Skrive til en fil
Fra : Lars Wiberg

Dato : 07-08-02 18:24

Hej alle,

I et desperat forsøg på at tillære mig nogle Java færdigheder har jeg tænkt
mig at få Java til at skrive et input ned i en fil. Det skulle være rimelig
nemt, eller hvad?

Jeg har ledt sdk'en på sun.com igennem for at finde ud af hvad jeg skal
bruge, men jeg synes ikke rigtigt jeg finder andet, end noget om JAR
formatet og ZIP, GZIP fil formaterne.

Er der nogen der gider pege mig i den rigtige regning?

--
Lars Wiberg

Fra : Larz

Dato : 07-08-02 18:30

Lars Wiberg wrote:
> [...]
> nemt, eller hvad?
>
> Er der nogen der gider pege mig i den rigtige regning?

http://java.sun.com/products/jdk/1.1/docs/api/tree.html

:) der er bl.a. noget java.io.FileWriter - men som sagt før - jeg koder
ikke java så ret mig bare :)

--
-
Lars

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-08-02 23:20

Larz wrote:

> :) der er bl.a. noget java.io.FileWriter - men som sagt før - jeg koder
> ikke java så ret mig bare :)

java.io.FileWriter er et godt bud, hvis man vil skrive tekst-filer, hvilket nok
er det sjoveste at starte med (så man nemt kan læse det, man har skrevet). Har
man brug for at skrive binære data, skal man kigge på java.io.FileOutputStream.
SUN har en tutorial omkring I/O på:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/essential/io/index.html

M.v.h.

Jonathan