Ukrudtsmidddel med eddikesyre
Fra : JMN

Dato : 06-08-02 13:42

Hej i gruppen

Jeg har hørt at man selv skulle kunne blande et ukrudtsmiddel indeholdende
eddikesyre.

Nogen der kender noget til det ?

vh.
Jørgen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-08-02 15:05

> Jeg har hørt at man selv skulle kunne blande et ukrudtsmiddel indeholdende
> eddikesyre.

Ulovligt og giftigt. Køb noget Round UP, det er lovligt

Mvh Maria

Fra : henole

Dato : 16-08-02 06:53

"Maria Frederiksen" skrev d. 07-08-02 15:05 dette indlæg :

> Ulovligt og giftigt. Køb noget Round UP, det er lovligt
>
> Mvh Maria
> hej maria
eddikesyre er vist ikke mere giftigt end R U,det bruges jo til at
fjerne keddelsten og
grimme rande i toiletkummen, men eddikesyre + vand virker hurtigere.
mvh
henning

http://www.kandu.dk/

Fra : Hekla

Dato : 18-08-02 12:33

"JMN" skrev d. 06-08-02 13:42 dette indlæg :
> Hej i gruppen
>
> Jeg har hørt at man selv skulle kunne blande et ukrudtsmiddel
> [...]
50 % eddike 50% vand , jorden bliver sur så planterne ikke trives,
Jeg har selv brugt det mellem fliser og sten det er ret effektivt.
Men jeg har hørt at det kun virker i et år, det er dog ikke min
erfaring.
Man kan vist også købe noget specielt miljøsalt som også skulle være ret
godt.

mvh. Hekla

http://www.kandu.dk/

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 11-08-02 08:39

"
> Hej i gruppen
>
> Jeg har hørt at man selv skulle kunne blande et ukrudtsmiddel indeholdende
> eddikesyre.
>
> Nogen der kender noget til det ?

1 del eddikesyre til ca. 4 dele vand.
Det virker hurtigere end f.eks. roundup, men du skal bruge det oftere.
Med venlig hilsen
Hanne Pedersen