

Per A. Hansen