Dynamisk valg af font etc.
Fra : Benjamin.emk1

Dato : 07-08-02 08:35

hejsa jeg har nogle problemmer, med et program jeg er ved at lave.

1.
Jeg har valgt en font dialog. Jeg kan også godt execute den i programmet
mens den køre, men den font som jeg vælger bliver ikke gemt, for når jeg
så skriver i mit richedit vindue igen, er det stadig den samme font som
fra før jeg prøvede.
Er det ikke muligt at lave en dynamisk fotn valg, som man f.eks. kender
det i word, hvor man kan vælge font størrelse mens programmet køre.

2.
Nogen som kender koden, så programmet tjekker om der er blevet ændret i
filen, inden den så smider en dialog boks op, om man vil save, for er
lidt irreterende at programmet spørger om man vil save selv om man ikke
har ændret i filen.

3.
kan heller ikke få printeren til at virke lidt det samme problem, kan
godt execute printer vinduet, men den skriver ikke til printeren.

Håber på nogle gode svar, og ved godt det er mange spørgsmål også derfor
point er sat så højt.

Tak på forhånd

B. Jensen

http://www.kandu.dk/

Fra : // Overby

Dato : 07-08-02 12:21

> [...]
> Er det ikke muligt at lave en dynamisk fotn valg, som man f.eks. kender
> det i word, hvor man kan vælge font størrelse mens programmet køre.

Joh, men det er ikke nok at åbne en font dialog, du skal kode det sådan at
den ændre fonten i f.eks. dit RichEdit

if fontdialog1.Execute then
richedit1.Font.name:=fontdialog1.Font.Name;

Skal du kun ændre noget der er markeret skal du have fat i nogle andre
egenskaber, men slå op i hjælpen ellers ligger der et programeksempel i
delphi mappen med et skriveprogram

> [...]
> filen, inden den så smider en dialog boks op, om man vil save, for er
> lidt irreterende at programmet spørger om man vil save selv om man ikke

??? ikke forstået

> kan heller ikke få printeren til at virke lidt det samme problem, kan
> godt execute printer vinduet, men den skriver ikke til printeren.

If PrintDialog1.Execute then
RichEdit1.Print;

Det virker i hvert fald

Daniel

Fra : Garfield

Dato : 07-08-02 19:56

> [...]
> filen, inden den så smider en dialog boks op, om man vil save, for er
> lidt irreterende at programmet spørger om man vil save selv om man ikke

Regner med, at du mener, hvordan du finder ud af, om en person har skrevet i
dit redigeringsvindue

Check OnKeyPress funktionen - der kan du se, når en bruger taster noget.
Hvis denne bliver aktiveret, så kan du spørge brugeren ved exit, om
ændringerne skal gemmes.

Alternativt lave en sammenligning af TStingslist ved load og ved afslutning.