Ang. diverse hurtigkure"
Fra : Lau Saugman Hansen

Dato : 07-08-02 12:21

Disse "hvidkålskure", "rigshospitalet kur" (som ikke er deres) og andre
mærkelig kure VIRKER IKKE. man kan ikke sammensætte maden på disse måder og
øge forbrændingen, tabe 10 kilo fedt på en uge og alt andet nonsens de
lover.
Hvis du vil tabe dig ordenligt så gør det efter de almindelige kostråd!
Jeg skriver dette indlæge fordi jeg selv har prøvet bl.a. hviskålssuppekuren
og jo jeg tabte mig, men mest muskelmasse + væske.
Hvis du virkelig vil tabe dig hurtigt uden at sætte dig så meget ind i
tingene så brug nupo eller andre "hurtigpulverkure".
Hvis du ikke har råd til disse så er essensen jo at du skal spise få
kalorier, men holde et højt indtag af protein (for ikke at miste
muskelmasse) og drikke en masse vand + en multivitaminpille. Det er nemmere,
hurtigere og MERE effektivt end alt andet!

Mvh Lau

Fra : Erna Andersen

Dato : 09-08-02 11:37

"Lau Saugman Hansen" <laush@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
nemmere,
> hurtigere og MERE effektivt end alt andet!

Kære Lau

En suppe(kur) er altså også god og hurtig mad i en periode, og hvem ved,
måske er det den, der har fået dig til at begynde at tænke anderledes og
gøre dine mad og drikkevaner bedre?

Hilsen Erna

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-08-02 17:56

"Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk> wrote in message

> En suppe(kur) er altså også god og hurtig mad i en periode,

Hurtig - ja, men god det er den sgu ikke! suppekuren, som den er blevet
diskuteret her i gruppen er underlødig og usund - ja, jeg vil endda kalde
den direkte skadelig. Den indeholder ikke tilnæmelsesvis de mængder
næringsstoffer, et sundt og raskt menneske har behov for.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Erna Andersen

Dato : 09-08-02 20:37

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote in message news:YtS49.8472

> [...]
> den direkte skadelig. Den indeholder ikke tilnæmelsesvis de mængder
> næringsstoffer, et sundt og raskt menneske har behov for.

nej men den indeholder de næringsstoffer som mange mennesker får for lidt af
til hverdag, og spiser man den et par dage, får mange rettet lidt op på
deres fejlernæring, og lært at indtage mere vand.
Ik'?

Fra : Nicolai

Dato : 10-08-02 19:20

"Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til hverdag, og spiser man den et par dage, får mange rettet lidt op på
> deres fejlernæring, og lært at indtage mere vand.

Dvs at du mener, at man retter op på en type fejlernæring, ved at udsætte
sig selv for en anden type fejlernæring. Kan du så fortælle mig, hvilken
type fejlernæring der er bedst at udsætte sig for? Jeg er ret nysgerrig.

Jeg synes bestemt, at dette er en dårlig måde, at behandle en mangel på
visse næringstoffer.

Ville det ikke være bedre, at have en bred kost hvor der stort set ikke var
nogen fejlernæring, altså _ikke_ suppekuren? Som udgangspunkt.

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"

Fra : Erna Andersen

Dato : 11-08-02 08:09

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message
> [...]
> sig selv for en anden type fejlernæring. Kan du så fortælle mig, hvilken
> type fejlernæring der er bedst at udsætte sig for? Jeg er ret nysgerrig.

Hvis du vil tage det fra den negative side, brokkehoved, så, -alle typer
fejlernæring,
men så er det jo ikke længere fejl ernæring, men alsidig mad.

> Ville det ikke være bedre, at have en bred kost hvor der stort set ikke
var
> nogen fejlernæring, altså _ikke_ suppekuren? Som udgangspunkt.

Det er så nemt skrevet, men jo.
"Et er søkort at forstå, et andet skib at føre"

Erna

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 11-08-02 09:43

> [...]

> til hverdag, og spiser man den et par dage, får mange rettet lidt op på
> deres fejlernæring, og lært at indtage mere vand.

Hvilke næringsstoffer er det. som den indeholder, som man får for lidt af?
og hvorfor skulle det hjælpe på vægttab at lære at indtage mere vand?

- Mikkel

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 11-08-02 11:18

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote:
*snip*

> og hvorfor skulle det hjælpe på vægttab at lære at indtage mere vand?

Fordi vand giver mæthedsfornemmelse!
Når du "tror" du er sulten, så prøv at drikke et glas vand istedet, for
såvidt jeg har forstået udsender kroppen samme signaler om det er mad eller
vand den vil have, så derfor drikker man et glas vand, og er man stadig
"sulten" efter et kvarter, så kan man spise. (Works for me...)

Mvh

- Sidsel

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 11-08-02 12:39

"Sidsel L. Espersen" <stalia@macfat.dk> wrote in message

> Fordi vand giver mæthedsfornemmelse!

Tak, den kender jeg...

MEN! det er en forbipasserende fornemmelse - man kan ikke drikke sig mæt, og
desuden hæmmer høj væskeindtagelse under et måltid mad optagelsen af føden.
Så den holder altså kun sammen med andre tiltag, og da kun som en lille
bestanddel. Det er slet ikke noget argument for suppekuren i hvert fald.

At der så er andre gode grunde til at drikke meget vædske er noget helt
andet, men i slankemæssig henseende er det lidt af en and.

