21 mio dollars
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-08-02 15:50

Så blev det min tur til en af disse hyggelige mails med benefit på 30% af 21
mio dollars fra Nigeria. Skal det anmeldes noget steds eller smider jeg den
bare i skraldespanden?

Mvh Maria

Fra : Knud Thomsen

Dato : 07-08-02 16:08

> [...]
21
> mio dollars fra Nigeria. Skal det anmeldes noget steds eller smider jeg

Også jeg fik en idag - jeg sendte den til forbrugerstyrelsen spam@fs.dk -
du skal lige huske at fortælle dem hvad det handler om og skrive hvem du
selv er.

Venlig hilsen
knud

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 07-08-02 16:15

On Wed, 7 Aug 2002 17:08:29 +0200, "Knud Thomsen"
<knud.thomsen@privat.dk> wrote:

>Også jeg fik en idag - jeg sendte den til forbrugerstyrelsen spam@fs.dk -
>du skal lige huske at fortælle dem hvad det handler om og skrive hvem du
>selv er.

Er de ikke ligeglade med udenlandsk spam?

/Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Knud Thomsen

Dato : 07-08-02 16:29

> Er de ikke ligeglade med udenlandsk spam?

Her er et citat hugget fra www.net-tjek.dk og ja man skriver at det er
vanskeligt at gøre noget, men det at de modtager informationer fortæller
lidt om omfanget og dermed på sigt måske noget om hvilke internationlae
initiaver der ska tages på forbrugersiden (læs internetudbydere)

"" For så vidt angår e-mail reklamer fra udlandet, vil det i praksis ofte
være umuligt for Forbrugerombudsmanden at foretage sig noget i de konkrete
tilfælde. Dette gælder især, hvor der er tale om mere bedragerilignende
forhold, idet afsenderne af sådanne e-mails ofte har sløret deres identitet.
Så længe e-mailene stammer fra en europæisk virksomhed, og især virksomheder
fra de nordiske lande, vil Forbrugerombudsmanden dog på basis af
EU-lovgivning og indgåede samarbejdsaftaler have visse muligheder for at
gribe ind. Forbrugerombudsmanden deltager endvidere i et globalt samarbejde
til bekæmpelse af overtrædelser af markedsføringslovgivningen, og e-mails
fra andre lande vil være et godt erfaringsmateriale i den sammenhæng. ""

Venlig hilsen
knud

Fra : Gevaldi

Dato : 08-08-02 06:44

Knud Thomsen skrev:

> Også jeg fik en idag - jeg sendte den til forbrugerstyrelsen
> spam@fs.dk - du skal lige huske at fortælle dem hvad det handler om
> og skrive hvem du selv er.

Da det er politiet der tager sig af IT kriminalitet, så
er her de relevante adresser:

http://www.anmeldelse.politi.dk/

mailto:it-kriminalitet@politi.dk

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-08-02 16:12

> Så blev det min tur til en af disse hyggelige mails med benefit på 30% af 21
> mio dollars fra Nigeria. Skal det anmeldes noget steds eller smider jeg den
> bare i skraldespanden?

Smid den i skraldespanden...
Jeg får cirka 1-2 om ugen :(

Læs mere:
http://www.secretservice.gov/alert419.shtml

Citat:
If you have received a letter, but have not lost any monies to this
scheme, please fax a copy of that letter to (202) 406-5031.

Men tror de har modtaget de fleste varianter efterhånden...

mvh
Johan

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 07-08-02 20:53