Andet multimedie
bentjuul 3670
Saving Private Ryan / Band of Brothers fil~
Fra : KNL DtP

Dato : 07-08-02 15:00

Hejsa!

Jeg tænkte, om nogen var stødt på et filter eller action e.l. til Photoshop, så man
kan få Saving Private Ryan og Band of Brothers effekten?

Har søgt en del på google, men fandt slet ikke noget brugbart - noget der har et link
eller blot en guide?

MVH

Kristian

Fra : B. Sørensen

Dato : 07-08-02 15:20

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote

> Jeg tænkte, om nogen var stødt på et filter eller action e.l. til
Photoshop, så man
> kan få Saving Private Ryan og Band of Brothers effekten?

En 'Saving Privat Ryan' effekt ligefrem Hvordan ser sådan en ud?

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : KNL DtP

Dato : 07-08-02 16:32

"B. Sørensen" <.@.> skrev i en meddelelse news:airahb$734$1@sunsite.dk...

> En 'Saving Privat Ryan' effekt ligefrem Hvordan ser sådan en ud?

Jeg har søgt som gal efter at finde den side, hvorpå det forklares med billeder
(before and after). Fandt dog en fin beskrivelse gennem google groups:

---
If you've seen the film it almost looks overexposed yet dark and colorless
at the same time. Greens tend to stand out more, flesh tones seemed subdued,
and blues are completely gone. I believe there is some filtering going on,
and perhaps overexposing with a neutral density filter.
---

Illustration : <aired2$2s4k$1@news.cybercity.dk> eller gik under dk.binarer efter
"Band of Brothers - effekt" (capturet fra en lille stup trailer)

Jeg håber, at dette kan forklare hvad jeg mener...

MVH

Kristian

Fra : KNL DtP

Dato : 07-08-02 16:34

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:aireha$jng$1@sunsite.dk...

> Illustration :

den skal naturligvis hedde:

MVH

Kristian

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 13-08-02 09:23

B. Sørensen <.@.> wrote:

> En 'Saving Privat Ryan' effekt ligefrem Hvordan ser sådan en ud?

Hej!

Måske traileren her kan "kaste lidt lys over land":

http://www.apple.com/trailers/dreamworks/pvtryan.html

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Ricki

Dato : 13-08-02 10:20

> [...]
> kan få Saving Private Ryan og Band of Brothers effekten?
>
> Har søgt en del på google, men fandt slet ikke noget brugbart - noget der

Hvilket program har du til at arbejde med billedet i? Jeg har photoshop 6,
og der findes en action der hedder "Aged photo", og jeg synes at det minder
lidt om "Band of Brothers" filteret. Det der er specielt ved disse billeder
er jo at der er støv og ridser på, samt at de er brun-tonede.

Hilsen Ricki