Hylde på radiator.
Fra : AEK

Dato : 07-08-02 10:28

Hejsa !

Hvis man gerne vil udnytte pladsen på en radiator med en plade / hylde -
hvad skal man da bruge ?
Kan man f.eks have en træplade liggende ovenpå uden at det giver prob. , når
man skal begynde at have varme på.
Eller skal det være " marmor " ( Som jo er ret dyr ! ).

På forhånd tak.

Hilsen
Knudsen.

Denne mail er chekket af NAV2002 .

Fra : Keld Nygaard

Dato : 07-08-02 10:56

> [...]
når
> man skal begynde at have varme på.
> Eller skal det være " marmor " ( Som jo er ret dyr ! ).

Eftersom radiatoren virker ved at "suge" koldt luft til sig i bunden, og
puste varmt luft ud i toppen, så er det ikke så det mest effektive at ligge
en hylde hen over toppen - da det vil reducere cirkulationen meget.

Men når du nu er fast besluttet på at lave en, så lav den så den forstyrrer
cirkulationen mindst muligt. Dvs. at den ikke må gå helt ind til muren
(Gerne 3-4 cm luft), og den må heller ikke stikke for langt ud over
radiatoren foran.

Jeg kan ikke forestille mig at det gør nogen stor forskel hvilket materiale
hylden er lavet af.

Med venlig hilsen

Keld Nygaard

Fra : Thïngmand

Dato : 07-08-02 12:43

> Men når du nu er fast besluttet på at lave en, så lav den så den
forstyrrer
> cirkulationen mindst muligt.

Afhængigt af hvad der skal stå på hylden, kan du med fordel lave den at noge
rist halløj, så varmen kan slippe op igennem

Fra : mcloud

Dato : 07-08-02 10:57

"AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
når
> man skal begynde at have varme på.
> Eller skal det være " marmor " ( Som jo er ret dyr ! ).

Du kan sagtens lægge en træplade på din radiator,det betyder ikke noget for
varmen,men det er ikke sikkert at blomster har så godt af al den
varme,endelig skal du sikre dig at hvis der sidder termostat på radiatoren
så skal det være en radiatorventil med det man kalder lang føler ,dvs at der
er et kapilarrør mellem termostat og føler. ellers vil termostaten lukke for
varmen.
mvh mcloud

Fra : AEK

Dato : 08-08-02 13:36