>
> Er de ikke ligeglade med udenlandsk spam?
>
>
Her er et citat hugget fra
www.net-tjek.dk og ja man skriver at det er
vanskeligt at gøre noget, men det at de modtager informationer fortæller
lidt om omfanget og dermed på sigt måske noget om hvilke internationlae
initiaver der ska tages på forbrugersiden (læs internetudbydere)
"" For så vidt angår e-mail reklamer fra udlandet, vil det i praksis ofte
være umuligt for Forbrugerombudsmanden at foretage sig noget i de konkrete
tilfælde. Dette gælder især, hvor der er tale om mere bedragerilignende
forhold, idet afsenderne af sådanne e-mails ofte har sløret deres identitet.
Så længe e-mailene stammer fra en europæisk virksomhed, og især virksomheder
fra de nordiske lande, vil Forbrugerombudsmanden dog på basis af
EU-lovgivning og indgåede samarbejdsaftaler have visse muligheder for at
gribe ind. Forbrugerombudsmanden deltager endvidere i et globalt samarbejde
til bekæmpelse af overtrædelser af markedsføringslovgivningen, og e-mails
fra andre lande vil være et godt erfaringsmateriale i den sammenhæng. ""
Venlig hilsen
knud