Angående lukketid
Fra : Philip Mahler

Dato : 07-08-02 16:10

Mig og et par kammerater havde tænkt os at lave en butik hvor vi kørte ud
til folk med diverse produkter med alkohol i. Men dette foregår jo mest i
weekenden og aftenen så jeg tænkte om der var en måde man måske kunne undgå
lukketidens strenge hånd?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-08-02 16:43

"Philip Mahler" <mahlerphilip@hotmail.com> writes:

> [...]
> weekenden og aftenen så jeg tænkte om der var en måde man måske kunne undgå

Fra Lov om Butikstid:

§1. Denne lov omfatter butikker, hvorfra der foregår detailsalg.

§8. Fra de i § 1, stk. 1, nævnte butikker må der tillige foregå salg,
udlevering og udbringning af drikkevarer med 2,8 pct. vol. alkohol
eller derover i den tilladte åbningstid. Dette gælder dog ikke i
tidsrummet fra kl. 20.00 til kl. 6.00.

Alt i alt må det betyde, at I ikke kan slippe uden om lukkeloven.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland