Spg til DB !!
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 17-02-01 12:17

Hej

Når jeg aktivere min Ttable, kommer den med en fejl om at nøgle feltet fra
min DB ikke eksistere, men det gør det.
Hvad laver jeg forkert ?

Jeg har lidt på fornemmere at det er fordi jeg ikke styre min open / close
af Ttable´s ordentligt.
Hvordan styres dette bedst ?

Jeg har flere felter hvor jeg beregner, eller bruger setfocus til et andet
felt. Når jeg beregner skal jeg, skal jeg bruge edit / post for hvert felt,
eller kun ved den første felt og ved sidste felt, når jeg bruger tab
igennem flere felter ?

-
--
Hilsen AHJ

Anders Holm Jensen

Fra : Thomas Due

Dato : 19-02-01 08:41

Der er to overordnede måder du kan gøre det på :

1) Når du starter programmet åbner du forbindelsen til tabellen, og når du
lukker programmet, lukker du også forbindelse til tabellen. Dette bevirker
at så længe at programmet er åben så er tabellen også åben.

2) Hvis du ikke vil det, eller der er måske nogle problemer forbundet med
det (jeg bruger ikke selv TTable, så det er slet ikke utænkeligt). Hver gang
du kalder ned i tabellen, lukker du den hvorefter du åbner den igen. Det
bevirker at du altid har en "frisk" forbindelse til tabellen. I det hele
taget er det en god indgangsvinkel, luk tabellen før du åbner den.

Bare et par forslag,

Mvh
Thomas Due