Omveksling Mallorca
Fra : Jørgen Larsen

Dato : 07-08-02 14:21

Hej ng
er der nogen der ved om det er billigst at omveksle penge
hjemmefra eller på Mallorca
mvh Jørgen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-08-02 22:10

Hej

"Jørgen Larsen" <mr-larsen@vip.cybercity.dk> wrote:

>er der nogen der ved om det er billigst at omveksle penge
>hjemmefra eller på Mallorca

Det er nok lidt billigere at veksle på Mallorca, de tar' lidt lavere
vekselgebyr, men ellers er den billigste måde absolut at medbringe er
plastickort og anvende det til at hæve penge i ATM automaterne, derved
bliver de hævede beløb vekslet til den Danske Nationalbank's middelkurs,
idag 742,75 - Til gengæld skal du betale et hævegebyr på kr. 30,- pr.
hævning.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-08-02 12:16

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver de hævede beløb vekslet til den Danske Nationalbank's middelkurs,
> idag 742,75 - Til gengæld skal du betale et hævegebyr på kr. 30,- pr.

Kursen (ca. 742,75) + 1 % + 30 kr. Sådan plejer det at blive beregnet, når jeg
bruger mit Visa-kort i en pengeautomat. Ved butikskøb bortfalder de 30 kr i
gebyr.

Claus

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 11-08-02 13:09

"Jørgen Larsen" wrote:
> er der nogen der ved om det er billigst at omveksle
> penge hjemmefra eller på Mallorca

Man skal tilsyneladende i fremtiden være lidt påpasselig med
blot at tage det for givet, at man kan veksle danske kroner i
udlandet. Her i referat fra JyllandsPosten's netavis:

------->>
Svært at veksle kroner i udlandet

- Bankerne i det sydlige udland vil enten slet ikke tage imod
dem - eller også tager de sig dyrt betalt.

- Selv i ikke-eurolande, hvor danske pengesedler normalt har
været lette at veksle, har det i sommer været svært at finde
lokale banker, som vil tage mod kronerne.

- Mange steder, fx i Frankrig, har store pengeinstitutter nedlagt
deres valutaveksling.
-------<<

Ud med den danske krone - også i Danmark!
Hvor svært kan det være?

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/

Fra : carl munk

Dato : 11-08-02 22:40

"Grethe / Sportslex" <grethe@sportslex.com> wrote in message news:<3d5651ce$0$88366$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Ud med den danske krone - også i Danmark!
> Hvor svært kan det være?

Nemt nok!
Skaf de nødvendige underskrifter til at opnå flertalsvalg i Folketinget og
start med at udskrive Folkeafstemning om indførelsen af EURO som gangbar mønt!

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-08-02 22:09

Hej

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote:

>Kursen (ca. 742,75) + 1 % + 30 kr. Sådan plejer det at blive beregnet, når jeg
>bruger mit Visa-kort i en pengeautomat. Ved butikskøb bortfalder de 30 kr i
>gebyr.

Ja, det er korrekt i nogle banker. - For en tid siden kørte der en lang
tråd om det emne, husker ikke om det var i denne NG, eller i
forbrugergruppen, men resultatet var at det er meget forskelligt fra
bank til bank, så man skal nok lige checke med sin egen bank, f.eks.
beregner "min" bank ikke 1 % gebyret, kun de 30,- kr. og andre igen
tager heller ikke 30,- kr.'s gebyret.

--
M.v.h. Ole®