Montering af tv-kort i 5400/160
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-08-02 19:06

Jeg har prøvet at montere et tv-kort i min 5400/160, men det er som om
der mangler noget.

Jeg har sat selv tv-kortet i den slidske der sidder under selv
bundkortet og forbundet det stik, der allerede sad i den til kortet.

Så har sat det kort i, der sidder på højkant helt ude til venstre - det
med phonoplugs på. På det kort er der et stik som man føre en bred
kabelbane over til det sidste kort, som har en Nubus sokkel, men denne
Nubus sokkel kan ikke sættes i nogen steder ??!!

Det kan den, hvis der var en lille adapter mellem Nubus sokkelen og det
slot på bundkortet i højre side, som der står Comm Slot på. Mangler jeg
noget og hvad hedder det jeg mangler i givet fald ?

Ideer ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-08-02 20:58

In article <1fgka44.m5o4e215phs80N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Ideer ?

Er du sikker på at kortet ikke er til en 5200/6200?

Der er ikke NUBUS i nogen af modellerne, men 5200/6200 har en LC-PDS.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-08-02 21:14

On Wed, 07 Aug 2002 21:57:42 +0200,

> Er du sikker på at kortet ikke er til en 5200/6200?
>
> Der er ikke NUBUS i nogen af modellerne, men 5200/6200 har en LC-PDS.

video kortet til henholdsvis 630/6200/6300/6320/5200/5399/5320 og
6360/6400/6500/5400/5500 bruger begge en proporitær slot, men den er vist
ganske rigtig forskellig til de to modelserier, dersom de er
henholdsvis nubus/PDS og PCI basserede.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-08-02 21:53

> [...]
> 6360/6400/6500/5400/5500 bruger begge en proporitær slot, men den er vist
> ganske rigtig forskellig til de to modelserier, dersom de er

Her er lidt at kigge på:

http://www.gylling.net/netsalg/5400/

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-08-02 02:27

In article <1fgki7p.almjnna6vt0kN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Her er lidt at kigge på:

Hvilket viser at det er det forkerte kort du har fat i. Det kort du skal
bruge hører til i PCI-slotten, men du har et LC-PDS kort, som absolut
ikke passer i CS-slotten.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-08-02 21:53

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 08-08-02 06:07

Jesper, jeg tror at du har fået fat i et lc-pds kort som ikke er beregnet
til at sidde i en 5400/160.

Jeg mener at der findes to forskellige slags video-in kort. Begge kortene
kan sådan set bruges i alle de maskiner der har plads til et sådant kort.

Men forskellen er, at den ene type har en lidt længere fladkabel connector
end den anden. Den lidt længere fladkabel connector bruges til at forbinde
video-in kortet med et AVID Cinema PCI kort. Den lidt kortere connector
bruges til at forbinde video-in kortet med et lc-pds baseret mpeg-1 decoder
"accelerator" kort. Jeg tror nok at kortet hedder noget med "Presentation".
Og det er vist sådan et lc kort som du ikke kan finde plads til i din
Comm-slot II port i din 5400/160. Og det er helt sikkert ikke et nubus stik!

I en 5400/160 er der i øvrigt heller ikke behov for et mpeg-1 decoder kort,
den er hurtig nok i sig selv til den slags. Men i "gamle" dage kunne en
LC630 have svært ved at klare jobbet.

Hvis du kunne løfte sløret for hvilket Apple part nummer, som er angivet på
lc-pds kortet, så kunne man sikkert få flere oplysninger ved at søge på
Apples sider, jeg tror endda at man kan downloade en pdf-manual. Men jeg kan
ikke rigtig se det på billedet på din web site.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-08-02 06:40

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> [...]
> Apples sider, jeg tror endda at man kan downloade en pdf-manual. Men jeg kan
> ikke rigtig se det på billedet på din web site.

På selve kortet med antennestikket på:

820-0577-C

På kortet med fladkablet (det jeg ikke kan få i):

820-0642-A

På kortet med phono plugs:

820-0737-01

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 08-08-02 07:18

En søgning hos Apple siger at der sandsynligvis er tale om et Apple MPEG
Card.

Jeg sender dig lige to manualer, så kan du læse lidt i dem hvis du har lyst.

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 08-08-02 07:30

Nå, ja. Jeg glemte lige at tilføje, at hvis man vælger at bruge et Apple
MPEG Card, så er lc-pds porten jo brugt. Og hvis man så også vil have et
netkort i maskinen så er der kun comm-slot porten tilbage. Hvis man har
internt modem, så er denne plads typis optaget allerede.

Fra : Steen Larsen/Rødovre

Dato : 07-08-02 22:45

jesper@gylling.net writes:
>Mangler jeg

>noget og hvad hedder det jeg mangler i givet fald ?
>
>Ideer ?

Hvad er det sidste kort til? Er det nødvendigt for at se fjernsyn? I
Apple TV/Video System User's Guide er kun nævnt de to, du allerede har sat
i, nemlig video input card og TV tuner card.

Venlig hilsen
Steen Larsen