Itunes indstillinger
Fra : giant

Dato : 07-08-02 08:29

Er der nogen som kan fortælle mig , hvad import indstillingerne i itunes
bør være for at man opnår CD "kvalitet".

På forhånd tak

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper

Dato : 07-08-02 09:42

giant <giant.news@kandu.dk> wrote:

> Er der nogen som kan fortælle mig , hvad import indstillingerne i itunes
> bør være for at man opnår CD "kvalitet".
>
> På forhånd tak

Du opnår den bedste kvalitet ved at bruge LAME i stedet for itunes, og
du finder den ved at søge på Versiontracker.

Hvis ud insistere på at bruge iTunes vil jeg anbefale flg. instillinger:

Bit Rate: Stereo 160 eller192kbps Quality: Higest
Flueben i "Use Variable Bit Rate Encoding (VBR)
Flueben i "Smart Encodng Ajustments"
Flueben i " Filter Frequencies Below 10 Hz"
Channels: Auto
Stereo Mode: Joint Stereo
Sample Rate: Auto
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Ben Knudsen

Dato : 07-08-02 09:36

giant.news@kandu.dk writes:
>Er der nogen som kan fortælle mig , hvad import indstillingerne i itunes
>bør være for at man opnår CD "kvalitet".

Det vil altid være en fuldstændig subjektiv vurdering, da komprimeringen
er tabsgivende, uanset hvor høj en bitrate du vælger. Per defination vil
du altså altid få en lyd, der i princippet er dårligere (eller i hvert
fald anderledes) end den originale lyd.
Lyt dig frem. Selv kører jeg med VBR og 160 kb som minimum - det lyder
godt nok til mig. Går jeg ned i 128 kbit, synes jeg ikke altid resultatet
bliver særlig godt.

Mvh Ben