Droslings-kit til GSX R 250
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 07-08-02 10:53

Hej,

Er der nogen, der har en ide om, hvor jeg kan skaffe subj.? Den fabrik hvor
tilsyneladende alle bestiller dem fra (jeg har talt med MP i Odense og
Buchberg MC) er i kaos pga. af ejerskift og har en mega leveringstid.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-08-02 14:28

Hej Rasmus sorry, at jeg fik sendt den til dig direkte!

Har lige netop lige købt droslingssæt til min babygixxer hos Buchberg, og så
vidt jeg har forstået, er han den eneste importør af dette sæt i DK. Så det
kan godt være, du bare bliver nødt til at vente og se tiden an.
Jeg har i øvrigt fået fortalt at de babygixxere ikke har så skide godt af at
blive droslet - noget med sod på ventiler og alle vegne, hvilket nok ikke er
så godt med 17.000 snurrebasser.
Dette skulle efter sigende have noget med virvler omkring indsugningen pga.
droslingsskiverne at gøre. Det kan være at nogen kan be- / afkræfte det ??

Jeg har faktisk mine skiver og ligge, og jeg har intet at bruge dem til, men
det hjælper vel ikke dig noget, da det jo er papirene, som virkelig tæller!
Netop pga. af papirene, måtte jeg ofre de 1600,- det koster at få sættet!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Christian Knudsen

Dato : 07-08-02 16:25

> [...]

pga.
> droslingsskiverne at gøre. Det kan være at nogen kan be- / afkræfte det ??

Jeg har også hørt det samme, hvorfor det er en god ide, at holde den oppe i
omdrejninger, for at problemet bliver minimeret. Hvis man kører med for lave
lave omdrejninger, kommer der netop skidt i udstødningen (eller noget i den
stil), som sænkes ydelsen betydeligt. Det skulle dog kunne klares på
motorvejen med 14-17.000 i 10-15 min eller noget i den stil - så skulle den
være brændt ud.
Min bror har en babygixxer der også er droslet, og har aldrig haft
problemer.

> [...]
tæller!
> Netop pga. af papirene, måtte jeg ofre de 1600,- det koster at få sættet!

Skal den ikke bare synes med droslingen på??? men de skal måske se de famøse
papirer???
så kan det jo godt blive et problem.....hvad gør man så, hvis man køber et
brugt sæt - det er der vel andre der har gjort... ?!?!!?

mvmch
christian,
der glæder sig til han får stort kort næste år, og skal ud og bruge en masse
penge på en nye (brugt) kværn

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-08-02 16:44

> [...]
> så kan det jo godt blive et problem.....hvad gør man så, hvis man køber et
> brugt sæt - det er der vel andre der har gjort... ?!?!!?

Efter hvad Buchberg fortalte mig, så er det et must at papirene med
stelnummer, typenummer og forhandlernavn medbringes til syn, da de egentlig
ikke tjekker selve droslingen, men blot papirene. (Ellers ville det godt nok
også blive et langvarigt syn!)
Og den eneste måde man kan få fat i disse papirer på, er ganske enkelt ved
selv at købe droslingen.
Jeg skal ikke kunne sige om det kan lade sig gøre at købe og montere et
brugt droslingssæt, men i så fald skal sættet passe 100% nøjagtigt på den
pågældende mc og der skal laves nye originale droslingspapirer.

Psycho Cowboy

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 10-08-02 09:42

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message

> Jeg skal ikke kunne sige om det kan lade sig gøre at købe og montere et
> brugt droslingssæt, men i så fald skal sættet passe 100% nøjagtigt på den
> pågældende mc og der skal laves nye originale droslingspapirer.

Efter min menig er det rent optrækkeri at tage 1600 kroner for fire
metalskiver med et ovalt hul i den ene side, og et lap papir!!! Det er er
noget det kun kan gøre for folk ikke har undersøgt muligheden for at omgå
den pågældende importør....eller at vi har et så sygt system at man skal
have importørens "blå" stempel. ...ved nærmere eftertanke er det sikkert for
vi har et sygt system

man burde jo bare kunne gå ned til en ofentlig instans med nogle org skiver
(som man har købt af en kammerat) og så få nogle papirere til dem. (er der
nogen der har ringet rundt og hørt?)
hvis man alligevel ikk efår dem monteret ved Buchberg mc får man jo bare
stukket papirlappen i hånden, hvorefter man selv skal udføre den. derfor
burde man ligesågodt kunne få de pågældende papirere hos en syns mand ved
fremvisning af de org skiver.

Forresten montering af droslingen er meget let og tager ikke lang tid. Det
er fire skiver der skal indsættes mellem karburatorene og indsugningen.

--
Jacob

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 02:07

Jacob Stegelmann <stegelmann@privat.dk> skrev i en

> [...]
derfor
> burde man ligesågodt kunne få de pågældende papirere hos en syns mand

Surt nok!
Men det hele står og falder på at Buchberg er den der er ihændehaver af
godkendelsen. Det er med andre ord kun hans papirer der accepteres af
synsmyndighederne
Andre er velkomne til at træde Buchberg i skoene; men godkendelser incl
foretagen dokumentation koster jo altså også sit at få igennem, og der
skal nok sælges en del skiver til sølle(!) 1600,- førend at den udgift
er indhentet :-/

--
Armand.