HTML
Fra : SuperGnu

Dato : 07-08-02 08:31

jeg har en fil... index.htm der ligger i mappen Index
index.htm skal have fat i Style.css der ligger et dir under mappen

<link rel="stylesheet" type="text/css" href=" ???????? ">

hvordan skriver man det

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen Nielsen

Dato : 07-08-02 09:11

"SuperGnu" <SuperGnu.news@kandu.dk> wrote in message
> jeg har en fil... index.htm der ligger i mappen Index
> index.htm skal have fat i Style.css der ligger et dir under mappen
>
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href=" ???????? ">
>
> hvordan skriver man det

link rel="stylesheet" type="text/css" href=" underbibliotek/style.css">

Med venlig hilsen
Steen Nielsen

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 07-08-02 09:18

SuperGnu wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> jeg har en fil... index.htm der ligger i mappen Index
> index.htm skal have fat i Style.css der ligger et dir under mappen
>
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href=" ???????? ">
>
> hvordan skriver man det

Hvis filen ligger i en mappe ved navn Index, og stylesheetet ligger
et level under, kan du henvise til stylesheetet på flg. måder:

href="/Style.css" - Går til laveste level af sitet (f.eks.
http://www.minside.dk/Style.css)

href="../Style.css" - Går til et level under siden (f.eks. hvis siden
ligger i Index/dk mappen, hedder det f.eks.
http://www.minside.dk/Index/Style.css)

Det første er mange gange at foretrække, da du kan flytte frem og
tilbage med siden (ikke med stylesheetet) uden at man skal ændre
noget kode.

Eks. :

index: http://www.minside.dk/Index/index.htm
dk-index: http://www.minside.dk/Index/dk/dk-index.htm
stylesheet: http://www.minside.dk/css/Style.css

På alle siderne indsættes flg. kode, som ikke behøver at ændres, hvis
du vil flytte "dk-index.htm" eller "index.htm" til en anden mappe ...

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/css/Style.css">

Med venlig hilsen Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne