Hjælp min XS650 har fået automatgear....
Fra : Henrik

Dato : 07-08-02 08:42

HEj NG !

Når min XS650 er blevet rigtig varm, er den svær at skifte gear på. Men
derudover; når jeg holder i første gear med koblingen trukket - kører den
næsten af sig selv. Umiddelbart ville jeg tro at koblingen ikke var rigtig
justeret - men der er ingen problemer når MC'en er kold. Koblingen skulle
efter sigende være skiftet - men til gengæld har der været hældt 15/40 -
10/40 - olie på dyret. Jeg har nu hældt den foreskrevne 20/50 - MC motorolie
på - men det hjælper ikke.

PS. Kan man køre blyfri benz på den ?

mvh, Henrik (fjern rem0ve) hekreREM0VE@wmdata.com

Fra : G-MC

Dato : 07-08-02 09:12

"Henrik" <hekreREM0VE@wmdata.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter sigende være skiftet - men til gengæld har der været hældt 15/40 -
> 10/40 - olie på dyret. Jeg har nu hældt den foreskrevne 20/50 - MC

Check justeringen af din koblingssnegl i venstre side!! Løsn dit
koblingskabel helt på justerskruen, så det bliver helt slapt, juster
derefter din snegl således at den kun lige rammer koblings "stangen" -og
skru derefter justerskruen en kvart omgang tilbage inden du spænder den med
kontra møtrikken. Der skal lige være et lille spillerum imellem stang og
snegl, derefter kan du justere dit greb op igen med kabelet. Jeg havde
nøjagtig samme problem for 14 dage siden men det er helt løst nu. Hvis du
syntes at din kobling går stramt, kan det med fordel betale sig at file de
skarpe hjørner på koblingspladerne lidt runde med en lille fil, og desuden
smøre kablet Jeg har læst at der ikke skulle være problemer med at
køre blyfri,jeg gør det selv og den kører fint!!

Held og lykke Mch Jeppe TX/XS 650

Fra : Henrik

Dato : 07-08-02 10:46

Koblingssneglen - sidder den bag det lille metal dæksel i venstre side -
eller skal jeg have venstre motorskjold af ?

mvh, Henrik

Fra : Jens Jessen

Dato : 07-08-02 10:05

Kør bare løs på blyfrit, der sker intet.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Asger Steffensen

Dato : 07-08-02 16:34

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kør bare løs på blyfrit, der sker intet.

Øhh, det afhænger vist af årgang. Alle Yamahaer fra '77 og frem var lavet
til blyfri. Nogle enkelte modeller før, bl.a. XS500. XS650 ved jeg ikke.

Asger
ZX-10