Asus Riva tnt2/tnt2 pro tv-out problemer!
Fra : Delfa

Dato : 07-08-02 08:33

Jeg har netop købt en brugt pc med et 'Asus Riva TNT2/TNT2 Pro'
grafikkort. Jeg kører windows xp, og benytter pt den driver til kortet
som windows selv finder. Windows ser mit grafikkort som 'nVidia Riva
TNT2/TNT2 Pro', og jeg bruger den driver som passer hertil. Mit problem
er, at tv-out funktionen (og for den sags skyld også tv-in) ikke
fungerer. Jeg har tv'et tilsluttet via S-vhs til et scartstik. Denne
tilslutning virkede fint med min gamle pc med et geforce kort
installeret, så det er ikke kabel/tv som er problemet. Når jeg går ind i
den menu, hvor jeg skulle kunne vælge skærmenhed, har jeg ikke mulighed
for at vælge 'TV'. Jeg kan dog få billedet på tv'et, når jeg bruger et
lille program som hedder TV-Tool. Her bliver billedet dog sort/hvidt.
Jeg benyttede også TV-Tool med mit gamle geforce kort, så det er ikke
indstillingerne i TV-Tool, som er skyld i det sort/hvide billede.
Mit spørgsmål er derfor: Understøtter dette Asus kort Windows XP?
Hvilken driver skal jeg i givet fald bruge? (link, tak) Hvilken software
skal jeg bruge for at benytte tv-in funktionen?
Der fulgte en sowtware cd med fra ASUS (ASUS V3800 - Drivers and
utilities), men denne cd vil ikke køre. Når jeg starter den fortæller
den mig at mit system ikke er understøttet, eller at jeg ikke har et
ASUS grafikkort installeret (sikkert på grund af, at windows ser det som
et nVidia-kort).
Er der nogen som kender til dette kort, bruger det, eller bare ved noget
om hvem der ved noget, vil det blive påskønnet.

Delfa

http://www.kandu.dk/

Fra : Per K.

Dato : 07-08-02 19:43

"Delfa" <Delfa.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som windows selv finder. Windows ser mit grafikkort som 'nVidia Riva
> TNT2/TNT2 Pro', og jeg bruger den driver som passer hertil.

Hvis din Windows ikke ser kortet som et V3800 kort er det nok ikke
sådan et kort.
Jeg kører med et V3800 kort og min ME så kortet som et V3800 allerede
under første gangs opstarten med det.
Den så kortet som et: ASUS PCI-V3800
Men hvis din computer ikke ser det som enten:
ASUS PCI-V3800 eller ASUS AGP-V3800
er det nok ikke sådan et kort og du har derfor de forkerte drivere til
kortet.
Så har du ikke de rigtige drivere og ikke kender det helt rigtige serie
nummer
for kortet er du en del på skideren.
Men et hint kan jeg give for at se hvilket type kort det er.
På undersiden af mit Asus kort står der også ASUS PCI-V3800
så monstro ikke også at det står på dit kort ?

Venligst Per

Fra : Delfa

Dato : 07-08-02 22:40

"Per K." skrev d. 07-08-02 19:43 dette indlæg :

> [...]
> På undersiden af mit Asus kort står der også ASUS PCI-V3800
> så monstro ikke også at det står på dit kort ?

Tak for dit indlæg.

Kortet er et V3800. Da pc'en kørte win 98 blev kortet genkendt som det
det nu engang er, men Win XP er tilsyneladende ikke så kendt ud i den
type kort. Som jeg skrev i en tidligere kommentar har jeg løst
problemet. Det hele kunne løses ved at benytte Composite istedet for
S-vhs, eller som jeg løste det, med et såkaldt color-fix kabel, en slags
composite-kabel med s-vhs-stik (gi'r det mening??).
Anywho... Det kører som det skal nu...

Delfa

http://www.kandu.dk/

Fra : Per.K

Dato : 08-08-02 18:46

> [...]
> S-vhs, eller som jeg løste det, med et såkaldt color-fix kabel, en slags
> composite-kabel med s-vhs-stik (gi'r det mening??).

Nå ok, jeg ville til at foreslå at kigge en tur forbi Asus´s hjemmeside for
at se om det skulle
være at der var XP drivere der inde et eller andet sted.

Venligst Per