Plantekumme - støb selv
Fra : Ole Jensen

Dato : 07-08-02 13:52

Hej

For nogle år siden så jeg nogle plantekummer der var støbt således at de
lignede granit. De var lavet på den måde ved at blande sphagnum i
betonen og så støbe. Inden den var helt hærdet færdig, blev den børstet
med en kost/stålbørste. Man fik således en meget flot kumme der lignede
en der var hugget i granit, da de steder hvor sphagnummen var, blev
fjernet.
De ser specielt godt ud med alpine planter.

Jeg har prøvet at lave en selv ud fra hukommelsen, men den gik i
stykker. Sikkert på grund af for meget sphagnum.

Er der mon her i gruppen der har en fremgangsmåde?

Ole-J

Fra : Helle Skoett

Dato : 07-08-02 17:57

"Ole Jensen" <o-jensen@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stykker. Sikkert på grund af for meget sphagnum.
>

> Er der mon her i gruppen der har en fremgangsmåde?

Hej Ole-J.
Det er Gyldendals store havebog, der har fremgangsmåden. (Den står hjemme på
hylden, så svaret må liiiige blæse i vinden...)

--
jordnær hilsen
helle s

Fra : René Hansen

Dato : 11-08-02 09:19

Hva' mon der skete, blæser vinden stadig?
Jeg synes det lød interessant, og kunne måske nok tænke mig at forsøge mig
som Støbemester
Ren

Fra : M@rk

Dato : 12-08-02 21:23

Sun, 11 Aug 2002 10:18:33 +0200, berigede "René Hansen"
<ddunck@post.tele.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg synes det lød interessant, og kunne måske nok tænke mig at forsøge mig
>som Støbemester

Også her - det lyder som en perfekt ide til fruegården ........... og
så oven i købet, til en pris man kan betale )

/Mark