Undervisning i Græsk
Fra : Mone

Dato : 07-08-02 08:30

Hej

Jeg rejser en del til Grækenland, og kunne godt tænke mig at lære
sproget.
Mon nogen her skulle vide hvor man kan få undervisning.

Det må meget gerne være et "intensiv kursus" eller måske en græker bosat

i danmark som underviser individuelt, eller måske noget
fjernundervisning via
nettet måske. Alt har interesse.

Jeg håber nogen her evt. kan hjælpe mig, da jeg skal derned om 6 uger,
og
gerne ville nå at lære 10 ord mere end de 10 jeg allerede kan :-&

Det skal helst være i København's området. Jeg bor i København's Amt, så
lidt
nord for kbh. gør heller ikke noget.

Med venlig hilsen
Mone

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 07-08-02 09:38

Mone <Mone.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg rejser en del til Grækenland, og kunne godt tænke mig at lære
> sproget. Mon nogen her skulle vide hvor man kan få undervisning.

På studenterkurser som Frederiksberg Studenterkursus [ved Vesterport
station] undervises der i græsk. De to første gymnasieklassers
undervisning klares på ét år, og der er studentereksamen i faget [niveau
B]. Efter yderligere et år kan man så tage niveau A. Jeg mener at huske
at der er 7 katedertimer 1. år og 5 2. år, hvortil naturligvis komme
lektielæsning [temmelig omfattende] samt vel græsk stil. Der er både
dag- og aftenhold.

Hvis det kun er nygræsk du er interesseret i vil det kunne tages på
Studieskolen [tidligere en del af Folkeuniversitetet] eller sikkert også
som enkeltfagsstuderende på Københavns Universitet. Sproget har vel også
ændret sig lidt i de sidste 2.500 år.

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.