- Mikkel

Fra : Erna Andersen

Dato : 12-08-02 23:45

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote in message news:L0s59.9218

> At der så er andre gode grunde til at drikke meget vædske er noget helt
> andet, men i slankemæssig henseende er det lidt af en and.

Hvorfor skelner du mellem hvad der der sundt generelt, og hvad en slankekur
kræver?

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 13-08-02 13:59

"Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk> wrote in message

> Hvorfor skelner du mellem hvad der der sundt generelt, og hvad en
slankekur
> kræver?

Fordi det er to forskellige ting. Man skal kalde en skovl for en skovl og en
spade for en spade - dermed skal man kalde højt vædskeindtag for generelt
gavnligt, men slankende, det er det altså ikke...

- Mikkel

Fra : Erna Andersen

Dato : 14-08-02 08:22

> [...]

> spade for en spade - dermed skal man kalde højt vædskeindtag for generelt
> gavnligt, men slankende, det er det altså ikke...

Jeg synes du bruger nogle definitioner som ikke hører hjemme i en
newsgruppe, hvor du ikke kan se på folk, hvordan de har det. Piner de deres
forbrug ned til minimum og især fedtfattigt, slår folks hjerner fra og de
bliver dybt afhængige af et overhoved, der kan holde øje med dem.

Jeg synes ikke det er forsvarligt at tænke i slankning til under
sundhedsgrænsen her på holdet.
(-og heller ikke professionelt)

Mvh Erna

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 14-08-02 18:06

> [...]
> forbrug ned til minimum og især fedtfattigt, slår folks hjerner fra og de
> bliver dybt afhængige af et overhoved, der kan holde øje med dem.

Jeg forstår overhovedet ikke hvad det afsnit har med vores lille debat at
gøre...

> Jeg synes ikke det er forsvarligt at tænke i slankning til under
> sundhedsgrænsen her på holdet.

Det er der heller ikke nogle der gør i den aktuelle diskussion - hvad er din
pointe?

- Mikkel

Fra : Erna Andersen

Dato : 15-08-02 09:33

> Det er der heller ikke nogle der gør i den aktuelle diskussion - hvad er
din
> pointe?

Godt, så er vi enige!
Mvh Erna

Fra : Nicolai

Dato : 14-08-02 15:44

> [...]

> forbrug ned til minimum og især fedtfattigt, slår folks hjerner fra og de
> bliver dybt afhængige af et overhoved, der kan holde øje med dem.

Det kan da ikke være Mikkel du tænker på? Jeg synes mere det er dig, som
blander tingene sammen og udfra det, blandet med et forsøg på lidt
husmandsfornuft, kommer du så med et råd. Men det er jo bare min mening.

> Jeg synes ikke det er forsvarligt at tænke i slankning til under
> sundhedsgrænsen her på holdet.
> (-og heller ikke professionelt)

Det er heller ikke min opfattelse, at det er det som Mikkel gør. Snarere
tværtimod. Mikkel bygger sine svar, på fakta. Fysiologiske fakta godt nok og
dem er der ikke noget i vejen med, de er faktisk gode. At der så er en
psykisk rolle samtidig, er noget andet, - men det har jeg aldrig set Mikkel
fornægte. Han forholder sig bare til fakta.

Så jeg kan ikke helt følge dig. Og desuden, så tror jeg at du har
misforstået Mikkel lidt.

Forklaring her:

Mikkel skriver, at stort vandindtag, ikke alene giver noget vægttab,
forøgelse heraf eller en blivende mæthedsfornemmelse. Og det er jo rigtigt.
Men under kur, er det vigtigt for væskebalancen, at indtage store mængder
vand. Jeg tror at du forstår det således, at Mikkel ikke specifikt mener, at
vand er nødvendigt under kur, men bare generelt. Det er umiddelbart min
opfattelse.

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 11-08-02 13:14

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote:
*snip*

> Det er slet ikke noget argument for suppekuren i hvert > fald.

Nej, men den er jeg heller ikke tilhænger af, jeg tror slet ikke på nogen
kur som sådan, det eneste der holder er kostomlægning - og Letigen. (Når
sidstnævnte bliver brugt rigtigt i forbindelse med en kostomlægning!)

> At der så er andre gode grunde til at drikke meget vædske er noget helt
> andet, men i slankemæssig henseende er det lidt af en and.

Måske, men tro kan flytte bjerge, og så længe et højt væskeindtag kombineres
med korrekt ernæring, så kan man da ikke gå helt galt i byen! *g*

Mvh

- Sidsel

Fra : Erna Andersen

Dato : 11-08-02 21:35

Nej det er det ikke for de mennesker, der skal ud af vanen med at spise hele
tiden.

Erna

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 11-08-02 22:51

--
> [...]
http://www.cmrc.dk ; http://home.tiscali.dk/~mgj

> Nej det er det ikke for de mennesker, der skal ud af vanen med at spise

Hvorfor ikke...?

- Mikkel

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 12-08-02 08:26

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote:
*snip*

> Hvorfor ikke...?

Fordi for mange er det en vane at stoppe noget i munden, så er det vel bedre
at det er vand, end at det er en Magnum?

Selvfølgelig giver en slurk isvand ikke samme "lækre" (bvadr!) fornemmelse
som en Magnum, men så er der jo det psykologiske bag, netop, hvorfor spiser
man den Magnum, den er jo hverken læskende på en varm dag, eller specielt
mættende - hvorfor så spise den?
(Og det er som regel det, de fleste misser når de laver kostomlægning, de
får ikke det psykologiske med....)

Mvh

- Sidsel
(Som var trøstespiser før.)