Marmor
Fra : Yoda

Dato : 07-08-02 10:06

Efter at have slebet en marmorplade, skal jeg efterbehandle den, men med
hvad.

Leth siger syrefri vaseline, men jeg har også hørt glycerin?

Yoda

Fra : Kitty Leopold

Dato : 07-08-02 21:31

"Yoda" <yoda@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Efter at have slebet en marmorplade, skal jeg efterbehandle den, men med
> hvad.
>
> Leth siger syrefri vaseline, men jeg har også hørt glycerin?
>
> Yoda

Hej.
Jeg har i mange år haft et spiseborg at råt marmor. Da jeg købte det fik jeg
at vide at jeg skulle vaske det i fed sæbevand. Det blev i starten gjort ret
ofte, senere med ca. ½ års mellemrum. Jeg kan fortælle, at det har virket
efter hensigten. Sæben lukker porerne i marmoret, således at al væske
preller af. I starten skal lagde jeg altid et stykke voksdug under den pæne
dug når der skulle spises, hvis nu et glas vin blev væltet, det blev dog
hurtigt overflødigt. Bordet er i dag 25 år gammelt er er lige så pænt som da
jeg købte det.

Hilsen Kitty