web design spørgsmål
Fra : eolake

Dato : 07-08-02 16:54

Hejsan,
jeg bruger Golive, GraphicConverter og Photoshop.

Hvordan kan jeg lave gallerier (automatisk) med "bladre-pile", så folk
kan clicke sig fremad i en serie af billeder.

Eolake

Fra : Michael Horn

Dato : 07-08-02 17:15

eolake <icebook@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Hvordan kan jeg lave gallerier (automatisk) med "bladre-pile", så folk
> kan clicke sig fremad i en serie af billeder.

Hej, du kunne fx bruge Apples iphoto, som kan det der (max 48 billeder)

Mvh
Michael Horn

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 07-08-02 19:46

> [...]

> Hvordan kan jeg lave gallerier (automatisk) med "bladre-pile", så folk
> kan clicke sig fremad i en serie af billeder.

Du vælger i GraphicConverter menuemnet Konverter flere... i Arkivmenuen.

I den venstre arkivliste vælger du mappen hvori dine billeder befinder
sig, og opretter en ny mappe i den højre arkivliste. Derefter klikker på
knappen Katalog...

Herved åbnes et dialogvindue med fire faneblade. I fanebladet Dokument
vælger du HTML som format og så kan du under de øvrige faneblade
foretage de indstillinger du ønsker.

Klik derefter OK og GraphicConverter opretter så et eller flere
html-dokumenter og en mappe med oversigtsbilleder og en mappe med
originalerne. Oprettes mere end en side tilføjer GraphicConverter
automatisk links til forrige og næste side.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Jesper

Dato : 07-08-02 21:26

> [...]

> Hvordan kan jeg lave gallerier (automatisk) med "bladre-pile", så folk
> kan clicke sig fremad i en serie af billeder.

Jeg vil foreslå at du anskaffer dig BBEdit Lite (gratis)

http://barebones.com/products/bbedit_lite.html

Så spadsere du over på Lissa Explains It All og lærer noget HTML:

http://www.lissaexplains.com/intro.shtml

Siten er skrevet for børn, men voksne er også meget velkommende til at
lære noget. Bevæbn dig med en browser der er vaccineret mod JavaScript
Popups Dette er endnu en site der benytter den slags fæle reklamer.
F.eks. kan du bruge Mozilla 1.1, den er ik' så ringe endda. Gå ind i
Mozillas Instillinger: File -> Preferences -> Advanced -> Scripts &
Plugins, fjern fluebenet fra Open unrequested windows i rullemenuen. Så
er der gang i rullemarie.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-08-02 10:16

eolake <icebook@mac.com> wrote:

> jeg bruger Golive, GraphicConverter og Photoshop.
>
> Hvordan kan jeg lave gallerier (automatisk) med "bladre-pile", så folk
> kan clicke sig fremad i en serie af billeder.

Photoshop:

File -> Automate -> Web Photo Galery

Vælg hvordan det skal se ud, hvile ikoner du vil bruge osv. klik på ok.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb